Το «twerking», σύμφωνα με το αναθεωρημένο Λεξικό της Οξφόρδης, είναι «είδος χορού κατά τον οποίο ένα άτομο, συνήθως γυναίκα, χορεύει κάποιο δημοφιλές κομμάτι με προκλητικό και άκρως σεξουα­λικό τρόπο, ο οποίος συνίσταται στην έντονη κίνηση των γοφών και στο τέντωμα και χαμήλωμα των οπισθίων». Ο όρος αυτός αντιστοιχεί κοινώς στο λαϊκότερο «τουρλοκοπάνημα», δηλαδή στην τάση να τουρλώνει η δημοφιλής αοιδός τα καπούλια της και να τα κουνάει τόσο έντονα όσο έντονα ανεβαίνει και η πίεση απανταχού των αρσενικών του πλανήτη. 

Το φαινόμενο καταγράφεται πλέον σε όλα τα επιστημονικά έντυπα, τα σκανδαλοθηρικά περιοδικά, αλλά και τις ιστοσελίδες που έχουν βαλθεί μαζικά να το εξηγήσουν και να το αναλύσουν. Εισηγήτριες του όρου, ή μάλλον ιδανικοί εκφραστές του, είναι οι pop αοιδοί Ριάνα και Μάιλι Σάιρους, οι οποίες καθιέρωσαν το «twerking» μέσα από τις δημόσιες εμφανίσεις τους και τα βιντεοκλίπ δίνοντας κυριολεκτικά μάχη σώμα με σώμα, ή πισινό με πισινό. Τα αναταραγμένα οπίσθια μπήκαν στην πρώτη γραμμή της μάχης Ριάνα εναντίον Σάιρους, παλεύοντας για το ποια θα είναι τα πιο προκλητικά, τα πιο τουρλωμένα και τα πιο δημοφιλή ανάλογα με τον αριθμό χτυπημάτων στο Facebook και ακολούθων στο Instagram. 

Καθώς φαίνεται, τα οπίσθια των δύο αοιδών σταδιακά αυτονομήθηκαν και έγιναν μανία. Οσο τουρλώνει τον ποπό της η Ριάνα, άλλο τόσο παρασύρεται σε όπισθεν υποχωρήσεις η Σάιρους, αναγκάζοντας τους μέχρι πρότινος σεμνότυφους φαν της να αναφωνήσουν για το πίσω μέρος του σατανά. 

Ευγενής άμιλλα και... πισωγυρίσματα

Μέχρι πρότινος το κοινό της ηρωίδας της Disney, Σάιρους, ήταν οι καθωσπρέπει οικογενειάρχες και τα μικρότερα σε ηλικία μέλη της οικογένειας, που τώρα εξανίστανται με το αλλοτινό παιδικό είδωλο: πώς αλήθεια η Χάνα Μοντάνα του Disney Channel κατέληξε να είναι φέρελπις πρωταγωνίστρια σε sex tape; Και πώς η Μάιλι, που πήρε το όνομά της από το «smiley» επειδή χαμογελούσε πολύ ως βρέφος, βρέθηκε να κρύβει το πανέμορφο πρόσωπό της προσφεύγοντας σε πισωγυρίσματα;

Η απάντηση μάλλον βρίσκεται στην έκφραση «ευγενής άμιλλα» που γέννησαν οι σέξι εμφανίσεις της Ριάνα, τις οποίες βάλθηκε να ξεπατικώνει η Μάιλι - ή το αντίστροφο-, μετατρέποντας τις δύο πρωταγωνίστριες σε ιέρειες του pop porn, όπως αποκαλούν το τραγουδιστικό «φάτε, μάτια, ψάρια» που καθιέρωσαν με τις εμφανίσεις τους. Στην αρχή ήταν η σύγκριση μέσα από τα βιντεοκλίπ: το «We can’t stop» δείχνει τη Μάιλι όχι μόνο να κατακτά υψηλές επιδόσεις στο twerking, αλλά και να γλείφει επιδεικτικά ό,τι βρει μπροστά της: από τα λούτρινα αρκουδάκια μέχρι τις άκρες της πισίνας.

