Το jet lag προκαλείται από το γεγονός ότι το αεροπλάνο διασχίζει σε σύντομο χρονικό διάστημα περιοχές με διαφορετικές ωρολογιακές … ζώνες με αποτέλεσμα ο οργανισμός του ανθρώπου να εξαντλείται από αυτές τις αλλαγές. Αλλάζει δηλαδή το βιολογικό του ρολόι. Τα συμπτώματα που μπορεί να έχει είναι κόπωση, αϋπνία ή υπνηλία, πονοκέφαλος, αδυναμία συγκέντρωσης, διάρροια ή δυσκοιλιότητα.

Για να αποφύγετε όλες αυτές τις ανεπιθύμητες επιδράσεις, το medicalnews.gr, προτείνει πριν αρχίσει η υπερατλαντική σας πτήση, να κάνετε κάποιες βασικές κινήσεις:

-Ξεκινήστε όσο το δυνατόν ξεκούραστος/η το ταξίδι σας.
-Προτιμήστε άνετα ρούχα και παπούτσια.
-Μην μείνετε στο κάθισμά σας για όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Φροντίστε να σηκώνεστε συχνά, να περπατάτε στον διάδρομο και να τεντώνεστε.
-Προσπαθήστε να μην κοιμηθείτε πολλές ώρες.
-Προσπαθήστε να έχετε σωστή διατροφή πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

Το «jet-lag» ή αλλιώς «αεροπορικό στρες» (μεταβολή των βιολογικών ρυθμών λόγω αεροπορικού ταξιδιού μεγάλης απόστασης), διαταράσσει τους φυσιολογικούς ρυθμούς του σώματος.

Η διατροφή σας στο αεροπλάνο παίζει πολύ βασικό ρόλο στην αύξηση ή τη μείωση του jet lag. Το προηγούμενο βράδυ του ταξιδιού σας, προτιμήστε να φάτε ελαφρά, π.χ. ένα σάντουιτς και μια σαλάτα ή μια ελαφριά σούπα.

Στη διάρκεια του ταξιδιού, αποφύγετε τις διατροφικές υπερβολές. Καταναλώστε ένα πρωινό πλούσιο σε πρωτεΐνες που ανεβάζουν τα αμινοξέα και κρατούν το σώμα σε εγρήγορση. Οι πρωτεΐνες βρίσκονται στο κρέας και στα παράγωγά του, οπότε καταναλώστε άφοβα αυγά, τυρί, λουκάνικα, ζαμπόν ή μπέικον.

Αν πάρετε και βραδινό μέσα στο αεροπλάνο, φροντίστε να είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες που διεγείρουν την έκκριση μελατονίνης, της ουσίας που βοηθά στον ύπνο. Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες είναι τα ζυμαρικά, οι πατάτες και τα γλυκά που θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε βαθιά. Τηρήστε ακριβώς το ίδιο διατροφικό πρόγραμμα και την ημέρα του ταξιδιού της επιστροφής σας.

Ύπνος
Όταν ταξιδεύετε, ο ύπνος σας μπορεί να είναι δύσκολος, τόσο εξαιτίας του jet-lag όσο και του ότι βρίσκεστε σε διαφορετικό περιβάλλον. Ανάλογα με το είδος των τροφίμων που θα καταναλώσετε, μπορείτε να επηρεάσετε το μοτίβο του ύπνου σας. Η διαδικασία της πέψης απαιτεί χρόνο. Εάν φάτε υπερβολικά πριν πέσετε για ύπνο, το σώμα σας θα πέπτει την τροφή όσο εσείς θα προσπαθείτε να κοιμηθείτε και η ανάπαυση θα είναι δύσκολη.

Εάν καταναλώσετε γεύμα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπίδια, απαιτείται περισσότερος χρόνος για να εκκενωθεί το στομάχι και να περάσουν τα θρεπτικά συστατικά στην κυκλοφορία του αίματος. Ο χρόνος της πέψης θα είναι μεγαλύτερος μετά από ένα τέτοιο γεύμα, σε σχέση με τον χρόνο της πέψης, μετά από ένα γεύμα πλούσιο σε φρούτα, λαχανικά ή υδατάνθρακες.