Πωλείται ή όχι τελικά το σπίτι του διάσημου ζεύγους Κοκοβίκου της ασπρόμαυρης ελληνικής ταινίας «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα» στην Πλάκα; Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, το ακίνητο της οδού Τριπόδων 32, όπου το 1965 γυρίστηκε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, βρίσκεται μέχρι και σήμερα ανάμεσα στα νεοκλασικά και διατηρητέα ακίνητα που μεταβιβάστηκαν στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, παρ' όλα αυτά όμως η πώλησή του χαρακτηρίζεται «σχεδόν αδύνατη», και αυτό λόγω της αρχαιολογικής αξίας της περιοχής, αφού κάτω από τα θεμέλιά του κρύβεται αρχαίος θησαυρός.

Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τα υπόλοιπα σπίτια του καταλόγου που βρίσκονται στην καρδιά της Πλάκας και στους πρόποδες του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης, όπου η αρχαιολογική σκαπάνη έχει σε αρκετές διαφορετικές έρευνες αποκαλύψει σπουδαίους θησαυρούς.

Τα ακίνητα επρόκειτο να αξιοποιηθούν από το υπουργείο Πολιτισμού, ωστόσο επειδή επί σειρά ετών κάτι τέτοιο δεν έγινε, τελικά δόθηκε η έγκριση να μεταβιβαστούν στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αναζητεί τις λύσεις ώστε να ξεπεραστούν όλα τα εμπόδια που τυχόν θα βρεθούν στον δρόμο της μελλοντικής τους εκμετάλλευσης. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που το διάσημο σπίτι της «Ελενίτσας» και του «Αντωνάκη» δεν έχει περάσει ακόμη στα επίσημα στοιχεία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας δημοπρασιών του ΤΑΙΠΕΔ (e-publicrealestate.gr), η οποία μέσα στο επόμενο διάστημα θα μπορεί να δεχτεί τις πρώτες προσφορές για τα ακίνητα που έχουν μέχρι στιγμής συμπεριληφθεί στα αρχεία της.





















Ακίνητο με ιστορία


Το σπίτι του «Αντωνάκη» και της «Ελενίτσας» ακόμη και σήμερα θεωρείται ένα από τα στολίδια της Πλάκας. Νεοκλασικό διατηρητέο κτίριο του Μεσοπολέμου, χτίστηκε στις αρχές του 19ου αιώνα, το οποίο δυστυχώς για πολλές δεκαετίες εγκαταλείφθηκε και αφέθηκε στην τύχη του.

Στην αυλή του σπιτιού στις αρχές του 1800 χτίσθηκε και στεγάστηκε η τουρκική στρατιωτική διοίκηση, ενώ στο περιβάλλον οικόπεδο έχουν γίνει κατά καιρούς εκτεταμένες αρχαιολογικές ανασκαφές. Στη νοτιοδυτική γωνία η σκαπάνη ανακάλυψε ότι παλιά στο σημείο εκείνο λειτουργούσαν δημόσια ουρητήρια. Επίσης ενδιαφέρον είναι ότι στο ίδιο ακριβώς σημείο, αλλά πιο βαθιά μέσα στη γη ανακαλύφθηκε ότι εκεί λειτουργούσαν επίσης αρχαίες βεσπασιανές (δημόσιες τουαλέτες). Αυτό σημαίνει ότι επί αιώνες γινόταν η ίδια ακριβώς χρήση, κάτι που αποδεικνύεται και από τα κανάλια αποχέτευσης που διασχίζουν έως σήμερα το οικόπεδο.

Εντύπωση προκαλεί μέχρι και σήμερα, που παραμένει ανέπαφη, η σκάλα που οδηγούσε στο διαμέρισμα όπου στην κινηματογραφική ταινία ζούσε η περίφημη στριμμένη της γειτονιάς, η κυρία Ξ. Παπαμήτρου, την οποία υποδυόταν η Τασσώ Καββαδία, αλλά και η κεντρική είσοδος του σπιτιού του ζεύγους Κοκοβίκου, ανέπαφη, λες και θα βγει από εκεί η «Παγώνα» προκειμένου να απλώσει τα ρούχα της αστεφάνωτης κυράς της. Τα μοναδικά στοιχεία που έχουν αλλάξει ύστερα από τόσα χρόνια είναι ο περιβάλλων χώρος, στον οποίο γκρεμίστηκαν κάποια μικρά χαμόσπιτα που υπήρχαν, αλλά έχουν όμως καταγραφεί από τον κινηματογραφικό φακό.

Οι πωλήσεις μέσω της πλατφόρμας του ΤΑΙΠΕΔ είχαν σταματήσει το τελευταίο τρίμηνο, αλλά σύμφωνα με τις ανακοινώσεις θα ξεκινήσουν άμεσα. Το νέο κύμα πωλήσεων ακινήτων θα αφορά περιουσιακά στοιχεία που βρίσκονται σε πέντε πόλεις και συγκεκριμένα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Καλαμάτα και Βόλο. Ενα μάλιστα από τα πρώτα κτίρια που θα δημοπρατηθούν είναι το εξαώροφο (επιφάνειας 874 τ.μ.) επί της οδού Ευαγγελιστρίας 9 στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Σε αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 66% του ακινήτου, ενώ το υπόλοιπο ανήκει στο Ταμείο Πρόνοιας Ορθόδοξου Εφημεριακού Κλήρου της Ελλάδος (ΤΠΟΕΚΕ).

Η Μάρω Κοντού θυμάται

«Οταν γυρίσαμε την ταινία αυτή το 1965 δεν περιμέναμε την επιτυχία που θα επακολουθούσε» εξηγεί στην «Espresso της Κυριακής» η αγαπημένη ηθοποιός Μάρω Κοντού και προσθέτει: «Με τον Γιώργο Κωνσταντίνου ήμασταν σχεδόν παιδιά τότε, 26 χρόνων, νέοι ηθοποιοί γεμάτοι όνειρα για την τέχνη και τη ζωή. Ομορφες στιγμές τις οποίες θυμάμαι μέχρι σήμερα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ πόσο εύκολα γυρίστηκε η ταινία αυτή. Είχαμε βέβαια κοντά μας κι έναν σπουδαίο σκηνοθέτη, τον Γιώργο Τζαβέλλα, ο οποίος μας καθοδήγησε σωστά, ενώ μας έβαλε πολύ γρήγορα μέσα στον ρόλο». Αξίζει να σημειωθεί ότι η ταινία στο Φεστιβάλ του Σικάγο βραβεύτηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας, ενώ βρέθηκε και στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου, όπου συγκέντρωσε διθυραμβικές κριτικές.

real.gr