Η McLaren ιδρύθηκε από τον Μπρους ΜακΛάρεν στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και έκανε το ντεμπούτο της στη F1, το 1996 στο GP του Μονακό με οδηγό τον ιδρυτή της. Η πρώτη νίκη στην ιστορία της ομάδας ήρθε δυο χρόνια αργότερα στο Σπα με οδηγό τον Μακ Λάρεν. Από τότε ακολούθησαν άλλες 181 νίκες σε 742 συνολικά GP με 155 pole position και 152 ταχύτερους γύρους.

Τα άλλοτε ασπροκόκκινα ή ασημί μονοθέσια έχουν πάρει 4832,5 βαθμούς που έφεραν 8 πρωταθλήματα κατασκευαστών. Το τελευταίο απ’ αυτά ήρθε το 1998 ενώ το τελευταίο πρωτάθλημα οδηγών ήρθε με το Λιούις Χάμιλτον το 2008.

Λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση της ομάδας ανακοινώθηκε η πρόσληψη του μέχρι πρότινος αγωνιστικού διευθυντή της Lotus, Έρικ Μπουλιέ ο οποίος θα αναλάβει επικεφαλής της McLaren F1.

Η εν λόγω συνεργασία είναι φυσικά αποτέλεσμα της λήψης πρωτοβουλιών από το συνιδιοκτήτη της ομάδας Ρον Ντένις, ο οποίος αφού απομάκρυνε το Μάρτιν Ουίτμαρς από το ρόλο του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας, προανήγγειλε αλλαγές και στην ομάδα της F1. Η πρώτη εξ’ αυτών είναι βέβαια η πρόσληψη του Μπουλιέ σε ρόλο team principal. Ο Γάλλος μάνατζερ αποχωρεί από τη Lotus σ’ ένα κομβικό σημείο για την ομάδα. Θα αντικατασταθεί στη Lotus από τον διευθυντή του επενδυτικού fund που κατέχει την ομάδα, Γκέραντ Λόπεζ.

Η διαδικτυακή παρουσίαση του μονοθεσίου της McLaren ξεκίνησε στην έδρα της το περίφημο Πάραγκον στις 14:00 ώρα Ελλάδος.

Στο νέο μονοθέσιο την MP4/29 είναι φυσικά εναρμονισμένο στις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών με τους νέους υβριδικούς 1.6lt, turbo κινητήρες  και το χαμηλότερο – μικρότερο εμπρός μέρος.

Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε οι φετινοί κανονισμοί προβλέπουν την μείωση της απόστασης της μύτης του μονοθεσίου από το κατώτατο σημείο αναφοράς του μονοθεσίου στα 185mm από τα 550mm που ήταν πέρυσι. Αυτό προφανώς υποχρεώνει τους σχεδιαστές να σχεδιάσουν χαμηλό ρύγχος. Την ίδια στιγμή η βάση της μύτης του μονοθεσίου επίσης μειώνεται στα 525mm από τα 550mm πράγμα που σημαίνει ότι τα πόδια του οδηγού θα πάνε λίγο πιο κάτω ενώ το σώμα του μονοθεσίου παραμένει στα 625mm.



Η λογική πίσω απ’ αυτές τις αλλαγές των κανονισμών είναι η αύξηση της παθητικής ασφάλειας. Οι άνθρωποι της FIA θέλουν να εξασφαλίσουν πως σε μια περίπτωση πλαγιομετωπικής σύγκρουσης υπό γωνία 90 μοιρών δε θα χτυπήσει η μύτη του ενός μονοθεσίου το κεφάλι του οδηγού του άλλου μονοθεσίου.

Οι σχεδιαστές βέβαια συνεχίζουν να επιδιώκουν την διοχέτευση όσο το δυνατόν περισσότερου αέρα με ομαλή ροή στο κάτω μέρος του μονοθεσίου και την επιτάχυνση αυτού έως το πίσω μέρος. Αυτό αποτελεί κομβικό στοιχείο στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου. Για την διοχέτευση μεγαλύτερου όγκου αέρα απαιτείται όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση του ρύγχους από το έδαφος και αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την απαίτηση για χαμηλό ίχνος (185mm) της μύτης. Αυτό οδηγεί σε σχέδια όπως το εικονιζόμενο της ΜcLaren. Οι σχεδιαστές ουσιαστικά εδώ προσπαθούν να εναρμονιστούν με τον κανονισμό ελαχιστοποιώντας την παρουσία τη μετωπική επιφάνεια της μύτης όσο επιτρέπουν οι προδιαγραφές των crash test. Ταυτόχρονα έχουν κρατήσει το ρύγχος όσο πιο ψηλά γίνεται για τους προαναφερθέντες αεροδυναμικούς λόγους.

