Σε μια προσπάθεια για πιο βαθιά δέσμευση μεταξύ των σχεδιαστών και αυτών που αγοράζουν τα ρούχα και τα αξεσουάρ τους, ένα μείγμα από καθιερωμένες αλλά και λιγότερο γνωστές μάρκες δίνουν την ευκαιρία στον καταναλωτή να επιλέξει τι θα παραχθεί και σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμα και τι θα σχεδιαστεί.

Το αποτέλεσμα είναι ένας πιο ενδυναμωμένος αγοραστής και λιγότερα απόβλητα, μιας και βιοτέχνες και έμποροι λιανικής πώλησης είναι σε καλύτερη θέση να εκτιμήσουν τη ζήτηση πριν την παραγωγή των ενδυμάτων.

Περίπτωση 1η:
Το eBay στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης τον Φεβρουάριο, με τη συμμετοχή του σχεδιαστή Derek Lam παρουσίασε μια σειρά από 16 πρωτότυπα σχέδια, τα οποία οι eBay αγοραστές στη συνέχεια κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάλογα με την προτίμηση τους. Περισσότεροι από 120.000 ψήφισαν για τα πέντε φορέματα (συν ένα έκτο έκπληξη).

Περίπτωση 2η:
Η Vivian Weng και ο Daniel Gulati, συμφοιτητές στο Harvard Business School, έβαλαν σκοπό να ανακαλύψουν νέα ταλέντα στο χώρο της μόδας. Δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το FashionStake καθώς και μια πλατφόρμα όπου σχεδιαστές και αγοραστές συνεργάστηκαν για να χρηματοδοτήσουν τη δημιουργία νέων ρούχων, μέσω προ-παραγγελιών Τα ρούχα παράχθηκαν μετά από αρκετα μεγάλο αριθμό παραγγελίων

Περίπτωση 3η:
Η Burberry και η Gemvara, επιτρέπουν στους πελάτες να επιλέξουν σχήματα, υλικά και άλλα στοιχεία στο βήμα-προς-βήμα μέσω web εφαρμογών για να δημιουργήσουν μοναδικά ενδύματα και αξεσουάρ. Αργότερα μέσα στο 2011, η Burberry θα προσφέρει στους πελάτες της να σχεδιάσουν το δικό τους παλτό. Χρησιμοποιώντας μια web εφαρμογή, οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν το στυλ, το χρώμα και τις λεπτομέρειες των δικών Burberry (με την επωνυμία «Bespoke») παλτών. Με περισσότερα από 12 εκατομμύρια πιθανούς συνδυασμούς, είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσουν κάτι μοναδικό. Είναι ένα αποτελεσματικό μοντέλο, διότι τα ενδύματα παράγονται μόνο μετά από παραγγελία, ακυρώνοντας έτσι κάθε πιθανότητα απούλητου στοκ.

Σε αυτές τις 3 περιπτώσεις αλλά και σε πολλές άλλες, οι καταναλωτές και όχι οι αγοραστές έχουν την τελευταία λέξη (συλλογικά, τουλάχιστον) σε οτιδήποτε προχώρησε σε μαζική παραγωγή. Μέσω του social shopping παράγονται ρούχα που ικανοποιούν τις ακριβείς ανάγκες αυτών που τα αγόρασαν αφού είχαν πάρει μέρος σε όλα τα στάδια παραγωγής δημιουργώντας κάτι «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα τους.


gugoo.gr