Η γαλλική Valeo εξελίσσει μια νέα γενιά υπερτροφοδότη, η οποία εξαλείφει, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των δημιουργών της, το ανεπιθύμητο φαινόμενο της υστέρησης απόκρισης στις χαμηλές στροφές.

Ο εν λόγω υπερτροφοδότης που βρίσκεται στην έξοδο του ιντερκούλερ τροφοδοτείται μέσω κυκλώματος 48V από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου που φορτίζεται από ανακτημένη κινητική ενέργεια. Η λειτουργία του εστιάζει στις πολύ χαμηλές στροφές, εκεί δηλαδή όπου ακόμα η πίεση των καυσαερίων είναι πολύ χαμηλή και δεν αρκεί για να ενεργοποιήσει κάποιον από τους συμβατικούς υπερσυμπιεστές καυσαερίων. 

Με αυτό τον τρόπο, καθώς η φτερωτή του turbo εξακολουθεί να περιστρέφεται με ρυθμό 10.000 σ.α.λ., εξαλείφεται η όποια υστέρηση ή κενό στην απόκριση πολύ χαμηλά, καθώς η καμπύλη της ροπής ξεκινά να αναπτύσσεται σχεδόν από το ρελαντί. 

Στα συν της νέας αυτής τεχνολογίας περιλαμβάνεται και η μείωση στην κατανάλωση καυσίμου που επιφέρει η υιοθέτησή της (ειδικά σε κινητήρες ντίζελ οι οποίοι συνδυάζονται με σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας), η οποία κυμαίνεται από 7 έως και 20%, ενώ στα μειονεκτήματά της η ανάγκη ύπαρξης περισσότερων ηλεκτρονικών κάτω από το εμπρός καπό.

Η εφαρμογή αυτή ανακοινώθηκε πως ήδη βρίσκεται στο στάδιο εξέλιξης από την Audi (στα πρωτότυπα Α6 3.0 TDI Concept και RS5 TDI Concept), η οποία, όπως όλα δείχνουν, θα είναι η πρώτη εταιρεία, πιθανότατα μέσα στο 2016, που θα τον υιοθετήσει σε μοντέλο ευρείας παραγωγής. 

Υπό σκέψη ωστόσο βρίσκονται πολλές ακόμα μεγάλες εταιρείας, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν η GM, η BMW και η Mercedes, οι οποίες παρακολουθούν από κοντά τις όποιες εξελίξεις.



4troxoi.gr