Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων θα σηματοδοτήσει την απαρχή της μετατροπής του κρατικού μονοπωλείου σε... γερμανικού καθώς τα οικονομικά οφέλη του τουρισμού στην Ελλάδα θα τα απολαμβάνει η Γερμανική Κυβέρνηση, όπως επισημάνθηκε σε ενημερωτική ημερίδα σήμερα στο ΕΒΕΧ.

Τον τουρισμό στην Ελλάδα θα τον... χαίρεται οικονομικά η Γερμανία

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, οι Γερμανοί με τον έλεγχο των περιφερειακών αεροδρομίων μεταξύ αυτών και των Χανίων (το 60% της Fraport ανήκει στη Γερμανική κυβέρνηση), καθώς και με την εξαγορά τουστικών μονάδων και τη δημιουργία αλυσίδας ξενοδοχείων στην περιφέρεια, θα φέρνουν Γερμανούς τουρίστες αλλά τα χρήματα του τουρισμού θα μένουν σε γερμανικά χέρια και όχι στη χώρα. 



Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος σε ενημέρωση φορέων στα Χανιά:

"Υπάρχει γκετοποίηση του τουρισμού από τη γερμανική κυβέρνηση που αυτή τη στιγμή θέλει να ελέγξει τα περιφερειακά αεροδρόμια. Γι' αυτό έχει κάνει σε όλη την περιφέρεια αλυσίδα ξενοδοχείων με στόχο τη μεταφορά 15-20 εκατομ. στην περιφέρεια, όπου τα χρήματα θα παραμένουν στη γερμανική κυβέρνηση και η ελληνική κυβέρνηση δυστυχώς θα χάσει την πρώτη βιομηχανία που λέγεται τουρισμός. Εδώ έχουμε πολιτικό, εθνικό θέμα το οποίο δεν μπορεί να περάσει στα ψιλά"



Από 12ευρώ σε 32 ευρώ το "καπέλο"

Η ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει ραγδαία αύξηση του κόστους με θύματα τον επιβατή, για τον οποίο το αεροπορικό ταξίδι θα γίνει πλέον απλησίαστο αλλά και τις low cost εταιρείες οι οποίες θα αναγκαστούν να φύγουν.

Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Αλεβιζόπουλος, το τέλος ανά αεροδρόμιο από 12 ευρώ θα φτάσει τα 32 ευρώ!

"Η περιβόητη ανάπτυξη που αναφέρουν δεν ξεπερνά τα 330 εκατομ. σε 4 χρόνια, δηλαδή για το αεροδρόμιο Χανίων μόνο 22 εκατομ. ευρώ με σημαντικές αυξήσεις τις οποίες θα υποστεί ο επιβάτης και οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες οι οποίες θα φύγουν. Στην πρώτη εφαρμογή δηλαδή κατά την έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου από 12 που είναι το τέλος θα αγγίξει τα 26,5 ευρώ. Μετά τα μεγαλειώδη έργα των 22 εκατομμυρίων ανά αεροδρόμιο θα αγγίξει τα 32 ευρώ, με σημαντικές αυξήσεις στις εμπορικές μισθώσεις, το πάρκινγκ αεροσκαφών και τα τέλη προσγείωσης που είναι δωρεάν τώρα από μεριάς του κράτους"



Το παιχνίδι δεν έχει τελειώσει

Όπως υποστηρίζει η ΟΣΥΠΑ, το θέμα της ιδιωτικοποίησης δεν έχει φτάσει στο τέλος του. Αντίθετα, η ομοσπονδία ετοιμάζει με τη συνδρομή καθηγητών της νομικής, προσφυγή και καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδίως στην επιτροπή ανταγωνισμού, με τη συμμετοχή Ελλήνων Ευρωβουλευτών και πολιτικών κομμάτων.

"Θα προχωρήσουμε στην επιτροπή ανταγωνισμού για παραβιάσεις κανονισμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση που σημαίνει ότι το κρατικό μονοπώλειο γίνεται γερμανικό μονοπώλειο στην Ελλάδα και τις επιπτώσεις που θα υπάρχουν στην οικονομία, τον τουρισμό και πάνω από όλα στην περιθωριοποίηση του πολίτη γιατί το εισιτήριο θα είναι πανάκριβο. Τη Δευτέρα συναντιόμαστε με το ΚΚΕ και ζητάμε από όλα τα κόμματα να πάρουν θέση".

Τώνια Λιοδάκη
[email protected]