Συνήθως όταν αναφερόμαστε σε υψηλή τεχνολογία σχετικά με τις μοτοσυκλέτες, εννοούμε τα πολύπλοκα ηλεκτρονικά περιφερειακά που τις συνοδεύουν στην εποχή μας. Όμως φαίνεται πως η υψηλότερη «υψηλή τεχνολογία» δεν βρίσκεται στο όχημα, αλλά στο κεφάλι μας. Συγκεκριμένα στο κράνος.

Τα κράνη είναι αλήθεια λίγο απασχολούν πλέον τον Τύπο ή τον μέσο αναβάτη όταν δεν χρειάζεται να αποκτήσει ένα καινούργιο. Δεν υπάρχει φοβερό hype, και παρά τα σχέδια ή τα χρώματα των κατασκευαστών, τα κράνη δεν μπορούμε να πούμε πως αιχμαλωτίζουν τη φαντασία μας.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πλέον γνωστά, άντε να ενθουσιαστούμε με μια ασύρματη συσκευή επικοινωνίας. Τελευταία τα πράγματα αλλάζουν όμως.

Πολλές εταιρείες παρουσιάζουν πρωτότυπα ή και την πρόθεση παραγωγής μοντέλων με Head-Up Display, την αεροπορικού τύπου προβολή δεδομένων στη ζελατίνα τους. Υποθετικά αυτό θα κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη, αφού θα διαθέτουμε περισσότερες και σημαντικότερες πληροφορίες για να κάνουμε τις επιλογές μας στον δρόμο.

Ήδη έχει εμφανιστεί το ρώσικο Live-Map AR Moto, ενώ έρχεται και το εγγλέζικο Bike-Hud. Προηγούμενες προσπάθειες είχαν αποτελέσει το Reevu και το SportVue. Ένα κράνος που έχει δημιουργήσει πρόσφατα πολύν «θόρυβο» σε ιστοσελίδες κυρίως ηλεκεκτρονικών gadget, είναι το P1 της αμερικάνικης Scully.

To P-1 ξεχωρίζει για την υψηλή τεχνολογία του. Κατασκευασμένο σύμφωνα με τα πρότυμα DOT/ECE, φέρει στο πίσω μέρος του μια μικροσκοπική ευρυγώνια κάμερα. Αυτή προσφέρει στον αναβάτη εικόνα του τι συμβαίνει πίσω από την πλάτη του, σε πλάτος 180 μοιρών.

Η αυξημένη ασφάλεια που συνεπάγεται η διαδικασία αυτή έγκειται στο ότι ο οδηγός δεν απομακρύνει τα μάτια του από το δρόμο. Για την παρακολούθηση των πληροφοριών απλά αλλάζει την εστίαση του βλέμματος. Επίσης δεν χρειάζεται να απασχολήσει τα χέρια του για τις υπόλοιπες λειτουργίες.

Η συσκευή καταργεί τα νεκρά σημεία των καθρεπτών που πολύ συχνά κρύβουν κίνδυνο. Το κράνος επίσης προσφέρει φωνητικές οδηγίες, και επικοινωνεί με τον αναβάτη μέσω του κινητού, χρησιμοποιώντας τη συχνότητα Bluetooth. Επιτρέπει έτσι στον αναβάτη να δέχεται τηλεφωνικές κλήσεις ή να ακούει μουσική.

Στο βίντεο που παραθέτουμε παίρνετε μια ιδέα του πως συνδιαλέγεται το Skully με τον αναβάτη κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Κάτω δεξιά βλέπετε πάντα μια μικρή διαφανή οθόνη όπου εμφανίζεται ο χώρος πίσω από τη μοτοσυκλέτα σε υψηλή ανάλυση.

Στο ίδιο παράθυρο εμφανίζονται και οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης. Η συσκευή είναι αρκούντως έξυπνη ώστε να καταλαβαίνει ερωτήσεις του αναβάτη --«τι καιρό κάνει», «παίξε μουσική»...

Η Skully είναι έτοιμη να περάσει τα κράνη της στην διαδικασία των «Beta Test» και μάλιστα ζητούν στις ΗΠΑ αναβάτες δοκιμών. Αυτό μάλλον σημαίνει ότι το P1 θα είναι του χρόνου έτοιμο να βγει στην αγορά.


















newsbeast.gr