Τα σαφώς μεγαλύτερα ανοίγματα των ψυγείων οφείλονται στις μεγαλύτερες ανάγκες ψύξης της νέας μονάδας ισχύος που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρες με έναν υπερτρφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6lt, συνολικής απόδοσης 760PS περίπου. Ο κινητήρας φτιάχνεται από τη Mercedes, η McLaren θα χρησιμοποιεί επίσης ελαστικά Pirelli. H συνεργασία της McLaren με τη Mercedes ξεκίνησε το 1995 και ολοκληρώνεται φέτος. Η McLaren του χρόνου θα αγωνίζεται με κινητήρες Honda. Το 2013 ήταν ίσως η πιο άσχημη χρονιά στην ιστορία της ομάδας καθώς οι Μπάτον και Πέρεζ δεν ανέβηκαν ούτε μια φορά στο βάθρο.

Για τη Βρετανική ομάδα θα οδηγούν φέτος οι Τζένσον Μπάτον και Κέβιν Μάγνκουσεν. Στη φωτογραφία πρώτος από αριστερά εικονίζεται ο 21χρονος Δανός Κέβιν Μάγκνουσεν, περσινός πρωταθλητής στη Formula Renault 3.5 που αντικατέστησε τον Σέρτζιο Πέρεζ. Στο μέσον ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009 Τζένσον Μπάτον. Ο 34χρονος πιλότος με 247 εκκινήσεις είναι ο πιο έμπειρος αυτή τη στιγμή στο grid. Τέλος δεξιά εικονίζεται ο 21χρονος Βέλγος Στόφελ Βαντούρν που είναι ο τρίτος οδηγός και δοκιμαστής της ομάδας.




Μιλώντας σχετικά ο Τζένσον Μπάτον δήλωσε: «Στόχος μας για το 2014 είναι προφανώς να βρεθούμε ξανά στη μάχη της κορυφής. Είναι πολύ πιθανό οι πολλές αλλαγές να φέρουν μεγάλες ανακατατάξεις στις ισορροπίες άρα θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πως αυτές θα διαμορφωθούν. Θέλουμε να έχουμε έναν εποικοδομητικό χειμώνα, χωρίς προβλήματα. Θέλω να εγκλιματιστώ πλήρως στο νέο μονοθέσιο και τους νέους κανονισμούς ώστε στους πρώτους αγώνες της σεζόν να νιώθω ικανοποιημένος από το πακέτο μας. Οι συνεχείς αλλαγές είναι μέρος της δουλειάς ενός οδηγού της F1. Όλη μου την καριέρα οδηγώ μονοθέσια διαφορετικών προδιαγραφών. Έχω τρέξει με V10 κινητήρες, V8, τώρα με V6, με ελαστικά με αυλακώσεις αλλά και σλικ, με KERS, με DRS, με traction control, χωρίς αυτό, με ανεφοδιασμούς αλλά και χωρίς ανεφοδιασμούς. Όλα αλλάζουν αλλά εγώ είμαι ακόμα εδώ».

Από την πλευρά του ο ρούκι Κέβιν Μάγκνουσεν συμπλήρωσε: «Έχω ξοδέψει κάθε μέρα αυτού του χειμώνα δουλεύοντας. Έρχομαι κάθε μέρα στο MTC, μιλάω με τους μηχανικούς μας, με τη διοίκηση, δουλεύω με τους γυμναστές μας, χτίζω τις προσωπικές σχέσεις με όλους στην ομάδα, εγκλιματίζομαι στις απαιτήσεις του μονοθεσίου, το στιλ οδήγησης που αυτό θα απαιτεί, το κόκπιτ και τα συστήματα ελέγχου. Είναι μία περίοδος διαρκούς μάθησης αλλά την απολαμβάνω».

Ο Σαμ Μάικλ βρίσκεται εδώ και δυο χρόνια στη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της McLaren: «Η περυσινή σεζόν ήταν απογοητευτική για εμάς. Στόχος μας είναι να επιστρέψουμε στις νίκες - αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης αυτής της ομάδας. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που απαιτούνται αλλαγές για να μπορέσεις να διεκδικήσεις ξανά το πρωτάθλημα. Το θετικό είναι ότι το αντιληφθήκαμε και εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση εδώ και μήνες. Βρισκόμαστε εν αναμονή της έναρξης συνεργασίας με τη Honda ενώ έχουμε έναν αριθμό σημαντικών ανθρώπων που θα ενισχύσουν τα τμήματα σχεδιασμού και μηχανολογίας. Το μέλλον της McLaren είναι λαμπρό και αυτή τη στιγμή, θέτουμε τα θεμέλια που θα μας βοηθήσουν να φτάσουμε στους στόχους μας».



protothema.gr