Μετατρέποντας δηλαδή τα αθώα παιδικά σύμβολα σε αφορμές για κάθε είδους φαντασιώσεις, η Λολίτα-Μάιλι φλερτάρει έντονα με τον φακό παραπέμποντας σε κάθε είδους παιδοφιλικές υποδηλώσεις. Αλλά η «μπεμπέκα» που χορεύει τουρλώνοντας τον πισινό και αγκαλιάζοντας παιδικά παιχνίδια έχει αφήσει προ πολλού πίσω της την αθωότητα: το μαλλί της, το οποίο ξυρίζει πιο συχνά απ’ ό,τι η Ριάνα, γίνεται όλο και πιο πλατινέ και φυσικά τα τατού της έχουν τη διάθεση να υπερνικήσουν αυτά της μελαχρινής εξωτικής ανταγωνίστριας.

Η Ριάνα, ωστόσο, δεν το βάζει κάτω στο νέο της βιντεοκλίπ «Pour it Up», εγκαταλείποντας την οπισθοφυλακή και εξαπολύοντας κατά μέτωπο επίθεση: με ένα μαγιό που κάνει το αντίστοιχο του Μπόρατ να μοιάζει με μπούρκα, αφού ίσα-ίσα που καλύπτει τις ρώγες, μετατρέπεται σε Αφρικάνα φύλαρχο. Προτάσσοντας δηλαδή τα στήθη της ανοίγει νέο κεφάλαιο στον αγώνα Ριάνα εναντίον Μάιλι, αναγκάζοντας την ανταγωνίστριά της να πετάξει και αυτή τα μπλουζάκια της ή τουλάχιστον να τα κάνει διάφανα.

O πόλεμος του Instagram 

 
   

Ο πόλεμος, επομένως, αποκτά νέες διαστάσεις, καθώς καθημερινά από κάθε γωνιά των social media τα απανωτά βέλη εξαπολύονται προς κάθε κατεύθυνση - από πίσω και από μπρος: ανεβάζει φωτογραφία με σιθρού μπλουζάκι η Ριάνα από τα πάρτι του Fashion Week στο Παρίσι, την επομένη η Σάιρους θα έχει στο Instagram ακόμη πιο προκλητικές πόζες στον καναπέ της. 

Απλώνει το χέρι της μηχανικά προς τα απόκρυφά της η Ριάνα στο νέο της βιντεοκλίπ, αρχίζει να χαϊδολογιέται για τις ανάγκες της κάμερας η Σάιρους. Και ενώ οι δύο δημοφιλείς τραγουδίστριες βλέπουν τους αριθμούς των χτυπημάτων στους λογαριασμούς τους να αυξάνονται, αντίστοιχα χαίρονται που κατακτούν τον έναν μετά τον άλλον τιμητικούς τίτλους όπως «Hottie of the Week» (η πιο καυτή της εβδομάδας) από το «E! News» για τη Σάιρους και το πιο hot πρόσωπο του «Maxim» για τη Ριάνα. Ακόμη και οι Κωστόπουλος - Λιάγκας μπήκαν στην αναμέτρηση ψηφίζοντας υπέρ της Ριάνα ο πρώτος και κατά ο δεύτερος.

Κι αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά για να πείσουν ότι πρόκειται για μια μάχη μέχρις εσχάτων -ήτοι οπισθίων-, αρκεί η δήλωση της Σινέντ Ο’Κόνορ, η οποία τις προειδοποίησε ότι «έχουν αρκετό ταλέντο για να μετατρέπονται από τραγουδίστριες σε πόρνες» - και ότι πρέπει να επιστρέψουν στον ορθό δρόμο της τέχνης. Μάθανε δηλαδή ότι αυτωνόμαστε, πλάκωσε και η Κόνορ. Με άλλα λόγια, του τρελού το πανηγύρι ή τέχνη του κ...λου - στην κυριολεξία.

Flashnews.gr