Φέτος ο αριθμός των Ταϊβανέζων που αναμένεται να επισκεφθούν συνολικά τη χώρα μας ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Με βάση επίσημα στοιχεία, οι Ταϊβανέζοι επισκέπτες θα φτάσουν τους 7.000, όταν τα προηγούμενα χρόνια δεν ξεπερνούσαν τους 3.000.

Φέτος ο αριθμός των Ταϊβανέζων που αναμένεται να επισκεφθούν συνολικά τη χώρα μας ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Με βάση επίσημα στοιχεία, οι Ταϊβανέζοι επισκέπτες θα φτάσουν τους 7.000, όταν τα προηγούμενα χρόνια δεν ξεπερνούσαν τους 3.000.

Ποιος θα φανταζόταν ότι η ρακή και τα βότανα από τον Ψηλορείτη αποτελούν την κρυφή «αδυναμία» πολλών Ταϊβανέζων; 

Οι γέφυρες μεταξύ της μακρινής ασιατικής χώρας και της Μεγαλονήσου άρχισαν να κτίζονται την άνοιξη, όταν η υφυπουργός Εξωτερικών της ασιατικής χώρας Βανέσα Σιχ επισκέφθηκε για μερικές μέρες τη Μεγαλόνησο και είχε την ευκαιρία να γνωρίσει την κρητική φιλοξενία. Τότε ήταν που πρότεινε στους επικεφαλής της Περιφέρειας Κρήτης να καθιερωθεί μια μόνιμη αντιπροσωπεία της Περιφέρειας στην Ταϊπέι, πρωτεύουσα της Ταϊβάν. 

Της πρώτης γνωριμίας ακολούθησε μια πρόσκληση στην παγκόσμια έκθεση τροφίμων-ποτών «International Food Show Taipei 2014», με συμμετοχή 5.000 εκθετών από 100 χώρες. «Μας παραχώρησαν, μάλιστα, δωρεάν το εκθεσιακό περίπτερο», σημειώνει στην «Κ» η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης κ. Θεανώ Βρέντζου, που μετέβη στην Ταϊβάν και είχε συναντήσεις με πολλούς επιχειρηματίες.

Εκπληξη

Εκεί διαπίστωσε προς μεγάλη της έκπληξη ότι οι... Ταϊβανέζοι «ήταν ενημερωμένοι όχι μόνο για τη διατροφική αξία των προϊόντων μας, αλλά ακόμη και για τις προσμείξεις στο ελαιόλαδο που γίνονται μεταξύ ιταλικού και ελληνικού». Το αποκορύφωμα; «Γνώριζαν μέχρι και τις διεθνείς διακρίσεις που έχει λάβει εσχάτως το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο της Σητείας».

Η ελληνική αντιπροσωπεία διαπίστωσε ότι στην Ταϊβάν κυκλοφορούν ήδη ελληνικά προϊόντα, κυρίως λάδι και κρασί, ενώ «μια μεγάλη αλυσίδα fast food χρησιμοποιεί ελληνικό ελαιόλαδο».

Το ενδιαφέρον των Ταϊβανέζων εισαγωγέων εστιάζεται στο ελαιόλαδο, τις ελιές, το κρασί, τα βότανα, το μέλι, τη σταφίδα και τα αρωματικά φυτά. «Υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι πιστοποιημένα», υπογραμμίζει η αντιπεριφερειάρχης.

Σήμερα, η χώρα αριθμεί 23 εκατομμύρια κατοίκους, εν δυνάμει καταναλωτές, καθώς περίπου το 85% έχει την οικονομική δυνατότητα να υποστηρίξει μια διατροφή πλούσια σε ποιοτικά εισαγόμενα αγαθά. «Στην Ταϊβάν τώρα ανατέλλει η μόδα της υγιεινής διατροφής, των προϊόντων βιολογικής και οργανικής καλλιέργειας, τα οποία μπορεί να υποστηρίξει η κρητική παραγωγή στο σύνολό της», σχολιάζει άνθρωπος του χώρου.

Αμα τη επιστροφή από την Ταϊβάν, το επιτελείο της Περιφέρειας έθεσε επί τάπητος το σχέδιο «πιστοποίηση», ψηφίζοντας πρόταση για την καθιέρωση του brand name «Κρήτη» σε αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα που παράγουν μικροί παραγωγοί, όπως λουκάνικο, απάκι, γλυκά κουταλιού, μαρμελάδες, γιαούρτι κ.ά.

Η νέα διαδικασία

Οπως υποστηρίζει η κ. Βρέντζου, η νέα διαδικασία δεν είναι ούτε χρονοβόρα ούτε ακριβή για τον παραγωγό, «ενώ ισοδυναμεί με διαβατήριο για την αγορά της Ταϊβάν, αλλά και ευρύτερα». Αντίστοιχο μοντέλο στήριξης της παραδοσιακής οικοτεχνίας ακολουθεί με ιδιαίτερη επιτυχία η Περιφέρεια της Ιταλίας Βιτόριο Βένετο, που έχει δώσει ήδη το μαγικό «σήμα» πιστοποίησης σε πάνω από 250 μικρούς παραγωγούς.

Η αντιπεριφερειάρχης προτρέπει τους παραγωγούς να μεριμνήσουν για την πιστοποίηση της παραγωγής τους, καθώς «μπορεί έτσι να εξασφαλίσουν ένα πολύ καλύτερο εισόδημα και να απαλλαγούν από λογής λογής μεσάζοντες».

7.000 τουρίστες

Στο μεταξύ, φέτος, ο αριθμός των Ταϊβανέζων που αναμένεται να επισκεφθούν συνολικά τη χώρα μας ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Συγκεκριμένα, με βάση τα επίσημα στοιχεία, το 2014 οι Ταϊβανέζοι επισκέπτες θα φτάσουν τους 7.000, όταν τα προηγούμενα χρόνια δεν ξεπερνούσαν τους 3.000. Πώς ερμηνεύεται, όμως, αυτό το άλμα;

«Φέτος, η αεροπορική σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη, με τουλάχιστον τέσσερις αεροπορικές εταιρείες να πραγματοποιούν το δρομολόγιο (Singapor, Qatar, Emirates, Turkish Airlines)», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Νίκος Γινγκ, επικεφαλής του Greek Cultural Vacation που εργάζεται με εισερχόμενο τουρισμό από την Ταϊβάν.

«Η Ελλάδα, πλέον, είναι ένας ασφαλής προορισμός», κι έτσι, όπως λέει ο ίδιος, «πολλοί που φλέρταραν την τελευταία διετία με ένα ταξίδι στην Ελλάδα, μαγεμένοι κυρίως από φωτογραφίες, βίντεο αλλά και ταινίες που έχουν γυριστεί στη χώρα σας, κάνουν το μεγάλο, κυριολεκτικά, βήμα».

kathimerini.gr