Ενώπιον του Β΄ Αυτόφωρου Μονομελούς Πρωτοδικείου θα οδηγούταν σήμερα προκειμένου να δικαστεί ο πρώην υπουργός Μιχάλης Λιάπης, ο οποίος συνελήφθη την Τρίτη να οδηγεί χωρίς δίπλωμα, αυτοκίνητο ανασφάλιστο που είχε πλαστές πινακίδες. Ωστόσο, δεν θα παραβρέθηκε ο ίδιος να δικαστεί, αλλά ο δικηγόρος του καθώς βρίσκεται εκτός Αθηνών. 
Ο κ. Λιάπης κατέβαλε το αντίτιμο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2013, τα τέλη του 2014 και όλα τα πρόστιμα που του επιβλήθηκαν, ενώ ζήτησε και πήρε νέα αναβολή για τις 30 Δεκεμβρίου προκειμένου να προσκομίσει και τα απαραίτητα έγγραφα.
Αναπάντητο ερώτημα αποτελεί ωστόσο ακόμη το πώς προμηθεύτηκε ο πρώην υπουργός Μεταφορών (!) τις πλαστές πινακίδες που ήταν μάλιστα και αντίγραφο εκείνων που κατέθεσε τον Οκτώβρη στην Εφορία.
Ο εισαγγελέας πάντως του είχε ασκήσει ποινική δίωξη για δύο αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος. Η δίωξη σε βάρος του πρώην υπουργού αφορά τις κατηγορίες της ψευδούς βεβαίωσης και της πλαστογραφίας και του επιβλήθηκαν επιπλέον τρία διοικητικά πρόστιμα, για την μη ασφάλιση του οχήματος και για το ότι έφερε κοτσαδόρο και φιμέ τζάμια χωρίς άδεια.
«Ήταν η κακιά η ώρα» είπε χαρακτηριστικά σε δημοσιογράφουςεπισημαίνοντας πως τον Αύγουστο παρέδωσε τις πινακίδες. «Δεν είμαι κανένα φτωχαδάκι αλλά συνταξιούχος και με έχει χτυπήσει η κρίση» τόνισε. «Το πήρα μόνο για να μη μείνει από μπαταρία. Φεύγω για Ασία τις επόμενες ημέρες» εξήγησε.
Σε δηλώσεις του κατά τη μεταφορά του από την τροχαία Αγίας Παρασκευής προς την Εισαγγελία είχε υποστηρίξει: «Έσφαλα και πρέπει να πληρώσω. Έκανα λάθος και το παραδέχομαι». «Έβαλα μπροστά το αυτοκίνητο για να γεμίσω τη μπαταρία» ισχυρίστηκε ο κ. Λιάπης, ενώ δεν αιτιολόγησε πως προμηθεύτηκε τις πλαστές πινακίδες.
Η εντολή Σαμαρά
Με αφορμή την περίπτωση του Μιχάλη Λιάπη, ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, έδωσε επείγουσα εντολή στον υπουργό Δικαιοσύνης, Χαράλαμπο Αθανασίου, να επεξεργαστεί διάταξη, σύμφωνα με την οποία, βουλευτές, είτε ενεργοί είτε σε σύνταξη, οι οποίοι θα υποπίπτουν σε συγκεκριμένα αδικήματα, θα στερούνται όλων των προνομίων τους που συνδέονται με τη βουλευτική ιδιότητα.
Ανάμεσα στα αδικήματα που περιλαμβάνονται στη διάταξη, σύμφωνα με πληροφορίες, θα περιλαμβάνονται αυτά της πλαστογραφίας, της ψευδούς βεβαίωσης, της απάτης, της εκβίασης, κ.α.

Μπορούσε να κυκλοφορεί πληρώνοντας 3 ευρώ

Πάντως να σημειωθεί ότι με το μέτρο της ακινησίας που είχε θεσπιστεί με το άρθρο 22 του νόμου 2367/1953 με τίτλο «Περί τίτλων κυριότητος, ταξινόμησεως, αδειών κυκλοφορίας και φορολογίας αυτοκινήτων» ο κ. Λιάπης θα μπορούσε να κάνει χρήση του αυτοκινήτου για δύο ημέρες καταβάλλοντας 3 ευρώ.
Σύμφωνα με το άρθρο 22, «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέττας με προσωρινή άδεια και μέχρι δύο μέρες το μήνα. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον Οικονομικό Έφορο και αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας τετρακόσιες 400 δραχμές για κάθε μέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέττας».

Τι ήθελε να «γλιτώσει»

Το αυτοκίνητο του πρώην υπουργού πέραν των υψηλών Τελών Κυκλοφορίας που υπολογίζονται σε 1.320 ευρώ εμπίπτει και σε Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που προσδιορίζεται σε 3.220 ευρώ αν η 1η άδεια κυκλοφορίας του είναι μετά την 1/1/2007 καθώς αν είναι προγενέστερη υπολογίζεται σε 2.254 ευρώ εξαιτίας της μείωσης 30% του τεκμηρίου διαβίωσης.
Εξαιτίας της προσωρινής ακινησίας του οχήματος του πρώην υπουργού δεν υπήρχε τεκμήριο διαβίωσης που κυμαίνεται ανάλογα με την 1η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος σε 32.200 ευρώ αν πρόκειται για μοντέλο 2007 και μετά ή σε 22.540 ευρώ αν πρόκειται για παλαιότερο μοντέλο.
newpost.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook