Η τοποθέτηση των «Ενεργών Πολιτών» στην χθεσινή ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στο Συνεδριακό Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου αναφορικά με τον απολογισμό των δύο χρόνων της Δημοτικής Αρχής:

“Έχουμε στα χέρια – ακούσαμε και πριν από λίγο – τον απολογισμό των δύο χρόνων της νέας δημοτικής αρχής

Είναι ένα πόνημα που μέσα από ωραιοποιήσεις – πολλές φορές και από ερμηνείες υπερβατικές – προσπαθεί να δημιουργήσει ένα περιβάλλον περιγραφικά ωραίο που πλησιάζει το όνειρο δημιουργώντας ένα «νέο success story στο μέγεθος βέβαια της δημοτική αρχής.»

Δεν μας ξενίζει βέβαια κάτι τέτοιο. Οι όμοροι πολιτικοί χώροι και ιδεολογίες συναντώνται και στην ωραιοποίηση και στην αποτίμηση και στα success story.

Συγνώμη όμως που θα σας χαλάσουμε το όνειρο.

Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική από αυτή που περιγράφεται στον απολογισμό σας.

Οι συνδημότες μας λένε συχνά.

Ποτέ άλλοτε μία δημοτική αρχή, σε τόσο μικρό διάστημα, δεν κατάφερε να μας απογοητεύσει τόσο πολύ.

Κατώτερη των προσδοκιών – άχρωμη – απογοητευτική. Μακριά από τα καθημερινά προβλήματα των δημοτών και της πόλης

Θα πει κάποιος – εύκολες οι κριτικές

Η Δημοτική μας κίνηση ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ όλο αυτό το διάστημα ασκησε κριτική και διατύπωσε προτάσεις.

Επιτελέσαμε τον θεσμικό μας ρόλο σαν αντιπολίτευση ελέγχοντας και κυρίως προτείνοντας (χωρίς δυστυχώς να ακουγόμαστε – θα αναφερθώ αναλυτικά αργότερα)

Και μέσα από τις επιμέρους προτάσεις, τον τρόπο υλοποίησης τους, την συμμετοχή των συνδημοτών μας, ανοίγουμε την πρόταση μας :
⦁    Για τον ρόλο της πόλης μας
⦁    Για τον ρόλο και την συμμετοχή των ανθρώπων
⦁    Για την δημοκρατία,
⦁    Για την κοινωνική συνοχή, περιγράφοντας την πολιτική αλληλεγγύης και στήριξης των συνανθρώπων μας που δοκιμάζονται από την παρατεταμένη οικονομική κρίση, την ύφεση και την ανεργία.
⦁    Για τον ρόλο που θέλομε για την νέα γενιά, το επιστημονικό μας δυναμικό, τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα της πόλης
⦁    Για τη ανάπτυξη των της πόλης, την προβολή της το ζωντάνεμα της οικονομικής δραστηριότητας,

ΚΥΡΙΩΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Ας δούμε και πιο αναλυτικά όλους τους βασικούς τομείς δράσης της Δημοτικής πολιτικής την κριτική μας και μέσα από αυτά και τις προτάσεις που έχομε καταθέσει

⦁    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η εισήγηση της δημοτικής αρχής προσεγγίζει τα οικονομικά θέματα του δήμου με μία ιδιαίτερα επικίνδυνη θεώρηση.

Και ποια είναι αυτή;

Η λογική της αύξησης των αποταμιεύσεων του Δήμου

Και βέβαια όλους ενδιαφέρουν η τάξη στα οικονομικά, η διαφάνεια, ο έλεγχος του κόστους υπηρεσιών και έργων. Όπως επίσης μας ενδιαφέρει και η αξιοπιστία του δήμου στις συναλλαγές του.

Άλλο όμως τα παραπάνω και άλλο αυτό που αναφέρεται

Ότι δηλαδή σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης των δημοτών και της χώρας, ο Δήμος Ηρακλείου είχε αύξηση αποταμιεύσεων στα δύο χρόνια 11,4 εκατομμύρια.

Όταν τα πραγματικά μεγέθη των ετησίως εκτελουμένων προϋπολογισμών είναι της τάξης των 100.000.000 με μεγαλύτερο όγκο δαπανών σε μισθολόγια – ασφάλειες – επιδόματα πως δικαιολογούνται αυτής της τάξης τα αποθέματα.

Ή λειτουργείται μόνο εισπρακτικά με μεγάλα βάρη στου δημότες ( το κείμενο σας το αναγνωρίζει αυτό σελ 8 ), ή στην ουσία δεν εκτελείται κανένα έργο ανταπόδοσης των εισπράξεων αυτών στους δημότες.
⦁    Δεν υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να λυθούν και αποταμιεύονται τα έσοδα;
⦁    Τι λέτε για τα σχολικά κτίρια και την κατάσταση τους;
⦁    Τι λέτε για τα ανταποδοτικά χαρακτηριστικά των τελών, η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, καθαριότητας, φωτισμού
⦁    Πόσο επιστρέφουν στην πόλη τα πρόστιμα της δημοτικής και κανονικής αστυνομίας για βελτίωση κυκλοφορίας, βατότητας οδών κλπ
⦁    Πόσο επιστρέφουν στην πόλη, στους κοινόχρηστους χώρους τα έσοδα και τα πρόστιμα από τα τραπεζοκαθίσματα.
⦁    Ποια έργα βελτίωσης είδαν οι δημότες από αυτά τα έσοδα Μήπως έγιναν ανακατασκευές και διορθώσεις πεζοδρόμων και πλατειών;

Και για να πούμε και μερικά στοιχεία πραγματικά από τον προϋπολογισμό του 2015 που είναι τελικά
⦁    Έσοδα: Στόχος προϋπολογισμού 212.724.731
⦁    Εισπραχθέντα: 114.890.519 δηλαδή 54 %
⦁    Έξοδα (στόχος προϋπολογισμού): 212.724.731
⦁    Πληρωθέντα: 84.550.387 δηλαδή 39,7 %

Ας δούμε μερικές κρίσιμες λεπτομέρειες:
⦁    Στόχος εσόδων ανταποδοτικών 7.726.906,93
⦁    Πραγματικά έσοδα από ανταποδοτικά 8.997.266,83
⦁    Δηλαδή αύξηση 16,4 %

Και όμως τα ανταποδοτικά τέλη τα αυξήσατε το 2016 παρά τις δικές μας προτάσεις και τις φετινές αποδείξεις που σας καταθέσαμε για το άδικο των αυξήσεων στα τέλη.

Στον ίδιο πίνακα κλεισίματος του 2015
⦁    Αύξηση φόρων κατά 93% ( 4.422.407 από προϋπολ. 2.280.410)
⦁    Αύξηση πρόστιμων κατά 91% ( 1.83.196 από προϋπολ.  405.871)

Ας δούμε όμως και που πήγαν, αν πήγαν, αυτά τα έσοδα

Πίνακας εξόδων

Έργα (κατά κύριο λόγο χρηματοδοτούμενα)

Από πρόβλεψη 18.470.526 (πολύ μικρό ποσό – ας συγκρίνομε αυτό το νούμερο με τις καταθέσεις του Δήμου και τις ανάγκες που έχομε σε παρεμβάσεις) δαπανήθηκαν 11.461,533 δηλαδή εκτέλεση προγράμματος έργων κατά 62 %
Μελέτες από προϋπολογισμένα 9.943.202, δαπανήθηκαν μόνο 4.316.303, δηλαδή 43,4 % Και να θυμηθούμε ότι οι μελέτες και η προετοιμασία έργων είναι πάντα άμεσης προτεραιότητας θέμα διότι στις κρίσιμες περιόδους ανασύνταξης των προγραμμάτων χρηματοδοτήσεις παίρνουν αυτοί που είναι έτοιμοι.

Αξίζει να αναφέρομε και δύο στοιχεία από τον τελικό απολογιστικό πίνακα του 2015

Υπηρεσία τεχνικών έργων προϋπολογισθέντα 26.102.729

Πληρωθέντα/εκτελεσθέντα 10.800.754 δηλαδή 55.6%

Υπηρεσία καθαριότητας

Προϋπολογισθέντα (από εκεί που προσδιορίζουν τα δημοτικά τέλη) 11.195.930,79, Τελικά πληρωθέντα 8.710.266 δηλαδή 77,7%

Υπήρχε δηλαδή πραγματικό περιθώριο 22,3% ΚΑΙ όμως Η απόφαση της δημοτικής πλειοψηφίας ήταν να αυξηθούν τα τέλη στο οικιακό τιμολόγιο 7%\

ΛΟΓΙΑ – ΕΡΓΑ – ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ

Κλείνοντας την ενότητα οικονομικά θέλουμε να σημειώσουμε ακόμα δύο στοιχεία

⦁    Ο δήμος διαμορφώνει αργά αλλά σταθερά μια πολιτική επιβάρυνσης των δημοτών με φορομπηχτικές ενέργειες

⦁    Δεν αντιδρά ποτέ όταν γίνεται εντολοδόχος εισπράξεων προστίμων από τους δημότες. Το τελευταίο φαινόμενο της δέσμευσης λογαριασμών είναι ενδεικτικό.

Τελειώνοντας με το οικονομικό μέρος χρειάζεται μια ειδική αναφορά στις διαδικασίες απ ευθείας αναθέσεων

Θέλουμε να πιστεύομε ότι στην λογική του νομοθέτη των απ’ ευθείας αναθέσεων ήταν η ανάγκη σε μία γρήγορη και απρόβλεπτη ανάγκη να υπάρχουν οι δυνατότητες γρηγορότερων επιλογών.

Από αυτό όμως μέχρι η απ ευθείας ανάθεση να γίνεται καθημερινό συστατικό υπάρχει μεγάλη απόσταση

Ο δήμος Ηρακλείου το 2015 δαπάνησε 540.000 σε απευθείας αναθέσεις, ο ΔΟΠΑΦΜΑΗ 250.000, στην ΔΙΚΕΗ όλες οι προμήθειες έγιναν με απ ευθείας αναθέσεις, στην ΔΕΠΑΝΑΛ επίσης, στον ΑΑΗ ΟΤΑ οι αναθέσεις κατά κύριο λόγο απ ευθείας.

Πιο είναι το πρόβλημα. Πιστεύομε ότι ο δήμος κάνει μεγαλύτερες δαπάνες

Θα αναφέρω τρία παραδείγματα

⦁    Τομέας καθαριότητας, μηχανημάτων κλπ
Για πρώτη φορά έγινε ηλεκτρονικός διαγωνισμός και ο ανάδοχος προσέφερε έκπτωση από 30-40% στις τιμές που δινόταν με απ ευθείας ανάθεση ( και να σκεφτεί κανείς ότι πολλές απ ευθείας αναθέσεις γινόταν και στον ανάδοχο)

⦁    Ανάθεση από την τεχνική υπηρεσία του δήμου στην ΔΕΠΑΝΑΛ έργου για αποκατάσταση τομών με το επίσημο τιμολόγιο των δημοσίων έργων χωρίς επιβάρυνσης οφέλους και με επιβάρυνση ΦΠΑ ( προϋπολογισμός 55.543 ευρώ )
Το ίδιο διάστημα αντίστοιχο διαγωνισμό προκηρύσσει η ΔΕΥΑΗ και οι εργολάβοι που προσήλθαν ανέδειξαν μειοδότη με έκπτωση πάνω από 50%. Στην ίδια δημοπρασία πήρε μέρος και η ΔΕΠΑΝΑΛ και προσέφερε έκπτωση 43%
Ο δήμος τελικά πλήρωσε το παραπάνω έργο 55.543 και θα μπορούσε να το πληρώσει λιγότερο κατά 23.880,00 ( στο σύνολο των 55.543 ) Μάλιστα η ΔΕΠΑΝΑΛ δεν έκανε στον Δήμο την έκπτωση που προσέφερε στην ΔΕΥΑΗ

⦁    Είμαστε ( δεν γνωρίζω αν τελείωσε) στη διαδικασία ανάθεσης των διαγραμμίσεων στην μάντρα.
Το τιμολόγιο της μελέτης και κατ επέκταση ο προϋπολογισμός του έργου, είναι σημαντικά ανεβασμένος από τις τιμές που ό ίδιος αντιδήμαρχος, πάλι με απ ευθείας ανάθεση είχε κάνει στις 27/7/2015; αρ πρωτ. 97369
(πχ. Εργασία 1 από 2,90 σε 11,20 εργασία 2 από 2,40 σε 9,40 εργασία Τρίτη από 9,0 σε 18,0 ε)

⦁    Ο κατάλογος θα μπορούσε να συνεχιστεί με το έργο της πλατείας Ελευθερίας, τις μετατοπίσεις κλπ.

Τα συμπεράσματα είναι εύκολα για το τι χάνει ο δήμος μέσω τέτοιων διαδικασιών

Μια και λόγω προϋπολογισμού έγιναν αναφορές σε έργα ας συνεχίσουμε με αυτό το κεφάλαιο.

