Αναλύοντας τις φωτογραφίες που δημοσιοποιήθηκαν από τον τόπο του δυστυχήματος με την Porsche της συζύγου του Παναγιώτη Μαυρίκου στην Αττική οδό εξάγονται κάποια συμπεράσματα.

Από το «κουφάρι» του αυτοκινήτου εικάζουμε πως πρόκειται για Cayenne S facelift της 1ης γενιάς άρα μοντέλο από 2007 έως το 2010, οπότε και κυκλοφόρησε η 2η γενιά. Φορά ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα, 4.8lt απόδοσης 385PS. Σ’ αυτό το μοντέλο δεν υπάρχει μετατροπή υγραερίου καταγεγραμμένη επίσημα στην Ελλάδα. Δεν γίνεται τέτοια μετατροπή με γνωστό επίσημο τρόπο. Από τις εικόνες είναι προφανές πως το ρεζερβουάρ βενζίνης του αυτοκινήτου έχει μείνει άθικτο. Η θέση του είναι κάτω και πίσω από τα πίσω καθίσματα καθώς γειτνιάζει με τον πίσω άξονα. Αν το ρεζερβουάρ είχε εκραγεί το αυτοκίνητο θα είχε αναποδογυρίσει το πίσω παρμπρίζ θα είχε σπάσει όπως και οι πίσω ρόδες θα είχαν διαλυθεί.

Δεν υπάρχει καταγεγραμμένη ανάκληση για το συγκεκριμένο τύπο. Η Porsche ανακάλεσε μετά το 2012 μια σειρά υβριδικών Cayenne S για επιδιόρθωση στην καλωδίωση, ενώ πολύ παλιότερα το 2003 έχει καταγραφεί μια περίπτωση φωτιάς στις ΗΠΑ.Το θέμα τότε ήταν η γειτνίαση της κεντρικής καλωδίωσης με το ποδόφρενο στα αριστερά του οδηγού. Όταν αυτός πατούσε τέρμα το πεντάλ του χειρόφρενου αυτό ακουμπούσε στα καλώδια, δημιουργούνταν φθορά που οδήγησε άπαξ σε βραχυκύκλωμα και φωτιά. Έγινε ανάκληση, διορθώθηκε το θέμα.

Ακριβώς απέναντι από το σημείο που σταμάτησε το αυτοκίνητο στην αριστερή καμπή, βρίσκεται άνοιγμα όπου χωράει γερανοφόρο όχημα οπότε ό,τι συνέβη ήταν ακραίο για να μην μπορέσει ο οδηγός να κατευθυνθεί δεξιά και να σταματήσει εκτός δρόμου αλλά ν’ αναγκαστεί να σταματήσει σε αριστερή καμπή στη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας. Πιθανόν να ενεργοποιήθηκε κάποιο σύστημα ασφαλείας (safe mode) λόγω καπνού ή φωτιάς.

Όπως έχει γίνει γνωστό το αυτοκίνητο βρισκόταν στο Μαρούσι και μπήκε στην Αττική Οδό και προφανώς δεν διένυσε μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων για να υπερθερμανθεί αν υποθέσουμε ότι υπάρχει κάποια δυσλειτουργία. Ακόμη κι αν έχουν καεί οι καλωδιώσεις του αυτοκινήτου και δεν έχει ρεύμα τη στιγμή που σταματάει, είναι δεδομένο και διασταυρωμένο ότι η πόρτα ανοίγει τραβώντας δυο φορές την πετούγια από μέσα.

Βέβαια δεν ξέρουμε αν ήταν σε θέση να τραβήξει την πετούγια όταν σταμάτησε ο οδηγός. Είναι δεδομένο από τη στιγμή που υπάρχει φωτιά στο αυτοκίνητο, εφόσον φρενάρεις η διαταραχή της ροής του αέρα και οι στροβιλισμοί που προκαλούνται, φουντώνουν τη φωτιά τροφοδοτώντας την με οξυγόνο. Είναι σχεδόν βέβαιο πως η φωτιά έχει ξεκινήσει από το χώρο του κινητήρα καθώς έχει λιώσει το κάλυμμα. Στην καμπίνα των επιβατών υπάρχουν τόσο εύφλεκτα υλικά, μονωτικά (σ.σ: σφουγγάρι στο πάτωμα) που δύσκολα θα είχαν μείνει άθικτα το πίσω παρμπρίζ και το αριστερό φινιστρίνι. αν η φωτιά είχε ξεκινήσει από εκεί. Πιθανόν να καίγονται λάδια ή το ελάχιστο καύσιμο στα σωληνάκια πέρα από πλαστικά και καλωδιώσεις καθώς το ρεζερβουάρ ασφαλείας έμεινε άθικτο.

Αν ω μη γένοιτο βρεθείτε σε ανάλογη περίπτωση και διαπιστώσετε ότι οδηγείτε αυτοκίνητο που φλέγεται: Λύνουμε τη ζώνη ασφαλείας προτού σταματήσουμε, ανοίγουμε ελαφρά την πόρτα και μετά ακινητοποιούμε το όχημα και πεταγόμαστε αμέσως έξω, παίρνοντας και τον πυροσβεστήρα που πρέπει να βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Τάκης Πουρναράκης

Πηγή: newsauto.gr