Στην απουσία σχεδιασμού και χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, καθώς και στην μη ένταξη του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020, αναφέρονται ο αν. Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ - Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης και ο Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Καραμανλής με κοινοβουλευτική τους παρέμβαση, προς τον Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Γεώργιο Σταθάκη και τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Όπως αναφέρεται στην παρέμβασή τους «Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, αν και ανήκει στους κύριους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας, εξακολουθεί, δυστυχώς, να παραμένει ένας «δρόμος-φάντασμα», αφού το μεγαλύτερο μέρος του είναι ακόμη υπό σχεδιασμό. Δυστυχώς, όμως, όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του ΒΟΑΚ επιβεβαιώνονται οι προβληματισμοί και η ανησυχία που εκφράζαμε τον τελευταίο χρόνο με κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, καθώς δεν έχει γίνει κάποια ένταξη μέρους ή ολόκληρου του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020 και κινδυνεύουν με απένταξη και τα τμήματα των έργων που είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι ο ΒΟΑΚ αποτελεί προτεραιότητα, διαπιστώνουμε ότι αφενός δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση για προγραμματισμό υλοποίησης του ΒΟΑΚ, αφετέρου δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη για ένταξη του ΒΟΑΚ στο νέο ΣΕΣ 2014-2020.

Δεδομένου ότι το ΣΕΣ 2014-2020 αποτελεί το κύριο χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων, σε συνδυασμό με την ασφυκτική στενότητα του ΠΔΕ και της ιδεοληπτικής άρνησης της κυβέρνησης να μελετήσει την πιθανότητα αξιοποίησης άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, φαίνεται ότι η κυβέρνηση στέλνει το ΒΟΑΚ στις καλένδες. Δυστυχώς, σύμφωνα με το σχεδιασμό του αρμόδιου Υπουργού δεν αποτελεί προτεραιότητα η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, αλλά νέα μεγαλεπήβολα έργα «μαμούθ», όπως η σιδηροδρομική Εγνατία».   

Τέλος, οι κ.κ. Λ. Αυγενάκης και Κ. Καραμανλής ερωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα του ΒΟΑΚ που είναι σήμερα σε εξέλιξη, ποια κινδυνεύουν να σταματήσουν και ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβουν για την συνέχισή τους, σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες επικαιροποίησης του έργου;

Επιπλέον ερωτούν για ποιο λόγο δεν περιλήφθηκε ο ΒΟΑΚ στο ΣΕΣ 2014-2020, ποιος είναι ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την εξεύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων και την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας που η Κυβέρνηση έχει θέσει για την αποπεράτωση του ΒΟΑΚ;».