Το 90% των παρεμβάσεων και εκτέλεσης έργων ήταν από δρομολογημένα (συμβασιοποιημένα ή όχι) από προηγούμενα

Αυτά εκτελέστηκαν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση και σε πολλά σημεία με κακοτεχνίες (αναφορά του προηγούμενου αντιδημάρχου)

Ένα από αυτά (κεράσια) ήταν υπεράριθμο και ουσιαστικά δυσκολεύτηκε η εκτέλεση και πληρωμή του

Την περίοδο από 9/14 μέχρι 12/ 2014, 1/15 μέχρι 12/2015, 1/16 μέχρι 12/2016

Έχουν δημοπρατηθεί και συμβασιοποιηθεί ασφαλτοστρώσεις – τσιμεντοστρώσεις και μικρές παρεμβάσεις σε σχολεία (λίγες) και κάποια έργα αυτεπιστασίας και επίσης το ένα έργο στο κόλπο Δερματά,

Μεγάλο έργο κανένα και μην πουν χρήματα δεν υπήρχαν (36 εκ στην τράπεζα)

Δικαιολογία πρώτη που αναφέρετε :δεν μας άφησε η αντιπολίτευση να κάνομε έργο με δανεικά από την ΕΤΕΠ

Ας δούμε σήμερα την αλήθεια και για αυτό το θέμα – όσο τουλάχιστο αφορά εμάς.

Ζήτησαν να κάνουν έργα με δανεικά τα οποία θα πληρώναμε αργότερα με τόκο Όπως αναφέρει και ο απολογισμός 937.500 ετησίως θα πληρώνουμε χωρίς τους τόκους και εγγύηση δημοσίου 9 περίπου 500.000) στην ΕΤΕΠ, για τα χρήματα που έχουν απορροφηθεί μέχρι σήμερα

Δεν γνώριζαν ότι μια τροποποίηση του καταλόγου έργων στην ΕΤΕΠ απαιτεί αυξημένες πλειοψηφίες και όχι μόνο δεν ζητήθηκε διαβούλευση για να καταλήξουμε κάπου αλλά κατηγορηθήκαμε ότι τους βάζουμε εμπόδια

Για απαντήστε μας όμως και στο παρακάτω ερώτημα:

⦁    Ο κατάλογος περιείχε έργα που και εσείς θέλατε να γίνουν

⦁    Γιατί δεν προχώρησαν με αποτέλεσμα το θέμα του δανείου να είναι ουσιαστικά κλειστό πλέον ( 10-11-2017)

Δικαιολογία δεύτερη δεν υπάρχουν ΕΣΠΑ και δημόσιες επενδύσεις αναφέρουν σε κάθε συζήτηση που γίνεται. Σήμερα λέτε ότι λεφτά υπάρχουν. Ιδού λοιπόν η πρόκληση.

2. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Να ξεκαθαρίσουμε αρχικά ότι η κοινωνική πολιτική αγκαλιάζει το σύνολο της Δημ. Πολιτικής. Είτε αναφέρεται σε οικονομικά θέματα, είτε σε αμιγώς κοινωνικά, είτε σε ζητήματα ποιότητας ζωής.

Παιδικοί σταθμοί

Τα τελευταία χρόνια – λόγω και της οικονομικής κρίσης – παρουσιάζεται μια αυξημένη ζήτηση θέσεων, η οποία αναμένεται και να αυξηθεί. Και φέτος πολλά νήπια και παιδιά έμειναν εκτός παιδικών σταθμών.

Η λύση – πρόταση μας Άμεσα να εξευρεθούν χώροι (ενοικιαζόμενοι), να στελεχωθούν και να λειτουργήσουν προσθέτοντας στην λύση του προβλήματος.

Η απάντηση της δημοτικής αρχής στην συζήτηση που θέσαμε το παραπάνω θέμα (και τα δύο χρόνια): Υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή του ΤΑΛΩΣ να διαμορφώσουμε μια πρόταση και να ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα

Δηλαδή στην πρόταση της άμεσης λύσης – προτείνεται μία μακροπρόθεσμη λύση και ουσιαστικά αμφισβητούμενης αποτελεσματικότητας διότι εξαρτάται από τρίτους και όχι από τον Δήμο.

Κατά τα άλλα αυξήθηκαν τα χρήματα του δήμου στην τράπεζα κατά 11,3 εκατομμύρια ευρώ.

Ας μείνουμε όμως λίγο ακόμα στο θέμα των παιδικών σταθμών.

Στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, έχουμε τροφεία – δηλαδή οι δημότες – που με βάση τα κριτήρια επιλογής είναι στην πλειοψηφία τους χαμηλών εισοδηματικών δυνατοτήτων – υποχρεώνονται να πληρώνουν μηνιαία οικονομική συνδρομή.

Προτείναμε λοιπόν :
στις χαμηλότερων εισοδημάτων οικογένειες (κάτω από 10.000) να καταργηθούν και στις άλλες να μειωθούν. Αυτή η δαπάνη ανέρχεται περίπου στις 250.000 ευρώ ετησίως. Απάντηση καμία επί της ουσίας του προβλήματος. Αξίζει όμως να αναφερθεί ότι οι ελεγκτές του ΔΟΠΑΦΜΑΗ σημείωσαν ότι αν συνεχιστεί ο οργανισμός να λειτουργεί με κέρδος ουσιαστικά ανοίγει ο δρόμος για μείωση της επιχορήγησης.

Συμμετοχή των εταιρειών του δήμου στις κοινωνικές δράσεις

Σημαντικός κοινωνικός ρόλος υπάρχει ή τουλάχιστον πρέπει να υπάρχει και στο ΔΟΠΑΦΜΑΗ και στην ΑΑΗ ΟΤΑ. Τον εξυπηρετούν όμως ή και εκεί υλοποιείται η γενική εισπρακτική πολιτική που διαπερνά την λογική του Δήμου;

Η πολιτική που γίνεται είναι επ’ ωφελεία συνολικά των δημοτών; Και οι δύο αναφερόμενοι φορείς του Δήμου έχουν σημαντικές οικονομικές ενισχύσεις από τον προϋπολογισμό του δήμου.

Οι δημότες απολαμβάνουν σε όλες αυτές τις δομές υπηρεσίες, οικονομικότερες και ποιοτικά καλύτερες από τις προσφερόμενες σε αντίστοιχα ιδιωτικά κέντρα ή όχι;

Μια δημοτική πολιτική θα έπρεπε να έχει σαν κύριο μέλημα την προσφορά δυνατότητας άθλησης σε όλους του δημότες που θέλουν να αθληθούν με συμβολικό τίμημα ή και δωρεάν σε κάποιες περιπτώσεις.

Επίσης θα πρέπει να καταρτιστεί ένα πρόγραμμα παρεμβάσεων σε όλους τους αθλητικούς χώρους που είναι στην αρμοδιότητα του δήμου και σε συνεργασία με τους τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους να λειτουργούν και όχι εγκαταλειμμένα στη τύχη τους.

ΔΕΥΑΗ – ΝΕΡΟ

Η συζήτηση που γίνεται το τελευταίο διάστημα για το νερό είναι μεγάλη. Να θυμίζω ότι οι ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ διοργάνωσαν μια επιστημονική ημερίδα, εδώ στην ίδια αίθουσα, – στην οποία διατυπώθηκαν λύσεις και προβληματισμοί για το σύνολο των προβλημάτων της ΔΕΥΑΗ

Θα αναφερθώ σε ένα θέμα, την Μείωση των απωλειών:

Σήμερα τιμολογείται το 50% της ποσότητας που παράγεται και προσφέρεται

Δηλαδή οι δημότες πληρώνουν το νερό με αυξημένο κόστος περίπου 60 – 70% ανά κυβικό

Και η προτεινόμενη λύση κατά την Δημοτική αρχή : ΑΦΑΛΑΤΩΣΗ

Μία λύση που, επιστημονικά κατατάσσεται σαν τελευταία επιλογή λόγω σοβαρών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μεγάλου κόστους, για  την δημοτική αρχή μπαίνει σε πρώτη προτεραιότητα.

