Σε εγρήγορση βρίσκονται οι αεροπορικές εταιρείες και σε πανικό οι επιβάτες, ύστερα από τα τρία αεροπορικά δυστυχήματα που καταγράφηκαν σε διάστημα μόλις μίας εβδομάδας, στοιχίζοντας τη ζωή σε πάνω από 450 άτομα.

Σε συνδυασμό με την πτήση MH370, η οποία αγνοείται από τον Μάρτιο, όπως είναι φυσικό, η διεθνής κοινότητα έχει θορυβηθεί, καθώς το 2014 είναι ίσως η χειρότερη χρονιά για την αεροπλοΐα.

Γιατί πέφτουν τα αεροπλάνα

«Αν το πάρουμε βάσει στατιστικής, έτυχε να πέσουν όλα μαζί», δηλώνει στο newpost.gr ο Οδυσσέας Μαργέτος και προσθέτει ότι είναι «εντός του μέσου όρου των αεροπορικών ατυχημάτων που συμβαίνουν κάθε χρόνο».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της δεκαετίας 2010-2012, κατά μέσο όρο γίνονται 25 αεροπορικά δυστυχήματα κάθε χρόνο, ενώ ο απολογισμός σε ανθρώπινα θύματα ετησίως ανέρχεται στα 650.

Ο κ. Μαργέτος απορρίπτει τις θεωρίες συνωμοσίας και τονίζει ότι «έτυχε σε όλες τις πτήσεις που κατέπεσαν να συντρέχουν δυσμενείς συνθήκες και, επιπλέον, έτυχε χρονικά να είναι πολύ κοντά το ένα δυστύχημα με το άλλο».

«Με εξαίρεση την κατάρριψη του μαλαισιανού αεροσκάφους στην Ουκρανία, όπου φέρει τεράστια ευθύνη η Eurocontrol, ο Πανευρωπαϊκός Οργανισμός Εναέριας Κυκλοφορίας», λέει, «οι πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών έπρεπε να έχουν απαγορευθεί στον εναέριο χώρο της περιοχής που είναι εμπόλεμη».

Όσον αφορά στην κατάρριψη του Boeing της Malaysia Airlines, ο Φ. Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός-διερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων, μιλώντας στο Star είχε δηλώσει: «Η Ουκρανία δεν μπορεί να παραδεχθεί ότι υπάρχει η επέμβαση μια άλλης δύναμης, δηλαδή των αυτονομιστών οι οποίοι ελέγχουν μια περιοχή και κάνουν ό, τι θέλουν.

Εν μέρει ήταν πολιτική απόφασή. Εν μέρει όμως ήταν και τεχνική απόφαση αφού κανένας δεν πίστευε μέχρι και την προηγούμενη Τρίτη ότι οι αυτονομιστές διαθέτουν αρκετά ισχυρά συστήματα ώστε να χτυπούν αεροπλάνα στα 30.00 πόδια.

Την Τρίτη καταρρίφθηκε ένα αεροπλάνο στα 22.500 πόδια και το Κίεβο χτύπησε ένα καμπανάκι. Αναρωτήθηκε πού βρέθηκαν αυτά τα όπλα; Δυστυχώς δύο μέρες μετά είχαμε το τραγικό περιστατικό».

Τέσσερις τραγωδίες σε πέντε μήνες

Το 2014 χωρίς αμφιβολία εξελίσσεται σε μια «μαύρη» χρονιά για την αεροπλοΐα, καθώς από τον Μάρτιο έχουν σημειωθεί τέσσερα πολύνεκρα δυστυχήματα.

newpost.gr
Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου - Ντία Μούλου