Νέα στοιχεία για τη μαθητική διαρροή στην Ελλάδα, δημοσιοποιήθηκαν από το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με αυτά, το ποσοστό μαθητών που το 2014-15 φοιτούσαν στη Γ' Γυμνασίου και δε συνέχισαν τη φοίτησή τους στην Α' Λυκείου, ανέρχεται στο 3,84%. 

Στην Κρήτη μόνο το Ρέθυμνο ξεπερνά τον μέσο όρο με ποσοστό 3,89%, ενώ ακολουθούν με χαμηλότερα ποσοστά Ηράκλειο, Χανιά και Λασίθι.

Συγκεκριμένα στο νομό Ρεθύμνης απο τους 951 μαθητές της Γ' Γυμνασίου δεν συνέχισαν στην Α' Λυκείου οι 37 μαθητές (3,89%).

Στο νομό Ηρακλείου  απο τους 3.354 δεν συνέχισαν οι 106 μαθητές. (3,16&)

Στο νομό Χανίων απο τους 1.691 μαθητές σταμάτησαν οι 46 (2,72%)

Στο νομό Λασιθίου απο τους 765 μαθητές της Γ' Γυμνασίου δεν συνέχισαν στην Α' Λυκείου οι 17 μαθητές (2,22%).

Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΤΥΕ – Διόφαντος, τα οποία διαβιβάστηκαν στη Βουλή ως συνοδευτικό έγγραφο γραπτής απάντησης του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, οι περιοχές με τη μεγαλύτερη σχολική διαρροή από τη Γ Γυμνασίου στην Α' Λυκείου είναι τα Δωδεκάνησα και η Ροδόπη με ποσοστό 8,37% και 8,02% αντίστοιχα.

Πάνω από το γενικό μέσο όρο του 3,84% βρίσκονται 12 περιοχές, ενώ οι υπόλοιπες 39 περιοχές εμφανίζουν ποσοστό μικρότερο του 3,84% . Τα χαμηλότερα ποσοστά σχολικής διαρροής εντοπίζονται σε Πέλλα, Φλώρινα, Σάμο, Καρδίτσα, Κοζάνη.

Σε Αττική και Θεσσαλονίκη 1522 και 438 μαθητές της Γ Γυμνασίου δεν συνέχισαν τη φοίτησή τους, σε σύνολο 31833 και 10294 μαθητών αντίστοιχα, με αποτέλεσμα το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 4,85% και 4,25%.

Σε χαμηλά επίπεδα εξάλλου, ανέρχεται το ποσοστό των μαθητών που επανέλαβαν την τάξη καθώς αυτοί ανέρχονται σε 1406 σε σύνολο 98.110 με το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 1.43%

Το υπουργείο Παιδείας υλοποιεί δράσεις που στοχεύουν στην καταπολέμηση φαινομένων σχολικής διαρροής. Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο» που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2014-2015 από το ΥΠΠΕΘ σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δημόσιας Τάξης και άλλους εμπλεκόμενους φορείς (όπως ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ, Σ.Ε.ΓΑ.Σ., ΕΣΔΥ, Ο.Κ.Α.Ν.Α) πραγματοποιήθηκαν προγράμματα που στόχο είχαν τη σωστή πληροφόρηση, την παροχή γνώσεων στους μαθητές και την ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων που θα συμβάλουν στην διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων. Το Πρόγραμμα «Κοινωνικό Σχολείο», περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, τους θεματικούς άξονες: Ρατσισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα, καθώς και Ναρκωτικά και Σχολικός Εκφοβισμός. 

Επίσης τα τελευταία χρόνια έχει εισαχθεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ο θεσμός της συμβουλευτικής υποστήριξης, «Οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (ΣΣΝ)», οι οποίοι λειτουργούν στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και σκοπός τους είναι να προσφέρουν υποστηρικτική συμβουλευτική βραχείας διάρκειας σε γονείς, μαθητές, αλλά και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον λειτουργούν 79 Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ), τα οποία παρέχουν στήριξη σε μαθητές, νέους έως 25 ετών, γονείς-κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς στα θέματα σταδιοδρομίας (εκπαιδευτικής, επαγγελματικής) και κοινωνικής ανάπτυξης, καθώς και έγκυρη πληροφόρηση σχετικά με θέματα εκπαιδευτικών και επαγγελματικών διεξόδων και συνεργάζονται με φορείς της σχολικής κοινότητας και κοινωνικούς εταίρους (οικονομικούς, εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς φορείς κ.α.)

Πίνακας
Η μαθητική διαρροή:

Ποσοστά μαθητών που δε συνέχισαν τη φοίτηση απο τη Γ Γυμνασίου στην Α Λυκείου, ανά νομό της χώρας.

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ 8,37%
ΡΟΔΟΠΗ 8,02%
ΛΕΥΚΑΔΑ 7,14%
ΚΙΛΚΙΣ 7,05%
ΞΑΝΘΗ 6,93%
ΛΕΣΒΟΥ 6,35%
ΑΤΤΙΚΗ 4,85%
ΤΡΙΚΑΛΑ 4,77%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 4,25%
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ 4,00%
ΡΕΘΥΜΝΟ 3,89%
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ 3,85% 
ΗΜΑΘΙΑ 3,77%
ΜΑΓΝΗΣΙΑ 3,67%
ΕΥΒΟΙΑ 3,66%
ΣΕΡΡΕΣ 3,52%
ΚΥΚΛΑΔΕΣ 3,45%
ΕΒΡΟΣ 3,43%
ΑΧΑΪΑ 3,32%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ 3,16%
ΚΑΒΑΛΑ 3,15%
ΖΑΚΥΝΘΟΣ 2,97%
ΦΩΚΙΔΑ 2,77%
ΜΕΣΣΗΝΙΑ 2,76%
ΧΑΝΙΑ 2,72%
ΙΩΑΝΝΙΝΑ 2,70%
ΧΙΟΣ 2,63%
ΚΟΡΙΝΘΙΑ 2,57%
ΦΘΙΩΤΙΔΑ 2,57%
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ 2,53%
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ 2,51%
ΔΡΑΜΑ 2,51%
ΛΑΚΩΝΙΑ 2,48%
ΑΡΚΑΔΙΑ 2,41%
ΗΛΕΙΑ 2,40%
ΑΡΓΟΛΙΔΑ 2,25%
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ 2,24%
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 2,22%
ΠΙΕΡΙΑ 2,20%
ΠΡΕΒΕΖΑ 2,07%
ΒΟΙΩΤΙΑ 2,01%
ΓΡΕΒΕΝΑ 1,96%
ΑΡΤΑ 1,80%
ΚΑΣΤΟΡΙΑ 1,71%
ΚΕΡΚΥΡΑ 1,53%
ΛΑΡΙΣΑ 1,49%
ΚΟΖΑΝΗ 1,34%
ΚΑΡΔΙΤΣΑ 1,25%
ΣΑΜΟΣ 1,13%
ΦΛΩΡΙΝΑ 1,10%
ΠΕΛΛΑ 1,05%

ΣΥΝΟΛΟ 3,84%