Να θυμίσουμε ότι αρχές του Σεπτέμβρη ανακοινώθηκε η σύμπραξη  με δήμο Μαλεβιζίου και Περιφέρεια μέσω προγραμματικής σύμβασης.

Ζητήσαμε να κατατεθεί άμεσα το σχέδιο και η ορθότητα της επιλογής προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο και να παρθούν οι σχετικές αποφάσεις. ( συγκρίνεται με τα απορρίμματα )
3 μήνες μετά και ακόμα περιμένουμε προς δόξα της δημοκρατίας και της αναβάθμισης της λειτουργίας των συμμετοχικών θεσμών

Να τονίσουμε ότι δεν μας ξενίζει το γεγονός.

Και μέσα από την προτεινόμενη λύση – η οποία δεν αξιολογεί τις δυνατότητες των νέων και υφισταμένων παροχών (Αποσελέμης, γεωτρήσεις κλπ) θέλει να προχωρήσει στην κατασκευή του εργοστασίου αφαλάτωσης.

Με ένα κόστος κατασκευής της τάξης των 15 εκ για 15.000 μ3 και μέσο κόστος παραγόμενου μ3 μεγαλύτερου των 0,30 λεπτών

Όταν όλες οι άλλες πηγές δίνουν: Αποσελέμης 0,19 €/μ3, Γεωτρήσεις και με μέρος των λειτουργικών εξόδων 0,21 €/μ3

Δείτε ένα συγκριτικό κόστος

Κόστος γεωτρήσεων που παράγουν την ίδια ποσότητα νερού με το εργοστάσιο της αφαλάτωσης ούτε 2,5 εκατ.

Αν αυτή την προτεινόμενη λύση την τοποθετήσουμε στο τραπέζι, μαζί με τις προτεινόμενες από την δημοτική αρχή λύσεις και σε άλλα θέματα όπως διαχείριση απορριμμάτων και άλλες θα διαπιστώσουμε ότι έχει η ιδιωτικοποίηση έχει επιλεγεί σαν συνολική λύση.

Μην απορούν λοιπόν και μην αντιδρούν ότι έφεραν και εφαρμόζουν τις συντηρητικές και σκληρές νεοφιλελεύθερες πολιτικές στο δήμο.

Τα προβλήματα της ΔΕΥΑΗ είναι ακόμα πολλά. Οι εργαζόμενοι, το επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό δυναμικό προσπαθούν πολύ.

Θα αναφέρω μερικά που είναι θέματα πολιτικών επιλογών και στα οποία πρέπει άμεσα να δοθούν λύσεις:

⦁    βιολογικοί καθαρισμοί στον κάμπο, αποχετευτικό δίκτυο απορροής στο Τσαγκαράκι μετόχι, ολοκλήρωση της απορροής στο Βενεράτο, αποκατάσταση λειτουργίας βιολογικού στο Σκαλάνι, λειτουργικός έλεγχος καλής λειτουργίας σε όλους τους περιφερειακούς βιολογικούς οικισμών και χωριών.

⦁    αποκατάσταση και έλεγχος των δικτύων ύδρευσης. Οι φετινές  βλάβες με συνέπεια τις διακοπές υδροδότησης ήταν πολλές.

⦁    πρέπει να δούμε τι γίνεται με την ολοκλήρωση έργων που είναι σε εξέλιξη ( φορτέτσα, παραγωγή ενέργειας, νέα εργολαβία συντήρησης και λειτουργίας βιολογικού κλπ )

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

Σε όσους δημότες και αν απευθυνθείς και ρωτήσεις ποια είναι τα προβλήματα της πόλης, η πρώτη ίσως σε προτεραιότητα απάντηση θα είναι η καθαριότητα

Η πόλη μας δεν ήταν καθαρή και συνεχίζει να μην είναι

Η ευθύνη είναι διπλή και στον δήμο και στους δημότες. Η μεγάλη ευθύνη όμως είναι του δήμου. Ο δημότης θα σεβαστεί πιο εύκολα το περιβάλλον αν είναι καθαρό.

Μια πολιτική που θα διατηρεί την πόλη μας ( συνολικά) καθαρή πρέπει να περιλαμβάνει
⦁    μεγάλο πρόγραμμα ανακύκλωσης και με ειδικές δράσεις αν θέλετε που θα περιλαμβάνουν ανταποδοτικά οφέλη
⦁    σωστά προγραμματισμένο και με γνώση των δημοτών, πρόγραμμα δρομολογίων αποκομιδής
⦁    πλήρη εξοπλισμό κάδων και κατάλληλους χώρους τοποθέτησης με συχνή καθαριότητα τους
⦁    οδοκαθαρισμό, μηχανικά ή χειρονακτικά
⦁    πλύσιμο κοινόχρηστων χώρων
⦁    αισθητικά δοχεία απορριμμάτων παντού.
⦁    εφαρμογή και υλοποίηση πράσινων σημείων

Και τέλος, όχι σε αξιολόγηση, αλλά σαν σημαντική αναφορά η εξασφάλιση όλων των απαραίτητων υποχρεώσεων στο προσωπικό της καθαριότητας. (οικονομικά, άδειες, συνθήκες εργασίας, εξοπλισμό κλπ)

Αυτές τις προτάσεις τις έχουμε πει και καταθέσει πολλές φορές. Πολύ πριν και από την σύνταξη του τοπικού σχεδίου διαχείρισης. Υλοποιήθηκαν πολύ λίγο και αποσπασματικά, κάτι που επαναλαμβάνεται ξανά με το τοπικό σχέδιο. Να σημειώσουμε ότι περίπου ένας χρόνος, από την απόφαση, και δεν έχουν προσδιοριστεί επακριβώς χωροταξικά τα πράσινα σημεία. Δεν έχει προγραμματιστεί καμία δαπάνη για αυτά. Αλλά από αναρτήσεις και διαφημίσεις στην πρώτη σειρά.

Ας δούμε όμως και το πολύ σημαντικό κομμάτι που έχει να κάνει με την διαχείριση των απορριμμάτων.

Η απόφαση του ΔΣ το καλοκαίρι του 2015, με ευρύτερη πλειοψηφία (είχαμε δώσει θετική ψήφο και εμείς) που διατύπωνε με ποιο τρόπο θα γίνεται η επεξεργασία των απορριμμάτων και με δέσμευση για το συνολικό δημόσιο χαρακτήρα όλων των παρεμβάσεων και λειτουργιών από το κ. Δήμαρχο.

Από τότε μέχρι σήμερα, παρά τις συνεχείς οχλήσεις της δημοτικής μας κίνησης (οι ερωτήσεις και παρεμβάσεις μας ξεπερνούν τις δέκα) για την προετοιμασία, την οικονομικοτεχνική μελέτη της λύσης, την εξεύρεση χώρου, την ωρίμανση κλπ. ουσιαστικά δεν έγινε κανένα βήμα προετοιμασίας.

Και ξαφνικά με ανάθεση τις τελευταίες ημέρες Οκτωβρίου 2016 (29 ή 30/10) συντάσσεται και έρχεται προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο η οικονομικοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας στις 3/11/2016

Δηλαδή σε 3 – 4 ημέρες μελετήθηκαν όλα αυτά τα συστατικά μιας επένδυσης 35 εκ. αναλύθηκε η βιωσιμότητα, προσδιορίστηκαν οι χώροι κατασκευής, επιλέχθηκε εξοπλισμός, κοστολογήθηκε και είμαστε έτοιμοι για κατάθεση αξιολόγησης και ένταξης.

Τώρα αν οι προϋποθέσεις της οικονομικοτεχνικής μελέτης που έθετε ο ίδιος ο μελετητής με έγγραφο του (τέλος 2015) δεν περιλαμβανόταν στην κατατεθείσα πρόταση – αυτό είναι μικρή λεπτομέρεια για την δημοτική αρχή – που βιαζόταν να ψηφίσει άρον – άρον την πρόταση διότι σε αυτή έλυνε δύο μεγάλα θέματα:

⦁    Καταργούσε στην ουσία την απόφαση 486/2015 ) πρώτη απόφαση για διαχείριση απορριμμάτων )

⦁    Κάλυπτε ουσιαστικά – νομικά δεν γνωρίζω αν ισχύει- την υιοθέτηση από τον Δήμο μέσω εγγράφου της παροχής και μεταφοράς 15.000 τόνων οργανικού στην Χερσόνησο –
χωρίς απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, χωρίς ενημέρωση εν κρυπτώ προς δόξα της δημοκρατικής ενημέρωσης και συμμετοχής.

Να σημειώσουμε ότι ο σύμβουλος και μέσω απ ευθείας αναθέσεων συντάκτης της «μελέτης» βιωσιμότητας είναι ο ίδιος με αυτόν της χερσονήσου ( πάλι μέσω απ ευθείας αναθέσεων ) που προσπαθεί να αξιολογηθεί θετικά η πρόταση ένταξης, και η οποία κολλούσε και στην αιτιολόγηση της δυναμικότητας. Άρα η συνεισφορά του δήμου Ηρακλείου είναι απαραίτητη και πρέπει να υπάρχει η συγκατάθεση του .Ένας κοινός μελετητής βρίσκει την λύση. Τα δημοτικά συμβούλια πρέπει να αποφασίζουν ναι ή όχι;;;

Μετά από αυτό, αμέσως σε διάστημα λίγων ημερών (από Δευτέρα σε Πέμπτη) συγκαλούν συνεδρίαση του περ. ΦΟΔΣΑ που δεν έχει συνεδριάσει πάνω από 8 μήνες για να αποφασίσουν την προγραμματική σύμβαση δήμου και περ. ΦΟΔΣΑ.

Αμέσως την ίδια μέρα μας δίνουν την σύμβαση με την παράκληση να την ψηφίσουμε αμέσως, (δια περιφοράς) Τους δηλώσαμε ότι χρειάζεται να μελετηθεί και μετά εφ όσον δεν υπάρχουν σημεία τριβής θα τοποθετηθούμε. Επειδή τα προβλήματα ήταν πολλά με αυτή την προγραμματική ζητήσαμε κανονική συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου.

Αυτά τα συζητήσαμε και προχθές, συμπερασματικά δε να σημειώσουμε

⦁    Επιλέγεται ένας φορέας χωρίς εμπειρία, προσωπικό, οικονομικά, τεχνογνωσία και διαχειριστική επάρκεια

⦁    Προκρίνεται μια μελέτη με σοβαρές ελλείψεις άρα συνεπακόλουθα και απροσδιόριστο κόστος κατασκευής

⦁     Δεν υπάρχει το τι γίνεται πού και κατά συνέπεια κοινωνική συναίνεση αλλά χωροθέτηση

⦁    Ένα μεγάλο τμήμα της μονάδας κατασκευάζεται στο υφιστάμενο στην Αλικαρνασσό. Επειδή το κατασκευασμένο έργο
α) έχει πληρωθεί 14 + 7 εκ και δεν έχει παρέλθει 5ετία, και το έργο ήταν χρηματοδοτούμενο μπορεί να γίνει τροποποίηση
β) το έργο αυτό είναι του ΕΣΔΑΚ. Υπάρχει η συναίνεση του για αυτές τις αλλαγές ;
γ) Η υφιστάμενη μονάδα θα λειτουργήσει για 2+1 χρόνια ακόμα σύμφωνα με την δημοπρασία που έγινε., δηλαδή τέλος 2019. Πως θα λειτουργεί η νέα μονάδα αρχές του 2020

⦁    Με αυτές τις σοβαρές ελλείψεις θεωρείται ότι η πρόταση έχει περιθώρια να εγκριθεί σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό από ώριμες προτάσεις και μικρές πιστώσεις της β προγραμματικής περιόδου.

Κλείνοντας αυτό το θέμα να σημειώσουμε με ένταση ότι οι πραγματικοί στόχοι της δημοτικής αρχής κρύβονται στο άρθρο 2 της προγραμματικής σύμβασης.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Προσπαθούν να δημιουργήσουν και αυτό τον τομέα μια αδιέξοδη κατάσταση, ώστε να φέρουν την ιδιωτικοποίηση κατασκευής, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της διαχείρισης των απορριμμάτων σαν την αναγκαία λύση

Τώρα αν οι προεκλογικές τους δεσμεύσεις έλεγαν άλλα, φαίνεται πως στην ασκούμενη δημοτική πολιτική επικρατούν οι απόψεις οι πολιτικές επιλογές του κυρίαρχου πολιτικού φορέα της δημοτικής ομάδας.

Να πείτε καθαρά όμως στους δημότες ότι αυτοί, μέσω των δημοτικών τελών θα πληρώνουν υπερβολικά τέλη για τις επιλογές σας.

Λύσεις υπάρχουν θέληση δεν έχετε να ακούσετε και οι σκόπιμες κινήσεις σας δημιουργούν τετελεσμένα.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ

Ο απολογισμός του δημάρχου δεν περιλαμβάνει καμία ουσιαστική αναφορά στο κυκλοφορικό πρόβλημα. Οι λίγες αναφορές σε άλλα θέματα που έχουν και κυκλοφοριακές αναφορές δεν νομίζω ότι αυτό δείχνουν ενδιαφέρον.

