Την ώρα που στην Ελλάδα συζητάμε αυτονόητα πράγματα και χανόμαστε στην μετάφραση ακόμα και στα πιο απλά,οι γείτονες καλπάζουν και απειλούν ανελέητα το τουριστικό μας προιόν,τις αερομεταφορές,και οτιδήποτε σχετίζεται με ανάπτυξη και πρόοδο.Βλέπετε εκεί ο ηγέτης τους είναι ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ,ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΗΣ ΠΙΑΤΣΑΣ και των ΑΓΟΡΩΝ αλλά πάνω απ όλα οραματιστής.

Εδώ ακόμα συζητάμε 15 χρόνια περίπου για το Καστέλι,25 χρόνια διαφωνούμε για το λοξό στο Νίκος Καζαντζάκης κ.ο.κ. Τα στοιχεία είναι ρεπορταζιακά για να πάρετε μια γεύση,και βέβαια έχει σημασία ότι το έργο αυτό γίνεται στην Τουρκία και όχι σε κάποια μακρινή ανεπτυγμένη χώρα του Βορρά ή της Ασίας.

Στην Τουρκία που να θυμίσω έχει δεκάδες ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες αλλά έχει κι ένα εθνικό αερομεταφορέα κολοσσό την TURKISH AIRLINES με την οποία κάνει εξωτερική πολιτική,δημόσιες σχέσεις  στον Τουρισμό,και εθνική πολιτική.Κι εκεί οι κυβερνήτες των αεροσκαφών αμείβονται εξαιρετικά καλά όπως και οι καθαρίστριες αλλά λουκέτο το κράτος όπως έβαλε το Ελληνικό στην Ολυμπιακή ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ.

Απεναντίας απολαμβάνει σειρά προνομίων.Και μάλιστα όλα αυτά όταν στην Κων/λη που λειτουργούν δυο αεροδρόμια μεταξύ των οποίων το Κεμαλ Ατατουρκ ( αεροδρόμιο γίγας ) ήδη ο Ερντογάν κατασκεύαζει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο,χωρίς να επιτρέπει τους περιοριστικούς όρους που η Ελληνική κυβέρνηση,χάρισε στην Γερμανική HOECHTIF που δεν πληρώνει εδώ και χρόνια ούτε τους φόρους στο Ελληνικό Δημόσιο.

Το πρώτο λοιπόν αεροδρόμιο στην Τουρκία που κατασκευάστηκε μέσα στην θάλασσα – σε τεχνητό νησί, δίπλα στην ακτή- άνοιξε  την Παρασκευή.

Πρόκειται για το αεροδρόμιο Όρντου-Γκιρέσουν (Ordu-Giresun), που βρίσκεται ανάμεσα στις δυο αυτές πόλεις στην Μαύρη Θάλασσα, είναι δε  το 52ο αεροδρόμιο της γειτονικής χώρας.

Το ”Ordu-Giresun Airport” θα εγκαινιαστεί  από τον Τούρκο Πρόεδρο κ. Ταγίπ Ερντογάν.

Για την κατασκευή του τεχνητού νησιού χρησιμοποιήθηκαν 35 εκατομμύρια τόνοι πέτρας προκειμένου να γεμίσει η θαλάσσια περιοχή εμβαδού 1.8 εκατ. τετραγωνικών μέτρων.

Το τεχνητό νησί στοίχισε 132.6 εκατ. δολάρια και η κατασκευή του ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2011.Τούρκος αξιωματούχος δήλωσε ότι η κατασκευή του αεροδρομίου στη θάλασσα στοίχισε λιγότερο από ότι εάν κατασκευαζόταν στη ξηρά.Οι ακτές του Πόντου είναι απόκρημνες και οι πεδινές παραλιακές εκτάσεις εξαιρετικά περιορισμένες.

Όταν αρχίσει να λειτουργεί και το αεροδρόμιο Χακιάρι Γιουκσέκοβα, ο αριθμός των αεροδρομίων της Τουρκίας θα ανέλθει σε 53, ενώ έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την κατασκευή αεροδρομίου στα δυτικά της Ατάλειας, στην περιοχή των πόλεων Ντέμρε, Κας και Φινίκε. Το 2002 ο αριθμός των επιβατών ήταν 34 εκατομμύρια, ενώ στο τέλος του 2014 έφτασαν τους 166,2 εκατομμύρια επιβάτες.

Σύμφωνα με την τουρκική τηλεόραση, τα αεροδρόμια που εξυπηρετούν τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών είναι κατά σειρά το İstanbul Atatürk και İstanbul Sabiha Gökçen, το Αεροδρόμιο Antalya, το Ankara Esenboğa, το İzmir Adnan Menderes και το Αεροδρόμιο Adana.

Το 2002 πραγματοποιούνταν πτήσεις εσωτερικού από 2 κέντρα προς 25 προορισμούς, ενώ σήμερα 6 αεροπορικές εταιρείες πετάνε από 7 κέντρα σε 53 προορισμούς. Οι πτήσεις εξωτερικού πραγματοποιούνται πλέον σε 237 προορισμούς από 60 που ήταν το 2002. Ο αριθμός επιβατών πτήσεων εσωτερικού αυξήθηκε από 20,5 σε 85,4 εκατομμύρια ενώ στις πτήσεις εξωτερικού ανήλθαν από 35 σε 80,3 εκατομμύρια επιβάτες.

Την ίδια ώρα ας αναλογιστούμε εμείς με ποια προσόντα διεκδικούμε την ανάπτυξη στον Τουρισμό.

Με τα μονοπώλια στις αερομεταφορές,με τις φτωχές υποδομές του Νίκος Καζαντζάκης και την λειτουργία του που βασίζεται σε ελεημοσύνη και χορηγίες αλλά και με την φιλοπατρία των εργαζομένων.

Ελλάδα ώρα μηδέν…

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook