Με αφορμή το έργο της επέκτασης του αεροδρόμιου, η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων κινήθηκε άμεσα με επιστολή προς τον διοικητή Πολιτικής Αεροπορίας κύριο Κούκη, και με κοινοποίηση στους βουλευτές των Χανίων, τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων και τον Αερολιμενάρχη Χανίων, αναφέροντας κάποια σημεία που χρήζουν βελτίωσης στον νέο αερολιμένα Χανίων και τα οποία αφορούν τις ροές των επιβατών αλλά και την σκοπιμότητα-λειτουργικότητα του έργου.

Αναλυτικότερα και σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης που δίνει χρήσιμα στοιχεία για την τωρινή λειτουργία του Αερολιμένα και τα στοιχεία που χρήζουν αλλαγής:

Α) ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ Οι ελλείψεις που έχουμε εντοπίσει είναι οι παρακάτω:

1) ΚΤΙΡΙΟ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟΥ

"• Σήμερα τις ημέρες αιχμής λειτουργούν 20 check in. Με το νέο έργο καταργούνται τα σημερινά και δημιουργούνται μόνο 22 νέα. Πρόταση της Ένωσης είναι να γίνουν τουλάχιστον 36-40 check-in points.

• Σήμερα υπάρχουν 4 πύλες ελέγχου χειραποσκευών. Με το νέο έργο οι 4 γίνονται μόνο 5. Είναι βέβαιο ότι δεν είναι αρκετές και φυσικά δεν θα εξυπηρετούνται οι επιβάτες όσο γρήγορα χρειάζεται.

• Το σύστημα CUTE. Το σύστημα έχει εγκατασταθεί εδώ και 6 χρόνια στα μεγάλα αεροδρόμια εκτός των Χανίων. Η Ένωση Ξενοδόχων, επανειλημμένα έχει ζητήσει την τοποθέτηση συστήματος CUTE, ώστε να αποφύγουμε τις ουρές και την ταλαιπωρία των επιβατών.

2) ΠΥΡΓΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ

Ο νέος πύργος ελέγχου παραδίδεται από τον εργολάβο άδειος. Γνωρίζουμε ότι έχουν υποβληθεί συγκεκριμένες προτάσεις για τις υποδομές που είναι απαραίτητες για να λειτουργήσει ο νέος πύργος και οι οποίες δεν προβλέπονται στην μελέτη. Πρέπει να προβλεφθούν και να εγκατασταθούν όλες οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις ώστε ο πύργος ελέγχου να είναι έτοιμος για την εγκατάσταση ραντάρ προσέγγισης, το οποίο ουσιαστικά θα δώσει την ώθηση για την αύξηση της αεροπορικής κίνησης .

3 ) ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ (HBS)

Στο σύστημα που παραλαμβάνει τις αποσκευές (HBS) και τις ελέγχει, δεν έχουν περιληφθεί τα βασικά ακτινοσκοπικά μηχανήματα ώστε να απoφεύγονται οι τεράστιες ουρές και η ταλαιπωρία των επιβατών, σε ένα αεροδρόμιο που έχει φτάσει να είναι , με την μεγάλη κίνηση των επιβατών του , το 5ο αεροδρόμιο της χώρας.

Β) RADAR ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

Υπάρχει σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια εκτός των Χανίων. Χωρίς αυτό δεν μπορεί η Εναέριος κυκλοφορία να φέρει περισσότερα αεροσκάφη από ότι σήμερα, δηλαδή 4 ή 5 την ώρα. Γίνεται προσπάθεια από το 2009 χωρίς αποτέλεσμα.

Γ) ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΙΣΤΑΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ

Η σημερινή πίστα εξυπηρετεί οριακά την κίνηση τις ημέρες αιχμής. Έγινε πρόταση για την επέκταση της με απαλλοτρίωση έκτασης ανατολικά της σημερινής από το 2011 αλλά δυστυχώς ακόμα δεν έχει υλοποιηθεί κάτι. Εννοείται ότι αν εγκατασταθεί το RADAR προσέγγισης και ολοκληρωθεί το κτίριο του αεροσταθμού με τις προσθήκες που αναφέραμε παραπάνω, θα υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για τεράστια αύξηση της κίνησης την οποία όμως δεν θα μπορούν να τις εκμεταλλευτούμε διότι δεν θα υπάρχουν αρκετές θέσεις αεροσκαφών. Παράλληλα είναι σημαντικό να επεκταθεί η πίστα και για τον λόγο ότι το αεροδρόμιο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως hub και βάση αεροπορικών εταιριών .
Δ) ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟΥ

Είμαστε αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση ενός μόνο από τα 3 αεροδρόμια της Κρήτης δηλαδή του αερολιμένα Χανίων. Σας υπενθυμίζουμε ότι το έργο επέκτασης του αεροσταθμού έχει υπαχθεί και χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ και κατά συνέπεια δεν θα είναι εύκολη η πώλησή του πριν την πάροδο 5-6 ετών . Παράλληλα την στιγμή που έχει αποφασιστεί το αεροδρόμιο του Ηρακλείου να παραμείνει με δημόσιο χαρακτήρα, θεωρούμε ότι θα έχουμε ένα μεγάλο μειονέκτημα σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής.

Πρόταση της Ένωσης είναι το αεροδρόμιο Χανίων να παραμείνει με το υφιστάμενο καθεστώς, δηλαδή κερδοφόρο, δημόσιο, ή αν η ιδιωτικοποίηση προχωρήσει να γίνει παράλληλα με την ιδιωτικοποίηση Ηρακλείου και Σητείας .

Ε) ΙΑΤΡΕΙΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ

Το αεροδρόμιο έχει μία μόνο ιατρό που έρχεται τέσσερις φορές την εβδομάδα. Τις υπόλοιπες μέρες και ώρες το αεροδρόμιο δεν έχει ιατρό. Συμβαίνουν καθημερινά περιστατικά. Αν συμβεί κάποιο σοβαρό περιστατικό και απουσιάζει ο ιατρός τα αεροδρόμιο θα εκτεθεί διεθνώς με επίπτωση σε όλη την περιοχή.
Θεωρούμε απαραίτητο να υπάρχει γιατρός όλο το 24ώρο σε καθημερινή βάση, τους μήνες Απρίλιο – Οκτώβριο.

Όλα τα παραπάνω σημεία , με την υλοποίησή τους θα καταστήσουν το αεροδρόμιο Χανίων ένα σημαντικό κόμβο, που θα δώσει μία νέα πνοή και προοπτική στον Νομό μας και την εθνική οικονομία γενικότερα.

Ελπίζουμε σύντομα να ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες για την ένταξη των παραπάνω έργων στην επέκταση του αεροσταθμού Χανίων", καταλήγει η Ένωση Ξενοδόχων .