Στα χαρτιά παραμένει ακόμα το μέτρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων.

 Οι λόγοι των καθυστερήσεων παραμένουν αδιευκρίνιστοι, ενώ η αγορά έχει κυριολεκτικά καταρρεύσει. Αλλωστε, βάσει του νόμου, το μέτρο της απόσυρσης θα ξεκινήσει 10 ημέρες μετά τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οπότε ακόμη και αύριο να δημοσιευθεί η ΚΥΑ το μέτρο θα ξεκινήσει στις 7 Φεβρουαρίου! Αν βέβαια η ΚΥΑ δημοσιοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα τότε το μέτρο θα ξεκινήσει μετά τις 10 Φεβρουαρίου.

Πάντως, το βέβαιο είναι πως οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων έχουν σημειώσει πτώση 70%, αρνητικό ρεκόρ 25ετίας, ενώ από την άλλη η έλλειψη ρευστότητας στον κλάδο ενισχύει τις φήμες για πτωχεύσεις και λουκέτα.

Πληροφορίες που δημοσιεύονται στην ηλεκτρονική μορφή της εφημερίδας Ημερησία, λένε ότι το τελικό σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης είναι ήδη έτοιμο, ωστόσο κρατάτε ως επτασφράγιστο μυστικό.

Διαφωνίες

Κύκλοι της αγοράς κάνουν λόγο για διαφωνίες μεταξύ κυβερνητικών στελεχών, ενώ άλλοι θεωρούν πως το θέμα κόλλησε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας των τριών συνεργαζόμενων υπουργείων. Πάντως, η Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) και τα μέλη της, οι εισαγωγείς αλλά και οι έμποροι, δεν γνωρίζουν το παραμικρό για την ΚΥΑ και ανησυχούν αν μπορεί να υλοποιηθεί η απόσυρση και αν έχουν συνταχθεί σωστά οι προϋποθέσεις ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες και χρειαστούν συμπληρωματικές εγκύκλιοι οι οποίες θα διορθώνουν πιθανά λάθη.

Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν πως η συνάντηση των εμπόρων (ΣΕΕΑΕ) με τον υφυπουργό Οικονομικών έχει διαδραματίσει το ρόλο της, καθώς η εξαίρεση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. από το μέτρο της απόσυρσης θα οδηγήσει την κυβέρνηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας αλλά και τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Φήμες αναφέρουν ότι στην απόσυρση ίσως τελικά συμπεριληφθούν και τα επαγγελματικά οχήματα. Πάντως, η Nissan ήδη προχώρησε ένα βήμα παραπάνω «τρέχοντας» ήδη το μέτρο της απόσυρσης και στα επαγγελματικά μοντέλα της.