⦁    Λεωφόρος Κνωσού και κόμβος Μπεντεβή. Η μελέτη της διπλής ασπίδας υπάρχει, υπάρχει και ένας αρχικός προϋπολογισμός και τεύχη.

Οι κάτοικοι και εμείς έχομε θέσει και με παραστάσεις αλλά και στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα. Το επόμενο διάστημα θα πάρομε πρωτοβουλίες σε επίπεδο δήμου και Υπουργείων για την ωρίμανση της μελέτης και την εξεύρεση πόρων για την υλοποίηση του

⦁    Γέφυρα και κυκλοφοριακή φόρτιση στην περιοχή Αη Γιάννη Χωστού
Η κυκλοφορία εκεί ενέχει πραγματικά κινδύνους καθημερινά. Η μετακίνηση λόγω και των σχολείων πολλών παιδιών εκεί απαιτεί άμεση επέμβαση και διευθέτηση της κυκλοφορίας με προτεραιότητα στην ασφάλεια των πεζών και στην ομαλή κυκλοφορία αυτοκινήτων.

Τέθηκε από τους Πολιτιστικούς συλλόγους και την δημοτική μας κίνησης πάνω απ ένα χρόνο και οι αόριστες δεσμεύσεις των άμεσων επεμβάσεων είναι σε αναμονή…..

⦁    Διέξοδος προς το νότιο τμήμα του Δήμου που σήμερα γίνεται μέσω της Φορτέτσας ή της Ούλαφ Πάλμε. Το πρόβλημα είναι γνωστό. Η κατασκευή της Ούλαφ Πάλμε τελείωσε στο οδό Νίκης και από εκεί μέχρι την κεντρική οδό ( αντιστάσεως ) των Βασιλειών υπάρχει ένας επικίνδυνος δρόμος, χωρίς επαρκή φωτισμό με πολλές παρεμβολές και κακό οδόστρωμα. Η μελέτη για τον κεντρικό δρόμο των Βασιλειών που οδηγεί σε άγιο Βλάσση και άγιο Σύλλα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί από την περιφέρεια. Θα την προωθήσετε; Με την διάνοιξη του τμήματος στην Φορτέτσα τι γίνεται. το συζητάμε χρόνια, αποτέλεσμα …..

⦁    Πλατεία Παναγίτσας Μασταμπά. Έξη διαφορετικοί δρόμοι καταλήγουν σε μία πλατεία στην οποία η κυκλοφορία και η προτεραιότητα δίνεται, κυρίως μετά από συμφωνία των οδηγών.

⦁    Θα μπορούσαμε να αναφέρομε πολλά τέτοια παραδείγματα, και σε κάθε ένα από αυτά θα σημειώναμε και την απουσία παρεμβάσεων. Χάραξη παράλληλου δρόμου με την Κνωσού από την πλευρά της Ερμή. Διέξοδος και βελτίωση της Αστρινάκη (σύνδεση Μπεντεβή με Κατσαμπά).

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα θέλει σοβαρή, μελέτη προγραμματισμένες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις και κυρίως στις μικρές ή μεγαλύτερες λύσεις να μας ενδιαφέρει η λειτουργία της πόλης, η ασφάλεια των κατοίκων, η άνετη κυκλοφορία των ΑΜΕΑ και όχι εξυπηρέτηση κακώς εννοούμενων συμφερόντων.

Ας δούμε λίγο και το θέμα ελεύθερων χώρων, πράσινου και ποιότητα ζωής κατοίκων

Κάθε χρόνο εξαγγέλλεται και μία ανάπλαση στο πάρκο Γεωργιάδη

Μία από κ. Μαμουλάκη και μία από τον κ. Αναστασάκη Η πρώτη δεν έγινε αν και προβλεπόταν από ίδιους πόρους (γιατί άραγε;) Η δεύτερη θα γίνει αν ενταχθεί σε χρηματοδότηση. Αλλιώς βλέπουμε…

Μητροπολιτικό Πάρκο Ερυθραίας

Μήπως πρέπει να σχεδιαστεί μια συνολική και με στόχο παρέμβαση σε μία περιοχή που θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πραγματικό πνεύμονα πράσινου στην περιοχή και σημαντικό σημείο εκτόνωσης. Όπως καταλαβαίνετε οι εθελοντικές δράσεις σε τέτοια ζητήματα δεν μπορούν να δίνουν διέξοδο.

Πάρκο νεολαίας, πάρκο οδού Ιδομενέως και άλλα πολλά που θα μπορούσαν να αναφερθούν αποδεικνύουν ότι το θέμα πάρκα, ελεύθεροι χώροι, χρειάζονται μία μεγαλύτερη προσοχή και προτεραιότητα

Ποιότητα ζωής και αστικό περιβάλλον
⦁    Ηχορύπανση από καταστήματα, μηχανές
⦁    Δυσκολία κυκλοφορίας πεζών σε χώρους ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων
⦁    Κατάληψη χώρων αυθαίρετα συνθέτουν ένα βαρύ περιβάλλον που απαιτεί αντιμετώπιση.

Ενετικά τείχη

Τον τελευταίο χρόνο γίνεται μία έντονη συζήτηση για το θέμα της παραχώρησης των τειχών με προγραμματική σύμβαση στο Δήμο.

Αξίζει να δούμε λίγο το ιστορικό γιατί είναι διδακτικό

Έρχεται στο δημοτικό συμβούλιο το θέμα και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος ενημερώνει ότι με το προτεινόμενο σχέδιο και τις παρεμβάσεις συμφωνεί και η τοπική εφορεία αρχαιοτήτων. Η ερώτηση έγινε πιεστικά και η απάντηση καθαρή.

Αμέσως μετά ήρθε η απάντηση στo προτεινόμενο master plan του δήμου, από την αρχαιολογία και οι παρατηρήσεις συντριπτικές ως προς τις χρήσεις των χώρων επι ή πλησίον των τειχών.

Και ένα χρόνο τώρα λύση δεν έχει βρεθεί και το πρόβλημα παραμένει

Ταυτόχρονα όμως παραμένει και ένα μεγάλο πρόβλημα

Στα τείχη έχουν γίνει διάφορα έργα ανάδειξης και τα οποία απαιτούν συντήρηση, προστασία. Σήμερα δεν γίνεται σχεδόν τίποτε πέρα μιας υποτυπώδους καθαριότητας. Αυτό που απαιτείται είναι ευρύτερο και αν απαιτεί ειδική έγκριση από την αρχαιολογία να την ζητήσομε και να την πάρομε. Το ενετικό τείχος πρέπει να αναδειχθεί γίνει τόπος επίσκεψης, αναψυχής δημοτών και επισκεπτών.

