Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, μετά τον αρχικό σχεδιασμό για την αναδιάταξη των οικονομικών υπηρεσιών στο Νομό Ηρακλείου, με την κατάργηση των πέντε Δ.Ο.Υ. (Τυμπακίου, Μοιρών, Χερσονήσου, Αρκαλοχωρίου, Καστελίου) και την μετεξέλιξη τους σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, σχεδιάζεται από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων η κατάργηση της μίας από τις δυο εφορίες που έχουν απομείνει στον Νομό Ηρακλείου, προχωρώντας ταυτόχρονα στη συγχώνευση τους (απορρόφηση της Α΄ από την Β΄).

Είναι αξιοσημείωτο ότι ο σχεδιασμός αυτός δεν προκύπτει ως μνημονιακή υποχρέωση, αλλά λόγω της «έλλειψης προσωπικού» και των «μειωμένων οικονομικών αποδόσεων», αδυναμίας δηλαδή του Υπουργείου Οικονομικών να καλύψει τις κενές θέσεις υπαλλήλων, άρα και την βελτίωση των οικονομικών αποδόσεων, που έχει ως αποτέλεσμα ταλαιπωρία στην καθημερινή εξυπηρέτηση των φορολογουμένων.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε ερώτησή του ο βουλευτής της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης:

Η λογική ότι επειδή δεν λειτουργεί μία δομή, την συγχωνεύουμε με μία άλλη, μόνο λύση δεν δίνει στο πρόβλημα, αλλά αντιθέτως, όπως και στην συγκεκριμένη περίπτωση, μια τέτοια απόφαση θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα απ’ όσα μπορεί να λύσει η συγχώνευση, παράλληλα θα προκληθούν αντιδράσεις από τους φορολογουμένους του Νομού Ηρακλείου και χωρίς να είμαι βέβαιος ότι με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί βελτίωση των εσόδων.

Σε παλαιότερη πρότασή μου, πριν την συγχώνευση των εφοριών και την μετεξέλιξή τους σε Κ.Ε.Φ., είχα επισημάνει την σημασία ύπαρξης δύο καταστημάτων οικονομικών υπηρεσιών, μία για τον «Βορρά» του Ν. Ηρακλείου και μία για τον «Νότο», η οποία απορρίφθηκε, δεδομένου ότι «ο αριθμός των φορολογουμένων της προταθείσας Δ.Ο.Υ. Μεσσαράς δεν έπιανε τον στόχο άρα δεν θα ήταν και βιώσιμη».

Ωστόσο, προκειμένου να αποφευχθεί μια ενέργεια που θα διογκώσει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα που δημιούργησε η προηγούμενη συγχώνευση, η λύση μπορεί να βρεθεί στην αξιοποίηση του προσωπικού που τίθεται ή έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα από άλλους φορείς του δημοσίου και έχει ειδίκευση στα οικονομικά, όπως για παράδειγμα να αυξηθεί ο αριθμός των διαθεσίμων θέσεων των υπαλλήλων που θα απορροφηθούν από την πρώην Δημοτική Αστυνομία και έχουν οικονομικές σπουδές, καθώς και των πρώην εκπαιδευτικών των ΕΠ.ΑΣ. και ΕΠ.ΑΛ. με οικονομικές σπουδές.

Με τον τρόπο αυτό, θα μπορούσαν να καλυφθούν οι κενές θέσεις και θα συνεχίσουν να λειτουργούν παράλληλα Α΄ και Β΄ ΔΟΥ, επιτυγχάνοντας καλύτερη εξυπηρέτηση και επίτευξη των οικονομικών στόχων.

Ως έσχατη λύση στην περίπτωση τελεσίδικης απόφασης συγχώνευσης, είναι σκόπιμο να εξασφαλιστούν σε πρώτο χρόνο και πριν την όποια ενέργεια, νέες κτιριακές εγκαταστάσεις, ικανού μεγέθους και υποδομής (γραφεία, βοηθητικούς χώρους, πάρκινγκ, χώρους αναμονής κλπ), οι οποίες θα μπορούν να σηκώσουν το \”βάρος\” της συγχώνευσης, τόσο για την ομαλή και απρόσκοπτη εργασία των υπαλλήλων, όσο και για την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων, όπως το κτίριο του παλαιού Πανεπιστημίου στην Λεωφόρο Κνωσού.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

1. Σχεδιάζεται πράγματι η συγχώνευση των ΔΟΥ Α΄ και Β΄ Ηρακλείου και έχει προηγηθεί σχετική ανάλυση ανταποδοτικότητας κόστους – οφέλους για το Δημόσιο και τους φορολογουμένους;

2. Εάν επιμείνετε στην απόφασή σας, σκοπεύετε να εξετάσετε την αξιοποίηση του κτιρίου του παλαιού Πανεπιστημίου στην Λεωφόρο Κνωσού, για την εξυπηρέτηση των αναγκών των φορολογουμένων;

3. Προτίθεστε να επανεξετάσετε την λειτουργία δύο εφοριών -μία στον «νότο» και μία στον «βορρά» του νομού Ηρακλείου;

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook