Ριζικά αναμένεται να αλλάξει για ακόμη μία φορά το τοπίο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου εξαιτίας των αυξήσεων που έχουν ήδη εξαγγελθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012. Παράλληλα οι κυβερνητικές εξαγγελίες επιβεβαίωσαν πλήρως το δημοσίευμα της “ΗτΣ” για αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας του 2012 ώστε να περιοριστεί η “μαύρη τρύπα” στα δημοσιονομικά έσοδα ενισχύοντάς τα με περίπου 350 εκατ. ευρώ...

Το θέμα ωστόσο ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί εντελώς καθώς στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχουν πέσει οι εξής προτάσεις, με επικρατέστερη την πρώτη, που αφορούν:

  1. Οριζόντια αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε όλα τα ΙΧ κατά 20%
  2. Αύξηση 20% μόνο στα ΙΧ με 1η άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1998 και αύξηση 10% στα ΙΧ με 1η άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/1999 έως 31/10/2010.
  3. Αύξηση 20% στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010
  4. Οι προτάσεις που αφορούν στα Τέλη Κυκλοφορίας των επαγγελματικών οχημάτων είναι ανάλογες εκείνων των ΙΧ.

Η αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας αν ισχύσει τελικά σε όλα τα ΙΧ τότε θα επιβαρύνει τους κατόχους τους από 4 έως και 240 ευρώ αν η 1η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος έχει εκδοθεί πριν τις 31/10/2010 ενώ σε όσα η 1η άδεια κυκλοφορίας τους έχει εκδοθεί μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 τότε η επιβάρυνση κυμαίνεται από τουλάχιστον 15 έως και 240 ευρώ αντίστοιχα.

Παράλληλα το θέμα αναμένεται να αποτελέσει ένα κύριο πλήγμα για τις ήδη ταλαιπωρημένες εισαγωγικές εταιρείες αλλά και τις εμπορίες αυτοκινήτων καθώς μέχρι να ανακοινωθούν επίσημα από τα κυβερνητικά στελέχη τα ακριβή ποσά των Τελών κανείς δεν πρόκειται να προβεί σε αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Ολα τα παραπάνω να υπενθυμίσουμε πως διαδραματίζονται σε μια περίοδο όπου είναι σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης το οποίο ούτως ή άλλως δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς με την εξαγγελία αύξησης των Τελών θα μειωθεί ακόμη περισσότερο η δυναμική του. Αν τώρα συνυπολογίσει κανείς πως οι τράπεζες τον Ιούνιο αναμένονταν να κάνουν το μεγάλο ξεκαθάρισμα στην αγορά αυτοκινήτου τότε σύμφωνα με όσα εκτιμούν αναλυτές του κλάδου έρχεται μεγάλη λαίλαπα!

Ωστόσο πέραν όλων των άσχημων συνεπειών για τους εισαγωγείς, εμπόρους αλλά και ιδιοκτήτες ΙΧ στα νέα μέτρα προμηνύεται και κάτι ευχάριστο που αφορά στην άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης. Πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο μετά την εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης “ανοίγει” και ουσιαστικά το δρόμο της άρσης και σίγουρα όσοι αποκτήσουν κάποιο πετρελαιοκίνητο μοντέλο θα μειώσουν κατά πολύ το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου τους...

Μάλιστα η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως κοινωνικό μέτρο ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να μειώσουν πάρα πολύ το κόστος χρήσης των ΙΧ τους ενώ από την άλλη μεριά θα τονωθούν και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων οι οποίες παρά το μέτρο της απόσυρσης κινούνται σε απογοητευτικά επίπεδα.

Πάγωσε η αγορά ΙΧ

Στο άκουσμα και μόνο της είδησης για αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας από τα κυβερνητικά στελέχη ήταν αρκετό για να “παγώσει” κυριολεκτικά η αγορά αυτοκινήτου.

Μάλιστα όσο το θέμα παραμένει θολό και δεν ξεκαθαρίζεται από την κυβέρνηση τόσο περισσότερο θα βουλιάζει καθημερινά ένας κλάδος ο οποίος απασχολούσε μέχρι πριν λίγους μήνες περίπου 100.000 ανθρώπους και ο οβολός του στα δημοσιονομικά έσοδα μόνο αμελητέος δεν μπορεί να θεωρηθεί. Μάλιστα όπως εκτιμούν αναλυτές της αγοράς οι πωλήσεις για το 2011 είναι πολύ πιθανό να μην αγγίξουν ούτε τις 90.000 ΙΧ!