Συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση όλων των νέων υπηρεσιών του ΕΛΓΑ οι οποίες τίθενται σε εφαρμογή, παραχώρησε την Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου, η ηγεσία του Οργανισμού στην οποία συμμετείχε και ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Πάρις Κουκουλόπουλος.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, οι υπηρεσίες αυτές θα παρέχονται μέσω διαδικτύου, δωρεάν σε όλους τους αγρότες ασφαλισμένους του ΕΛΓΑ. Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Πρόεδρος του Οργανισμού, κ. Βασίλης Έξαρχος:

Από σήμερα είναι εφικτή η έκδοση και εκτύπωση εντύπων και βεβαιώσεων που αφορούν στον ΕΛΓΑ και συγκεκριμένα:

α) βεβαίωση καταβολής ασφαλιστικής εισφοράς,

β) ασφαλιστική ενημερότητα,

γ) βεβαίωση καταβολής αποζημιώσεων ΕΛΓΑ ή κρατικών οικονομικών ενισχύσεων για φορολογική χρήση,

δ) αναλυτική κατάσταση καταβολής αποζημιώσεων Φυτικής παραγωγής ΕΛΓΑ,

ε) αναλυτική κατάσταση καταβολής αποζημιώσεων Ζωικού κεφαλαίου ΕΛΓΑ,

στ) Δήλωση Καλλιέργειας/Εκτροφής

O ΕΛΓΑ προκειμένου να εξασφαλίσει αφενός την παροχή αυστηρώς προσωποποιημένης πληροφόρησης και αφετέρου να μην επιβαρύνει τους αγρότες με την διαδικασία εγγραφής τους σε μια νέα υπηρεσία (δηλ. την ενεργοποίηση και τη φύλαξη ενός ακόμη κωδικού χρήστη μόνο για τον ΕΛΓΑ ) συνεργάστηκε με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ώστε η σύνδεση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες ΕΛΓΑ, να γίνεται χρησιμοποιώντας το ίδιο όνομα χρήστη και τον ίδιο κωδικό πρόσβασης μοναδικής σύνδεσης στις υπηρεσίες της ΓΓΠΣ (myTAXISnet).
Η χρήση των υπηρεσιών ΕΛΓΑ προϋποθέτει απλώς : την σύνδεση στο διαδίκτυο και τον κωδικό mytaxisnet.

Επίσης, οι παραπάνω ηλεκτρονικές υπηρεσίες μπορούν να προσφέρονται στους πολίτες και μέσω του πιστοποιημένου διαδικτυακού τόπου των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Για να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα όπως προανέφερα χρειάστηκε πολύμηνη εντατική δουλειά από τις υπηρεσίες του ΕΛΓΑ ιδιαιτέρως από τη Διεύθυνση Πληροφορικής. Αξιοποιήσαμε όμως και την εμπειρία, τη γνώση και την υποδομή φορέων όπως της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, των ΚΕΠ και του Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου με τους οποίους συνεργαστήκαμε και συνεργαζόμαστε και για αυτό θέλω να τους ευχαριστήσω από καρδιάς.

Με τις νέες υπηρεσίες που παρουσιάζουμε σήμερα, με τη λειτουργία από τις αρχές του 2014 του κέντρου τηλεφωνικής εξυπηρέτησης με κλήση στον αριθμό 1540, με την αναβάθμιση της ιστοσελίδας του ΕΛΓΑ προσπαθούμε βήμα-βήμα να πετύχουμε τον στόχο της βελτίωσης των υπηρεσιών εξυπηρέτησης των αγροτών.

Συγχρόνως συνεχίζουμε την προσπάθεια οικονομικής εξυγίανσης του ΕΛΓΑ για να έχει ο οργανισμός τη δυνατότητα να στηρίζει τους αγρότες που πλήττονται από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, χωρίς να δημιουργεί ελλείμματα και χρέη.

Ο ΕΛΓΑ έχει πλέον οικονομικό απόθεμα και μπορεί να ανταποκρίνεται πλήρως στις υποχρεώσεις του προς τους αγρότες. Το επόμενο τρίμηνο σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ και με βάση και τα συμπεράσματα της αναλογιστικής μελέτης που είναι σε εξέλιξη και ύστερα από διάλογο με τους φορείς των γεωργών και των κτηνοτρόφων θα ολοκληρώσουμε τη δουλειά μας για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία του ΕΛΓΑ.

Δικαιότερη κατανομή των εισφορών, επίσπευση του χρόνου καταβολής των αποζημιώσεων και περισσότερη ασφάλεια για τους αγρότες είναι οι βασικές μας επιδιώξεις. Διοίκηση και εργαζόμενοι του ΕΛΓΑ (εργαζόμενοι που είναι λιγότεροι από τους απαιτούμενους όπως καταγράφεται και στην έκθεση αξιολόγησης), θέλουμε, επιδιώκουμε και δουλεύουμε, προκειμένου ο οργανισμός στην περίοδο της κρίσης να αποτελεί θετικό παράδειγμα μεγάλης μεταρρύθμισης και αλλαγής.

Δουλεύουμε για να επιβεβαιώνεται κάθε μέρα στην πράξη αυτό που επίσης καταγράφεται στην έκθεση αξιολόγησης ότι «ο ΕΛΓΑ λόγω της μεγάλης σημασίας του αγροτικού τομέα για την έξοδο της χώρας από την κρίση και λόγω των έντονων κλιματικών αλλαγών αποτελεί αναντικατάστατο εργαλείο άσκησης αγροτικής πολιτικής, αποτελεί έναν Οργανισμό που τα τελευταία χρόνια συνεχώς βελτιώνει τη λειτουργία του».