Την στήριξη της πολιτείας, των βουλευτών, των περιφερειαρχών, των τοπικών φορέων ακόμα και των επιχειρηματιών ζητούν οι Κρητικοί που διαμένουν μόνιμα στις Κυκλάδες και ειδικά στη Σαντορίνη, καθώς βλέπουν μπροστά τους τη πιθανότητα να παραμείνουν χωρίς πλοίο κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.  

Ήδη άλλωστε το τελευταία επιδοτούμενη σύμβαση-συμφωνία που υπήρχε για να εκτελείται το δρομολόγιο Σαντορίνη-Σητεία, ολοκληρώθηκε στα τέλη του Μάρτη.

Και αν δεν υπήρχε η ανταπόκριση εταιρείας στην παρέμβαση των Κρητών της Σαντορίνης που έβλεπαν πως θα μείνουν χωρίς σύνδεση με το νησί κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα, σήμερα δεν θα είχαν προγραμματιστεί 3 δρομολόγια για να εξυπηρετηθούν και οι φοιτητές που σπουδάζουν στη Κρήτη.

Με επιστολή του λοιπόν, ο Σύλλογος Κρητών Σαντορίνης «Το Αρκάδι» ενημερώνει για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κρητικοί του νησιού ζητώντας την παρέμβαση της κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου για να βρεθεί μια λύση ώστε να μην διακοπούν στα τέλη Μαρτίου τα δρομολόγια των συμβατικών πλοίων από και προς τη Κρήτη και να βρεθεί μια μόνιμη βιώσιμη λύση με στόχο την αύξηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων.

«Παρά το γεγονός πως είμαστε ένας πολιτιστικός σύλλογος, η πραγματικότητα μας αναγκάζει να ασχολούμαστε με ένα μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Κρητικοί της Σαντορίνης –και όχι μόνο- εδώ και πάρα πολλά χρόνια, όπως είναι αυτό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης» αναφέρει ο Πρόεδρος του Συλλόγου εκδηλώνοντας την αγωνία του για την έλλειψη επιλογών, ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες: «Τα 3-4 τελευταία χρόνια το πρόβλημα είχε επιλυθεί αλλά δυστυχώς το συναντάμε ξανά μπροστά μας. Παλιότερα υπήρχαν πολύ μεγάλη έλλειψη δρομολογίων, διάρκειας 4-5 μηνών (κατά τη χειμερινή περίοδο) ζήτημα το οποίο έλυναν εταιρείες όπως η ΑΝΕΚ που έβγαζαν τα “κάστανα από τη φωτιά”. Με την συνεργασία του τότε Υπουργού κ. Καμμένου και με την πρωτοβουλία που είχε πάρει ο κ. Αυγενάκης είχαμε την τύχη, αυτούς τους επίμαχους 4-5 μήνες (από 1η Νοεμβρίου μέχρι και 31 Μαρτίου) που είχαμε και το πρόβλημα με την σύνδεση, να προβλέπεται επιδότηση. Και φτάνουμε στις 28 Φεβρουαρίου του 2015, όπου η συγκεκριμένη επιδότηση έληξε και δεν υπάρχει περίπτωση να ανανεωθεί».

Και αν κάποιος υποθέσει πως η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική στη…παρατεταμένη καλοκαιρινή περίοδο που υπάρχει στη χώρα, τότε απλά υποθέτει λάθος! Αφού μπορεί τα πλοία να «πολλαπλασιάζονται» και τα δρομολόγια να είναι συχνά αλλά αυτά πραγματοποιούνται μονάχα με τα λεγόμενα «γρήγορα» πλοία τα οποία και ακριβά κοστίζουν και δεν μπορούν να μεταφέρουν οχήματα.

«Αυτή τη στιγμή λοιπόν, δηλαδή τους καλοκαιρινούς μήνες, το πρόβλημα θα…λύσουν τα λεγόμενα “γρήγορα” πλοία, τα οποία όμως δεν σου δίνουν τη δυνατότητα μετακίνησης με κάποιο όχημα. Αλλά τον Οκτώβριο θα βρεθούμε να έχουμε τον πλήρη αποκλεισμό του νησιού από και προς τη Κρήτη. Και όταν οι επιχειρηματίες της Κρήτης αντιληφθούν την “χασούρα” που έχουν από τη μη ύπαρξη δρομολογίου από και προς τη Σαντορίνη και γενικότερα στις Κυκλάδες τότε οι ίδιοι θα είναι που θα…επαναστατήσουν και θα ζητήσουν σύνδεση με το νησί», αναφέρει ο κ. Μανώλης Ορφανός διευκρινίζοντας τους λόγους: «Αυτή τη στιγμή οι περισσότεροι Κρητικοί που ζουν στη Σαντορίνη έχουν κάποια εργασιακή σχέση με το δημόσιο και είναι οικονομικά δύσκολο να καταβάλλουν 59,80 ευρώ για να ταξιδέψουν προς το Ηράκλειο. Ειδικά αν σκεφτεί κάποιος πως το κόστος του εισιτηρίου με το ίδιο πλοίο προς τον Πειραιά φτάνει 64 ευρώ. Την ίδια ώρα το συμβατικό πλοίο έχει 17 ευρώ και γι αυτό το λόγο θεωρούμε αναγκαία την ύπαρξή του. Εμείς ζητάμε συμβατικό πλοίο για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν και οι επιχειρηματίες και οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι φοιτητές, με αξιοπρεπή σύνδεση με τη Κρήτη», καταλήγει ο κ.Ορφανός, Πρόεδρος του Συλλόγου Κρητών Σαντορίνης «Το Αρκάδι».

Λ.Σ.

 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook