Οι οικογένειες των θυμάτων και ένα εργατικό συνδικάτο των πιλότων της αεροπορικής εταιρείας Air France αμφισβήτησαν την αξιοπιστία των ερευνών για την πτώση τον Ιούνιο του 2009 αεροπλάνου της εταιρείας που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Ρίο-Παρίσι, μετά την αποκάλυψη ότι οι ερευνητές απέσυραν στην τελευταία τους έκθεση ένα εδάφιο που δεν είναι ευνοϊκό για την Airbus.

Η ένωση των οικογενειών των θυμάτων "Αμοιβαίας βοήθειας και αλληλεγγύης AF447", αλλά και το συνδικάτο των πιλότων αντέδρασαν καθώς η γαλλική υπηρεσία ερευνών και αναλύσεων για τα αεροπορικά δυστυχήματα (BEA), που είναι επιφορτισμένη με την έρευνα αυτή, αφαίρεσε από την τελευταία της έκθεση μία σύσταση σχετικά με την ένδειξη που εμφανίζεται όταν το αεροπλάνο κινδυνεύει να χάσει απότομα ύψος.

Ο Ρόμπερτ Σούλας, πρόεδρος της ένωσης, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι "αυτό το λυπηρό επεισόδιο προκαλεί ανεπανόρθωτες αμφιβολίες για την τεχνική έρευνα" και "προκαλεί μία κρίση εμπιστοσύνης χωρίς προηγούμενο προς τις αρχές που διεξάγουν την έρευνα".

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της BEA, που δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή μετά την ανάλυση των μαύρων κουτιών του αεροπλάνου, το δυστύχημα οφείλεται σε λάθη που έγιναν στο πιλοτήριο.

Το εθνικό συνδικάτο πιλότων (SNLP) ανακοίνωσε σήμερα από την πλευρά του ότι επιθυμεί να "αναστείλει τη συμμετοχή του" στην έρευνα, επισημαίνοντας ότι "μετατρέπεται σε ένα απλό κατηγορητήριο εναντίον του πληρώματος".
Το συνδικάτο δηλώνει εξάλλου ότι η εμπιστοσύνη του στην BEA "έχει κλονιστεί".