Αναρμόδια δηλώνει η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, σε ότι αφορά καταγγελίες πολιτών με οικονομικά προβλήματα  οι οποίοι πέφτουν θύματα κυκλωμάτων εκβιαστών. Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση της η Ένωση Καταναλωτών συνιστά στους πολίτες για τέτοια ζητήματα να απευθύνονται στις αρμόδιες αρχές. Στην ανακοίνωση της η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ αναφέρει:

"Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ), τον τελευταίο καιρό, δέχεται  καταγγελίες και μαρτυρίες πολιτών της Κρήτης, για άλλους πολίτες ,που εμπλέκονται σε κυκλώματα εκβιαστών, (εγκλήματα του Ποινικού Δικαίου) ,για αποφυγή παρεξηγήσεων, ενημερώνουμε ότι , οι πολίτες που έχουν τέτοια προβλήματα καλό θα είναι, να προσφεύγουν στην αρμόδια Αρχή ,που είναι το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και οι αρμόδιες υπηρεσίες του.

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ,μπορεί να προσφέρει συνδρομή σε πολίτες, όταν θίγονται τα δικαιώματα τους σε οικονομικό, περιβαλλοντολογικό ,κοινωνικό επίπεδο, παραβάσεις του Αγορανομικού Κώδικα και του Νόμου "Περί Προστασίας Καταναλωτών", θέματα που έχουν σχέση με την αγοραπωλησία προϊόντων και υπηρεσιών, από πρακτικές που σχετίζονται με την ασφάλεια του, ως πολίτης-καταναλωτής ,Ποτέ δεν αναλαμβάνει καταγγελίες που εμπλέκονται  σε κυκλώματα εκβιαστών. Τονίζουμε ότι η Προστασία των πολιτών από τέτοιες εγκληματικές ενέργειες, δεν υπεισέρχονται στην αρμοδιότητα της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, επομένως

καλό θα είναι οι πολίτες να αποφεύγουν άσκοπες επισκέψεις και ενασχολήσεις των συνεργατών της με τέτοιου τύπου καταγγελίες.  Τέλος θα πρέπει να καταλάβουν οι παραπονούμενοι πολίτες, ότι η πόρτα

της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ , είναι ανοιχτή σε νομικές συμβουλές από τους Νομικούς της Συμβούλους, αλλά και στήριξη των καταναλωτών, επί των ορίων των αρμοδιοτήτων της, επικουρεί την πολιτεία στο έργο της, δεν την αντικαθιστά."