Σύμφωνα με πληροφορίες τοπικών μέσων ενημέρωσης, οι αρχές αποφάσισαν να μονιμοποιήσουν το μέτρο που εφαρμοζόταν πιλοτικά σε τρεις κρατικές εταιρείες από το 2010.

Φαίνεται λοιπόν, πως η ιδιωτικοποίηση ότι θα αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά εντός του 2014.

Οι κρατικοί οργανισμοί μέχρι σήμερα είχαν στη διάθεση τους τον "κίτρινο στόλο". Τώρα θα νοικιάσουν τα αυτοκίνητά τους στους οδηγούς οι οποίοι είναι κρατικοί υπάλληλοι και έτσι θα σταματήσει η μισθοδοσία τους από το κράτος.

Εκείνοι με αυτό τον τρόπο θα γίνουν αυτοαπασχολούμενοι ιδιώτες.

Η κυβέρνηση του Ραούλ Κάστρο έχει προσπαθήσει τα τελευταία χρόνια να εισάγει σειρά μέτρων ιδιωτικής πρωτοβουλίας, δίνοντας ακόμη και την δυνατότητα στους πολίτες να πωλούν και να αγοράζουν εισαγόμενα αυτοκίνητα.

Υπενθυμίζεται ότι από την προηγούμενη Παρασκευή, οι Κουβανοί αλλά και οι ξένοι υπήκοοι της χώρας δεν χρειάζονται πλέον την ειδική άδεια που τους χορηγούσε το κράτος για να αγοράζουν με "προκαθορισμένη" τιμή εισαγόμενα αυτοκίνητα.

Όμως η τελευταία οικονομική μεταρρύθμιση, που ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση του προέδρου Ραούλ Κάστρο τον περασμένο μήνα και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή άλλαξε το ισχύον καθεστώς και ανέφερε ότι τα εισαγόμενα αυτοκίνητα θα βγαίνουν προς πώληση σε τιμές "παρόμοιες" με εκείνες που καθορίζονται από την αγορά.

 

Την Παρασκευή όμως, τα αυτοκίνητα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Peugeot, που είναι από τα λίγα προϊόντα που εισάγονται τακτικά στην Κούβα, κόστιζαν μεταξύ 90.000 έως 200.000 δολάρια, με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία. Οι Κουβανοί που εργάζονται επί παραδείγματι στον δημόσιο τομέα κερδίζουν μόλις και μετά βίας 30 έως 40 δολάρια μήνα με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία.

Λίγο μετά την επανάσταση του 1959 η Κούβα απαγόρευσε σε μεγάλο βαθμό την πώληση αυτοκινήτων. Με τα χρόνια, όμως μια "ακμάζουσα" μαύρη αγορά αναπτύχθηκε στις άδειες αγοράς αυτοκινήτων, οι οποίες συχνά χορηγούνταν από την κυβέρνηση προς τους δημόσιους υπαλλήλους ή σε γιατρούς, για αρκετές χιλιάδες δολάρια.

Τον Οκτώβριο του 2011 η μεταρρύθμιση της κυβέρνησης επέτρεψε σε ιδιώτες να αγοράζουν και να πωλούν αυτοκίνητα ο ένας από τον άλλο κάτι που επιτρεπόταν μέχρι τότε μόνο για μοντέλα προ του 1959.

Η Κούβα και η πρωτεύουσά της Αβάνα μια δημοφιλής περιοχή για τους τουρίστες, χαρακτηρίζεται από την εικόνα αμερικανικών οχημάτων που χρονολογούνται από τα μέσα του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα, καθώς και από σοβιετικού τύπου αυτοκίνητα τύπου Lada και Moskvitch που έφτασαν στην Κούβα κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.

Οι κρατικές αντιπροσωπείες είναι πλέον υπεύθυνες για την εισαγωγή νέων οχημάτων, σε μια κίνηση που αποσκοπεί , μεταξύ άλλων, και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων υπηρεσιών μεταφοράς.

news247.gr