Χθες μετά από τέσσερις ολοήμερες συνεδριάσεις το επταμελές Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας ανακοίνωσε την απόφαση του για  το θανάσιμο τραυματισμό και την εγκατάλειψη του 15χρονου πεζού Σόλωνα Καρυδάκη τον Δεκέμβρη του 2009, στην Λ. Κηφισίας από διερχόμενο ΙΧ.

Το δικαστήριο έκρινε ένοχο τον κατηγορούμενο Λ.Λ. 38 ετων, ναυπηγό μηχανικό, οδηγό του αυτοκινήτου Audi 1.8 Τurbo, σύμφωνα με το κατηγορητήριο για διατάραξη συγκοινωνιών  με ενδεχόμενο δόλο (σε βαθμό κακουργήματος) που επέφερε τον θάνατο του Σόλωνα και για εγκατάλειψη του θύματος (πλημμέλημα…).

Στον κατηγορούμενο το δικαστήριο αρνήθηκε να αναγνωρίσει τα ελαφρυντικά που ζητήθηκαν από την υπεράσπιση ( προτέρου εντίμου βίου και ειλικρινούς μεταμέλειας).

Το δικαστήριο επαυξάνοντας την πρόταση του εισαγγελέα καταδίκασε τον κατηγορούμενο σε έξι χρόνια κάθειρξη για την διατάραξη των συγκοινωνιών & τον φόνο και τέσσερα χρόνια φυλάκιση για την εγκατάλειψη του θύματος.

Κατά συγχώνευση η τελική ποινή προσδιορίστηκε σε εννέα (9) χρόνια κάθειρξη και εξάμηνη αφαίρεση της άδειας οδήγησης. Στον κατηγορούμενο δόθηκε αναστολή μεχρι την εκδίκαση της έφεσης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δύο γονείς που έχασαν το παιδί τους κινητοποίησαν αρχιτέκτονες και μηχανικούς για να δουλέψουν δωρεάν και να χτιστεί μια γέφυρα ώστε να διασχίζουν τον δρόμο με ασφάλεια 11.000 παιδιά. 

Ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, αναφέρει για την απόφαση του δικαστηρίου:

"Αν και καμιά δικαστική απόφαση δεν μπορεί να επανορθώσει το τρομερό κακό που έγινε, το SOS Τροχαία Εγκλήματα  εκφράζει την ανακούφιση του γιατί επιτέλους ένα δικαστήριο δεν δέχθηκε να υποβαθμίσει ένα τροχαίο έγκλημα σε ένα γεγονός οφειλόμενο στην τύχη ουτε το θεώρησε μια απλή «αμέλεια» αλλά μέσα από μια εξαντλητική διαδικασία τεκμηρίωσε τη σχέση της αυξημένης  ταχύτητας με την αυξημένη πιθανότητα πρόκλησης  θανατηφόρου τροχαίου καθώς και την πλήρη συνείδηση του δράστη  γι αυτό το ενδεχόμενο.

Αυτοί που παραβιάζουν τα όρια ταχύτητος και ιδιαίτερα σε κατοικημένες περιοχές καλό θα είναι να μάθουν τα νέα: Από δώ και μπρός δεν θα ξεμπερδεύουν έτσι απλά.

Νεες νομοθετικές ρυθμίσεις είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση του Τροχαίου Εγκλήματος. Αν θέλουμε να περιορίσουμε και σε μια προοπτική  να εξαλείψουμε το θάνατο και τους τραυματισμούς στο οδικο δίκτυο οφείλουμε άμεσα να πάρουμε δραστικές αποφάσεις. Ενδεικτικά και από την απόφαση για τη σημερινή δίκη να επισημάνουμε το απαράδεκτο:  η εγκατάλειψη θύματος να θεωρείται πλημμέλημα και όλοι όσοι την διαπράτουν εάν και όταν ανακαλυφθούν να αφήνονται αμεσως ελεύθεροι και να μην τους αφαιρείται ούτε η άδεια οδήγησης."