Ήταν 9 Φεβρουαρίου του 1975 και ώρα 16:20 όταν ο κυβερνήτης του δυτικογερμανικού αεροσκάφους έχασε τον προσανατολισμό του λόγω σφοδρής χιονοθύελλας με αποτέλεσμα να "καρφωθεί" στην κορυφή Κούκουλες των Λευκών Ορέων , σε υψόμετρο 1700 μέτρων, με αποτέλεσμα τα Λευκά Όρη να βαφτούν με το αίμα 42 ανθρώπων, 35 στρατιωτικών και επτά μέλη του πληρώματος ενώ μεταξύ αυτών υπήρχε και ανώτατος αξιωματικός της γερμανικής αεροπορίας

Το αεροσκάφος πέταξε κανονικά  πάνω από τα Χανιά και κατευθυνόμενο προς το Ρέθυμνο, όταν έχασε τον προσανατολισμό του, με αποτέλεσμα, αντί να ακολουθήσει ανατολικοδυτική πορεία, να πάει νοτιοδυτικά, γεγονός  που το οδήγησε στη σύγκρουση.
Άμεσα οι τότε, υπουργοί αμύνης και οι αρχηγοί της πολεμικής αεροπορίας Ελλάδος και Γερμανίας έκαναν σύσκεψη όπου αποφασίστηκε, το προφανές, να ξεκινήσουν άμεσα έρευνες μέσα στα χιόνι.

Ομάδα της 5ης Μεραρχίας στα Χανιά, σχεδόν ολόκληρη η χωροφυλακή της επαρχίας Χανίων, εξασκημένοι άνδρες των ΤΕΑ καθώς και αεροσκάφη, ελικόπτερα και πλοία του λιμενικού σώματος άρχισαν τις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους ενώ το βράδυ, της ίδιας ημέρας, πέταξε από την Σούδα αεροσκάφος «Ντακότα» το οποίο έριχνε φωτιστικές βόμβες.

Μία ημέρα αργότερα ένα  ελληνικό ελικόπτερο εντόπισε τα συντρίμμια του αεροπλάνου και ομάδα  «Λοκ» έσπευσε στο σημείο κάτω από αντίξοες συνθήκες. Εκπρόσωπος  των διασωστών ανέφερε στα Χανιά ότι δεν υπήρχε ίχνος ζωής στον τόπο της τραγωδίας προσθέτοντας ότι τα συντρίμμια του αεροσκάφους έχουν διασκορπιστεί σε ακτίνα πολλών μέτρων καθώς και ότι οι περισσότεροι στρατιώτες ήταν ακρωτηριασμένοι.

Ο εκπρόσωπος της Βόνης είπε στον αρμόδιο υπάλληλο των Αθηνών ότι το αεροσκάφος ήταν ένα από τα τρία που μετέφεραν στρατιωτικούς στην Κρήτη για εκπαίδευση στο πεδίο βολής.

Τα πτώματα μεταφέρθηκαν σε παρακείμενο στρατιωτικό αεροδρόμιο και λίγο καιρό αργότερα μεταφέρθηκαν στη Γερμανία

Σύσκεψη

Το απόγευμα στα Χανιά πραγματοποιήθηκε σύσκεψη, για να διερευνηθούν τα αίτια της πτώσεως του αεροσκάφους. Στην σύσκεψη έλαβαν μέρος ο υπουργός εθνικής αμύνης της Ελλάδος Αβέρωφ Τοσίτσας, ο Γερμανός συνάδελφος του Γκεόργκ Λέμπερ, ο αρχηγός της γερμανικής αεροπορίας αντιπτέραρχος Λίμπεργκ, ο διοικητής του πεδίου βολής Κρήτης αντιστράτηγος Λαγαριάς, ο υποναύαρχος Μανουσάκης και άλλοι Έλληνες και Γερμανοί εμπειρογνώμονες, καθώς επίσης και ο Γερμανός πρέσβης  της Αθήνας. Ο Γερμανός υπουργός εθνικής αμύνης και α αρχηγός της γερμανικής αεροπορίας έφτασαν στα Χανιά, αφού έγινε η συντριβή του αεροσκάφους. 

Ο τότε Γερμανός υπουργός εθνικής αμύνης εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τις προσπάθειες των συνεργείων διασώσεως των ελληνικών αεροπορικών δυνάμεων, προσθέτοντας ότι συνέβαλαν στον εντοπισμό του σημείου της πτώσης του αεροσκάφους.

Συλλυπητήρια

Ο τότε πρωθυπουργός Καραμανλής απέστειλες προς τον καγκελάριο της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας δρα Χέλμουτ το ακόλουθο συλλυπητήριο τηλεγράφημά.

"Βαθύτατα συγκινημένος από την τραγική απώλεια, η οποία έπληξε τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις, επιθυμώ να σας διαβιβάσω εκ μέρους της καρδιάς μου τα ειλικρινή και προσωπικά μου συλλυπητήρια καθώς και την θλίψη και συμπάθεια του ελληνικού λαού