Τα 800 εκατ. ευρώ φτάνουν οι μικρές ή μεσαίες επενδύσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν την τελευταία επταετία, λόγω γραφειοκρατίας, μη ανάληψης ευθύνης ή δυσκολίας κατανόησης του νόμου, σύμφωνα με το γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, κ. Ε. Σώκο.

Σύμφωνα με τον απολογισμό για την πορεία του ΕΣΠΑ που ανακοίνωσε ο κ. Σώκος, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουν ολοκληρωθεί ή αναμένουν δημοπράτηση έργα προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το τέλος του Ιουνίου το συνολικό ύψος των έργων που θα έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ θα είναι 2,13 δισ. ευρώ, δηλαδή το 99,5% της προγραμματικής δέσμευσης, των συμβασιοποιημένων 1,43 δισ. ευρώ, με την απορρόφηση να φτάνει τα 569 εκατ. ευρώ, 26,6%.

Πιο συγκεκριμένα, ενταγμένο και περαιωμένο είναι το έργο της κατασκευής κόμβων Μυγδονίας, 3,3 εκατ. ευρώ, ενώ υπό κατασκευή είναι το τμήμα Μεσσορράχης-Αμφίπολης του οδικού άξονα Σερρών-Αμφίπολης, 38,6 εκατ. ευρώ, το οδικό τμήμα Ποτίδαιας-Κασσανδρείας, 79,6 εκατ. ευρώ, ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Δοϊράνης, και συγκεκριμένα το τμήμα Ασσήρου-Ν.Σάντας, 58 εκατ. ευρώ, το τμήμα Αγ. Βλάσης προς Βράσταμα της περιμετρικής οδού Πολυγύρου, 8,65 εκατ. ευρώ, και ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, το τμήμα Παραλίμνης, 5,9 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, ενταγμένα στο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή Α/Κ Κ16 στη συμβολή ΠΑΘΕ και Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, 89,5 εκατ. ευρώ της παράκαμψης Αρναίας, 25,3 εκατ. ευρώ.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων που εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ είναι 114,8 εκατ. ευρώ. Προτεινόμενα για ένταξη στο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, της παράκαμψης Γιαννιτσών, 105 εκατ. ευρώ, της περιφερειακής οδού Κατερίνης, 65,5 εκατ. ευρώ και η βελτίωσητης εισόδου Κιλκίς από Α/Κ Μαυρονερίου, 28 εκατ. ευρώ. Τα έργα με μελετητική ωριμότητα για ένταξη στο ΕΣΠΑ είναι η ολοκλήρωση της σύνδεσης ΒΙ.ΠΕ.Θ. με Π.Α.Θ.Ε. και Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, 70 εκατ. ευρώ, η κατασκευή του οδικού άξονα Βέροιας-Σκύδρας, και συγκεκριμένα το τμήμα Νάουσας-Σκύδρας, 110 εκατ. ευρώ, η βελτίωση της εθνικής οδού Κατερίνης-Αγ.Δημητρίου, του τμήματος Κατερίνης-Φωτεινής, 29 εκατ. ευρώ και η κατασκευή του τμήματος της παράκαμψης Χαλκηδόνας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, 115 εκατ. ευρώ.

xrimatistirio.gr