Στη νέα καθυστέρηση της δημοπράτησης του έργου του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, αναφέρεται ο αν. Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης με κοινοβουλευτική του παρέμβαση, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Στην ερώτηση επισημαίνεται «H κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι αποτελεί έργο πνοής για την Κρήτη, το οποίο θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, στην ασφαλέστερη και πιο άνετη μεταφορά προσώπων και αγαθών, καθώς και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Μάλιστα, η αναγκαιότητά του έχει υιοθετηθεί από όλες τις κυβερνήσεις από το 2003 και μετά, οι οποίες και έχουν δρομολογήσει όλα τα προαπαιτούμενα στάδια για τη δημοπράτηση του έργου.     

Ήδη από το Μάιο του 2014, είχε προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης και των οδικών του συνδέσεων, συνολικού κόστους 1,5 δισ. ευρώ, από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το νέο διεθνές αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο σε 5 χρόνια -από τη στιγμή που θα αρχίσουν τα έργα- που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2019».

Επίσης, τονίζεται ότι «Η αντιφατική πολιτική της Κυβέρνησης συνεχίζεται. Από τη μια, δια στόματος Υπουργών υποστηρίζεται η επιτάχυνση και ολοκλήρωση των διαδικασιών του έργου και από την άλλη, σύμφωνα με δημοσιεύματα αλλά και με υπηρεσιακούς παράγοντες είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος αναβολής της προγραμματισμένης (για τις 6 Μαΐου) δημοπράτησης του διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, αφού στα τεύχη δημοπράτησης δεν έχουν ακόμη συμπεριληφθεί οι παρατηρήσεις των ενδιαφερόμενων επενδυτών.

Δεν μπορεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής όλων των εποχών για την Κρήτη, η μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση στη χώρα και ένα έργο, το σημαντικότερο πλεονέκτημα του οποίου, είναι ότι βρίσκεται, λόγω της γεωγραφικής θέσης της Κρήτης, στον ταχύτερα αναπτυσσόμενο άξονα διεθνών αερομεταφορών ανάμεσα στην Ευρώπη, τη Μέση και Άπω Ανατολή και αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση στον τουρισμό και το εμπόριο της Κρήτης, να βρίσκεται μετέωρο λόγω παραλείψεων και ολιγωριών».

Τέλος, με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα εξής ερωτήματα: «1. Θα γίνει η προγραμματισμένη δημοπράτηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι στις 6 Μαΐου 2016; 2. Ισχύουν τα δημοσιεύματα ότι θα δοθεί, εκ νέου, δυνατότητα και σε νέους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν παρατηρήσεις για τα τεύχη δημοπράτησης και, ως εκ τούτου, νέα παράταση; 3. Ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός για την ολοκλήρωση της δημοπράτησης και την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι;».