Η πρώτη επαφή μας με την τρίτη γενιά του ιαπωνικού supermini ορίστηκε στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Γαλλία. Το νέο Yaris δίνει ακόμα περισσότερα στους επιβάτες, έχοντας μεγαλώσει κατά 100 χλστ. ως προς το μήκος και αντίστοιχα έχοντας κατά 50 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο. Το επιμηκυσμένο αμάξωμα δείχνει ακόμα μακρύτερο στο μάτι, αφού το ύψος έχει μειωθεί κατά 20 χλστ. Τα οριζόντια τοποθετημένα νέα φωτιστικά σώματα, το αισθητά κεκλιμένο εμπρός παρμπρίζ, το στένεμα του ύψους των παραθύρων προς την πίσω κολόνα είναι στοιχεία που συντελούν στο να αποκτήσει το Yaris μια πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση και θεωρητικά μια καινούργια ταυτότητα. Ανάλογα κομψότερο είναι το πίσω μέρος, που θυμίζει Auris. 

 
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μεγάλες. Τα όργανα έχουν τοποθετηθεί στην παραδοσιακή τους θέση, εμπρός από τον οδηγό, με το αναλογικό πλέον ταχύμετρο να δεσπόζει. Το μικρό Toyota έγινε πιο εργονομικό. Ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες, με δεδομένη και την επιμήκυνση του μεταξονίου, έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ., τα οποία ωστόσο στην πράξη, χάρη στη διάταξη των δύο σειρών καθισμάτων, μεταφράζονται σε επιπλέον 35 χλστ. (645 χλστ. ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα). Στο άνω άκρο της κατηγορίας βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών, με 286 λίτρα διαθέσιμα στην κανονική διάταξη των καθισμάτων, τα οποία αυξάνονται στα 768 λίτρα, αν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν, αφήνοντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης. 


 
Περιμένοντας την υβριδική έκδοση στα μέσα του 2012, το νέο Yaris αρχικά θα είναι διαθέσιμο με το γνωστό 3κύλινδρο του 1,0 λίτρου, με τον 1.33 VVT-i καθώς και με τον τουρμποντίζελ των 1,4 λίτρων D-4D (90 ίπποι/3.800 σ.α.λ.). Και οι τρεις, προδιαγραφών Euro V, υιοθετούν το Toyota Optimal Drive, για χαμηλότερη κατανάλωση και βελτιωμένες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων. Συγκεκριμένα, ο μικρότερος της οικογένειας (69 ίπποι/6.000 σ.α.λ.), που συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, παρουσιάζεται κατά 4% πιο οικονομικός (4,8 λίτρα/100 χλμ.), αλλά και κατά 7% πιο καθαρός, με τις εκπομπές CO2 να υπολογίζονται στα 110 γρ./χλμ.
 

Σε ό,τι έχει σχέση με τη μεγαλύτερη βενζινοκίνητη έκδοση, τα νέα έρχονται από τη μετάδοση, και συγκεκριμένα από το νέο κιβώτιο Multidrive S, που θα διατίθεται προαιρετικά (6άρι μηχανικό στάνταρντ). Πρόκειται για το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης με 7 -πλέον- προεπιλεγμένες σχέσεις, οι οποίες αλλάζονται χειροκίνητα στη θέση S. Το νέο λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σχέσεων, επιτρέποντας καλύτερη επιτάχυνση από στάση και βελτιωμένη κατανάλωση σε σταθερή ταχύτητα, κάτι που από το εργοστάσιο μεταφράζεται σε 5,1 λίτρα/100 χλμ., με 118 γρ./χλμ. CO2.
 

Το νέο Yaris θα προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Entry, Active, Style, Lounge). Ακόμα και η βασική έκδοση Entry θα είναι εξοπλισμένη με τιμόνι με χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος αλλά και οθόνη multimedia. 

 
Το νέο Yaris αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στο Σεπτέμβριο.

4troxoi