Παραλιακός – ΟΛΗ κλπ

Η πόλη δεν πρέπει και δεν μπορεί να τελειώνει στην οδό μποφωρ ή στην Μητσοτάκη. Το μικρό ενετικό λιμάνι, το μπεντενάκι είναι στοιχεία του οχυρωματικού των τειχών και πρέπει να μείνουν στην κυριότητα της πόλης.

Το θέμα έχει απασχολήσει παλαιότερα τον δήμο και είχαν γίνει και κάποιες ενέργειες. Θεωρούμε ότι ο δήμος Ηρακλείου πρέπει να ξεκινήσει μια διαβούλευση με ΟΛΗ και κυβέρνηση για αυτό το θέμα και θεωρούμε ότι όπως στην Πάτρα υπήρχε θετική εξέλιξη και εδώ μπορεί να έχουμε θετική έκβαση.

Πολιτιστικό Κέντρο

Οι προεκλογικές αναφορές δεν δεχόμαστε διαγωνισμό με μία συμμετοχή, θέλομε ανοικτές διαδικασίες ευρύτερες για την ολοκλήρωση του έργου

Ξεχάστηκαν γρήγορα  παρότι τους είχαμε προτείνει τις άλλες λύσεις

Τα δύο πορίσματα των ελεγκτών όπως τονίσαμε και στο δημοτικό συμβούλιο, λογικά – τουλάχιστον – θα έπρεπε να οδηγήσουν σε κάποιες αλλαγές στο διοικητικό σχήμα του έργου, αυτό όχι μόνο δεν έγινε αποδεκτό αλλά διατυπώθηκε ότι τη β φάση του έργου θα συνεπιβλέπει ο δήμος με μηχανικούς του, κάτι βέβαια που δεν έγινε

Το έργο – β’ φάση – δόθηκε στον ένα που συμμετείχε – ο ίδιος εργολάβος – έχει καθυστερήσει σημαντικά να ξεκινήσει

Ακόμα δεν έχει ελεγχθεί και εγκριθεί η μελέτη και ήδη ο ανάδοχος ζητάει επιπλέον χρήματα για αρχικές ελλείψεις, σημειώνει το πρόβλημα της καθυστέρησης έγκρισης και έναρξης εργασιών, διατυπώνει κατασκευαστικές ελλείψεις της πρώτης φάσης που έπρεπε να έχουν γίνει.

Η δαπάνη τελικά του στεγάστρου περίπου 950.000 δυστυχώς θα πληρωθεί από την ΔΕΠΤΑΗ σύμφωνα με την τελική απόφαση

Και για το στέγαστρο υπήρχε και πόρισμα των ελεγκτών που το ανέφερε και αυτό

Και το Δ.Σ. προκάλεσε ΕΔΕ για το τρίτο πόρισμα

Τόσο καιρό και δεν έχομε κανένα αποτέλεσμα στην ΕΔΕ ή και αυτή ξεχάστηκε σαν θυσία στο καλό κλίμα της πλειοψηφίας της νέας διοίκησης με την διευθύνουσα υπηρεσία.

Και αυτή η διαδικασία της πρόσληψης μηχανικών επιβλεπόντων τελικά φαίνεται παρ ότι είχε αρχική ομόφωνη εισήγηση της επιτροπής για την αξιολόγηση και την βαθμολογία τους, κατέληξε σε πλειοψηφική εισήγηση με ανατροπή βαθμολογίας τέτοιας ώστε να εξασφαλιστεί η επιλογή που ήθελαν. Αν αυτός ήταν ο στόχος – που αυτός ήταν τελικά – γιατί δεν το έκαναν από την αρχή …… Δυστυχώς η εξέλιξη επιβεβαιώνει την διατυπωμένη άποψη μας για τις προσλήψεις στελεχών ( το ίδιο έγινε και στην ΔΕΠΑΝΑΛ) που λέει ότι

Εμείς θα πάρουμε αυτούς που θέλομε και θα το κάνομε με οποιοδήποτε τρόπο

Θυμηθείτε ότι στην ΔΕΠΑΝΑΛ, τον μηχανικό που προσέλαβαν είπαν σαν δικαιολογία ότι ο άλλος μηχανικός που είχε θέσει υποψηφιότητα δεν μπορεί να προσληφθεί διότι είχε πελάτες στην Αλικαρνασσό, που είναι και πελάτες της ΔΕΠΑΝΑΛ.

Δηλαδή όλοι οι δημότες δεν είναι πελάτες του Δήμου. Πόσοι από τους εκλεγμένους δεν κάνουν δουλειές δημοτών με βάσει την παραπάνω δικαιολογία;

Κλείνοντας το θέμα του πολιτιστικού να σημειώσουμε ότι είναι σε εκκρεμότητα τα 11 εκ. και δυστυχώς η τελευταία απόφαση για το στέγαστρο, μόνο καλές προοπτικές δεν ανοίγει. Ας ελπίσομε για το αντίθετο.
Πολιτισμός

Θα κάνουμε μία μόνο αναφορά για να αναδείξουμε ένα πρόβλημα που υπάρχει στην ασκούμενη δημοτική πολιτική

Αρχές του 2015 η δημοτική μας κίνηση πρότεινε να παρθούν πρωτοβουλίες για την σύνταξη και κατάθεση φακέλου με στόχο την διεκδίκηση από το Κρήτη Ηράκλειο Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021

Η Ελλάδα είχε την μία από τις δύο πόλεις που θα ανελάμβαναν πολιτιστικές πρωτεύουσες 2021. Η άλλη ήταν από την Ρουμανία.

Καταθέσαμε την πρόταση στο δημοτικό συμβούλιο Ηρακλείου, στην Περιφερειακή Ένωση δήμων και έγινε μία σοβαρή προκαταρτική δουλειά από τον κ. Λεβεντάκη

Δυστυχώς αν και οι άλλοι δήμοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για αυτό το θέμα, μάλιστα ο δήμος Ρεθύμνου είχε ξεκινήσει από μόνος του και δέχτηκε να ενσωματωθεί στην κοινή πρόταση, το ενδιαφέρον του δήμου μας ήταν αρνητικής ουσιαστικά κατεύθυνσης.

Παρουσίασε μία αδράνεια διότι δεν ήταν δική του ουσιαστικά η πρόταση

Παρ όλα αυτά εμείς συνεχίσαμε την προσπάθεια, συναντηθήκαμε με τον κ. ΞΥΔΑΚΗ με την κ. ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ (ο κ. Λεβεντάκης) μεταφέραμε το μήνυμα στους ευρωβουλευτές και όλοι έδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον

Οι δικαιολογίες ότι λόγω του 2021 (200 χρόνια από 1821) θα δινόταν στην Πελοπόννησο, της καθυστερημένης έναρξης και του κόστους σύνταξης του φακέλου (λιγότερο από 80.000) δεν είχαν ουσιαστικά υπόβαθρο.

Ούτε πόλη από Πελοπόννησο επιλέχθηκε, ούτε νωρίτερα κατέθεσε η Ελευσίνα (αυτή επιλέχθηκε τελικά) και το κόστος 80.000 όταν συζητάμε για όλη την Κρήτη δεν ήταν υπερβολικό.

