Πέντε καινοτόμες υπηρεσίες του Δήμου Χανίων που συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, παρουσιάστηκαν από το Γενικό Γραμματέα του Δήμου Χανίων και Β’ Αντιπρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Γεν. Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης», Γαβριήλ Κουρή, στο πλαίσιο του 9ου συνεδρίου POLIS με τίτλο «Δημιουργικές Πόλεις - Συνδυάζοντας την Καινοτομία με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη» που έλαβε χώρα στο συνεδριακό κέντρο «Ι. Βελλίδης» της Θεσσαλονίκης, από τις 22 έως τις 23 Νοεμβρίου 2013.

Οι επιλεχθείσες «Καλές Πρακτικές» του Δήμου Χανίων που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο - προσέλκυοντας το ενδιαφέρον στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της κεντρικής κυβέρνησης, της ακαδημαϊκής κοινότητας αλλά και του ιδιωτικού τομέα - ήταν:

1. το Γραφείο Υποστήριξης του Δημότη
2. την Πράσινη γραμμή του Δημότη - 15240
3. το πρόγραμμα διαλογής και ανακύκλωσης απορριμμάτων «Πόρτα-Πόρτα»
4. το Γραφείο Πληροφόρησης & Προώθησης της Απασχόλησης
5. την υπηρεσία της Δημοτικής Βιβλιοθήκης “Press Display”

Ο κ. Κουρής, αναφέρθηκε αναλυτικά στις πρότυπες αυτές υπηρεσίες - δράσεις που παρέχει η Δημοτική Αρχή των Χανίων με βασικό σκοπό, όπως τόνισε «τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης του δημότη» και στάθηκε στα οφέλη που έχουν προκύψει από τη λειτουργία τους.

Η εξυπηρέτηση του Δημότη με αριθμούς

Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο Συνέδριο:

Το «Γραφείο Υποστήριξης του Δημότη» έχει δεχτεί τον τελευταίο χρόνο 434 αιτήματα πολιτών εκ των οποίων τα 80 αφορούσαν αποκατάσταση βλαβών οδοστρώματος, 51 ήταν για αποκατάσταση βλαβών δημοτικού φωτισμού, 33 για αποκατάσταση βλαβών ύδρευσης- αποχέτευσης, 131 για καθαρισμό δημοτικών χώρων, 30 για απομάκρυνση ογκωδών αντικειμένων, 40 για εργασίες συντήρησης πρασίνου, 31 για παιδικές χαρές και 38 αιτήματα για άλλες υπηρεσίες.

Η «Πράσινη Γραμμή» 15240 του Δήμου, από τον Αύγουστο του 2012 μέχρι και σήμερα, δέχτηκε περί τις 200 κλήσεις για θέματα καθαριότητας και συντήρησης χώρων πρασίνου.

Η υλοποίηση του προγράμματος διαλογής και ανακύκλωσης των απορριμμάτων «Πόρτα- Πόρτα» που υλοποιείται επίσης την τελευταία διετία στην παλιά πόλη, στο ενετικό λιμάνι, στην δημοτική αγορά, στο κέντρο των Χανίων και την πλατεία 1866 καταγράφει επίσης εντυπωσιακά αποτελέσματα. Μικρά οχήματα του δήμου κάνοντας καθημερινά 7 δρομολόγια συγκεντρώνουν τα απορρίμματα από 2.412 πράσινους, μπλε και κίτρινους κάδους που έχουν δοθεί σε σπίτια και επιχειρήσεις με τον όγκο των σύμμεικτων και ανακυκλώσιμων απορριμμάτων που έχουν συλλεχθεί – μέσω του προγράμματος «Πόρτα-Πόρτα» - τους τελευταίους 16 μήνες (Ιούνιος 2012 – Οκτώβριος 2013) να αγγίζει τα 4.483.384 kg!

Σημαντικές υπηρεσίες, κυρίως σε νέους που αναζητούν εργασία, προσφέρει και το «Γραφείο Πληροφόρησης και Προώθησης Απασχόλησης». Από το 2012 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2013, από το γραφείο εξυπηρετήθηκαν 5.159 πολίτες εκ των οποίων οι 3.123 ζητούσαν πληροφορίες για προκήρυξεις φορέων του δημοσίου και 1.703 για προγράμματα του ΟΑΕΔ.

Με τη λειτουργία της υπηρεσίας «Press Display» που προσφέρεται δωρεάν από τη δημοτική βιβλιοθήκη Χανίων, όσοι επιθυμούν έχουν τη δυνατότητα να διαβάζουν με ένα «κλικ» 2.200 εφημερίδες και περιοδικά από 101 χώρες του κόσμου και σε 54 γλώσσες .

Τέλος ο κ. Κουρής στάθηκε στη σημασία ανάδειξης και διάχυσης τέτοιων Καλών Πρακτικών μεταξύ των φορέων της Αυτοδιοίκησης επισημαίνοντας ότι «η ανταλλαγή καλών πρακτικών, μπορεί να αποτελέσει - σε μια περίοδο όπως η σημερινή όπου οι πόροι, οικονομικοί και ανθρώπινοι, είναι εξαιρετικά περιορισμένοι - ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων δημοτικών υπηρεσιών αλλά και ένα βασικό μέσο για την ενίσχυση της δικτύωσης μεταξύ των Δήμων και την ανάπτυξη ενός δημιουργικού περιβάλλοντος που θα συμβάλλει στην περαιτέρω διερεύνηση ιδεών, ευκαιριών, καινοτόμων δράσεων και μεταρρυθμίσεων, με απώτερο σκοπό την ανάδειξη μέσων βιωσιμότητας και προτάσεων για την ανάπτυξη της τοπικής αυτοδιοίκησης».

Σημειώνεται ότι στο συνέδριο POLIS είχαν προσκληθεί να συμμετάσχουν Δήμοι – πρότυπα που εφαρμόζουν καινοτόμες στρατηγικές ανάπτυξης και αναπτύσσουν διοικητικά εργαλεία και διαδικασίες που συμβάλλουν στη βελτίωση της καθημερινότητας του Πολίτη.