Τα οφέλη θα ήταν πολλαπλά
⦁    Συγκρητισμός
⦁    Ανάδειξη πολιτιστικού αποθέματος
⦁    Τουριστική αξιοποίηση και προβολή
⦁    Κατασκευή υποδομών με χρηματοδότηση
⦁    Διεθνές μήνυμα και ανάδειξη της Κρήτης σε Μεσογειακό κέντρο

ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΕΝ ΠΡΟΩΘΗΘΗΚΑΝ

Μπορεί να μην τα καταφέρναμε ( πράγμα πολύ δύσκολο, γιατί οι αντίπαλες πόλεις δεν μπορούσαν να έχουν τόσα και τέτοια πλεονεκτήματα όσο η Κρήτη)

Όμως δεν προσπαθήσαμε, μπήκαν εμπόδια και εκεί είναι το πρόβλημα
ΔΗΜΟΣ και ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ …ανάγκη για μια άλλη ματιά και αντιμετώπιση

Σήμερα στον δήμο έχουμε
⦁    Δυο εταιρείες και μία αντιδημαρχία, που ασχολούνται με τον πολιτισμό (ΔΕΠΤΑΗ – ΔΙΚΕΗ και αντιδημαρχία)
⦁    Δύο εταιρείες και μία αντιδημαρχία που ασχολούνται με τον αθλητισμό (ΑΑΗ και ΔΟΠΑΦΜΑΗ)
⦁    Δυο εταιρείες που ασχολούνται με εκμετάλλευση χώρων στάθμευσης ( ΔΕΠΤΑΗ, ΔΕΠΑΝΑΛ)
⦁    Μία εταιρεία και μία αντιδημαρχία για αξιοποίηση περιουσίας ( ΔΕΠΑΝΑΛ και αντιδ)
⦁    Μια αντιδημαρχία, μια εταιρεία (ΔΙΚΕΗ) για προγράμματα μάθησης και κοινωνικού χαρακτήρα παιδείας παρεμβάσεις.
⦁    Δύο εταιρείες που κατασκευάζουν έργα ( ΔΕΠΑΝΑΛ – ΔΕΠΤΑΗ)

Θεωρούμε ότι όλα αυτά χρειάζεται να ανασυγκροτηθούν. Ας ανατεθεί σε μία εταιρεία με πρόσκληση ενδιαφέροντος η σύνταξη ενός σχεδίου καλύτερης και αποτελεσματικότερης συγκρότησης και απόδοσης της δημοτικής μηχανής.

⦁    Η καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού

⦁    Η καλύτερη διαχείριση των πόρων

⦁    Το πραγματικό κόστος και τα περιθώρια μειώσεων
Η δυνατότητα οικονομικής επιβίωσης αυτών των εταιρειών (ας δούμε λίγο την μελέτη για το πολιτιστικό και τα ετήσια κόστη που προκύπτουν)

Στόχος είναι οι καλύτερες υπηρεσίες στου δημότες

Ας τολμήσει η δημοτική αρχή …….

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ η αναφορά στην λειτουργία του δημοτικού συμβουλίου και των επιτροπών

Για να υπάρχει σοβαρή, σωστή, δημοκρατική λειτουργία επιτροπών, δημοτικού συμβουλίου και άλλων συμμετοχικών οργάνων πρέπει πρώτα από όλα να υπάρχει επαρκής και χρονικά σωστή προετοιμασία των συνεδριάσεων. Οι εισηγήσεις να είναι πλήρης, επεξηγηματικές και να περιέχουν τις απαραίτητες πιθανές παραπομπές ( έτσι και αλλιώς ηλεκτρονικά δίνονται- δεν υπάρχει κόστος)

Να είναι ελάχιστα τα εκτός ημερησίας διάταξης θέματα και όχι αυτά να δίνουν τον τόνο στις συνεδριάσεις ( πολλές φορές ίδιος ή και μεγαλύτερος αριθμός εκτός ημερήσιας διάταξης θεμάτων )

Είναι θέμα πολιτικής απόφασης και πίεσης για αυτό. Αν υπάρχει θέληση μπορεί να γίνει. Δυστυχώς δεν φαίνεται να αντιδρά κανένας από την δημοτική αρχή σε αυτό το φαινόμενο. Και μάλιστα μας εισάγετε εκτός ημερήσιας διάταξης και πολύ σοβαρά θέματα ( πχ. Πρώτη απόφαση για ΣΟΑΠ, αδειοδότηση πολυκαταστημάτων, η έγκριση του τελικού σχεδίου για το ΣΟΑΠ – ΒΑΑ 698/2016κλπ ) Επίσης βάζετε σε κοινή συνεδρίαση πρόγραμμα έργων, δημοτικά τέλη και προϋπολογισμό κάτι που και θεσμικά δεν ευσταθεί

Η δημοκρατία ζει αν ζουν και εξασφαλίζεται η έκφραση των μειοψηφιών. Αφήστε που πολλές φορές οι μειοψηφίες διοικούν προς χάρη και δόξα του εκλογικού μας συστήματος.

Και στο δημοτικό μας συμβούλιο πολλές φορές έχουν αμφισβητηθούν τα δικαιώματα των μειοψηφιών και της αντιπολίτευσης, αναγκάζοντας μας να αποχωρήσουμε από τις συζητήσεις καταγγέλλοντας αυτές τις συμπεριφορές.

Να θυμόμαστε ότι ο ένας λόγος από τα έδρανα της αντιπολίτευσης έχει πολλές και διαφορετικές απαντήσεις ( εξ άλλου 3/5 προς δόξα του εκλογικού συστήματος ) από τους συμβούλους της συμπολίτευσης

Η ισοτιμία λοιπόν δεν είναι ένας προς ένα – λόγος στον αντίλογο

Κλείνοντας θέλω να κάνω δύο προτάσεις

⦁    Το δημοτικό συμβούλιο να κάνει συζήτηση για τις αναγκείες αλλαγές στο Καλλικράτη. Περίμενα ότι θα κάνατε μία ειδική συνεδρίαση πριν την 1 /12 που αρχίζει το συνέδριο της ΚΕΔΕ
Ας το κάνομε και μετά- όχι για να υιοθετήσομε τις αποφάσεις – αν πάρει τέτοιες το συνέδριο – αλλά τις δικές μας σκέψεις.

⦁    Το θέμα της ενημέρωσης – σφαιρικής των δημοτών – για τον λόγο της δημοτικής αρχής και τον αντίλογο της άλλων παρατάξεων είναι πρώτης προτεραιότητας για όλους.

Προτείνω κ. δήμαρχε να ζητήσετε μια δημόσια με ραδιοφωνική και τηλεοπτική κάλυψη με τους επικεφαλείς των παρατάξεων συζήτηση για το σύνολο αυτών των θεμάτων”

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook