Με δύο μεγάλες συναυλίες, αφιερωμένες στον Μίκη Θεοδωράκη της ποίησης και των τραγουδιών, υποδέχεται το Μουσικό Σύνολο Χανίων την Άνοιξη και ταυτόχρονα γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου. 

Με δύο μεγάλες συναυλίες, αφιερωμένες στον Μίκη Θεοδωράκη της ποίησης και των τραγουδιών, υποδέχεται το Μουσικό Σύνολο Χανίων την Άνοιξη και ταυτόχρονα γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου. Οι συναυλίες θα δοθούν, με εκλεκτούς συντελεστές, στο Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων την Τρίτη 21 και την Τετάρτη 22 Μαρτίου, με ώρα έναρξης τις 9μ.μ. .

Στο πρώτο μέρος θα ακουστούν 21 τραγούδια του Μίκη, πάνω σε ποίηση των Γιάννη Θεοδωράκη, Νίκου Γκάτσου, Μάνου Ελευθερίου, Ιακώβου Καμπανέλλη, Γιώργου Σεφέρη, Οδυσσέα Ελύτη, Δημήτρη Χριστοδούλου, Τάσου Λειβαδίτη, Μανώλη Αναγνωστάκη, Μιχάλη Γκανά και Ερρίκου Θαλασσινού.

Στο δεύτερο μέρος θα αποδοθούν τα έργα «Το Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού» του Μίκη Θεοδωράκη και η «Ρωμιοσύνη» του Γιάννη Ρίτσου.
Οι Συντελεστές

Για μια ακόμη φορά θα δοθεί η ευκαιρία στο Χανιώτικο κοινό να απολαύσει το Βασίλη Λέκκα, έναν από τους κορυφαίους ερμηνευτές του ποιοτικού ελληνικού τραγουδιού. Μαζί του οι: Δέσποινα Δρακάκη και ο Τάσος Ψαλλιδάκη, πλαισιωμένοι από τα νέα μουσικά ταλέντα Ρέα Κουκάκη, Πασχαλίνα, Νεκταρία Σφυγκάκη και Λευτέρη Φουντουλάκη. 

Ευχάριστη έκπληξη των δύο συναυλιών είναι και η συμμετοχή τετραμελούς φωνητικού συνόλου αποτελούμενου από τους: Αλέξανδρο Δεληγιάννη, Μιχάλη Λαγουδάκη, Δημήτρη Σκαράκη και Λευτέρη Χατζηδάκη.

Την ορχήστρα πλαισιώνουν οι βιρτουόζοι μουσικοί Στέλιος Καρύδας (κιθάρα), Φαίδων Λιονουδάκης (ακορντέον), Δημήτρης Ρέπας (μπουζούκι), Δημήτρης Τσούρτος (κοντραμπάσο), και Χριστίνα Αλεξανδρή (πιάνο).

Τις συναυλίες επιμελείται μουσικά ο Χανιώτης μαέστρος Παύλος Μπαϊλάκης. Ποιήματα θα διαβάσει ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης Νάσος Αθανασόπουλος. Προλογίζει η Αγάπη Μουντριανάκη. Τον ήχο επιμελούνται οι: Γιάννης Λύκος και Μανώλης Παπαδάκης, ενώ τον φωτισμό φροντίζει ο Γιάννης Γιαννακάκης.

Τα εισητήρια είναι στην τιμή των 8 και 10 ευρώ. Προπώληση γίνεται στο Βενιζέλειο Ωδείο καθώς και στο Στούντιο Λασιντο (Κριάρη 23).

Τι είπε ο Μίκης για τα έργα του

Για την «Ρωμιοσύνη» ο Μίκης Θεοδωράκης είχε γράψει:
«...Στη γιορτή των Φώτων, στα 1966, κάποιο άγνωστο χέρι τοποθέτησε το χειρόγραφο του Ρίτσου πάνω στο αναλόγιο του πιάνου μου, στη Νέα Σμύρνη... Είχαν προηγηθεί συγκρούσεις στον Πειραιά με την αστυνομία, ο άγριος ξυλοδαρμός και η κακοποίησή μου, γεγονότα που με είχαν επηρεάσει βαθειά. Τόσο, που μόλις διάβασα τον πρώτο στίχο «αυτά τα δέντρα δε βολεύονται με λιγότερο ουρανό...» κάθισα όπως ήμουν λερωμένος με λάσπη και αίματα και συνέθεσα μονορούφι τη Ρωμιοσύνη. Όταν την άλλη μέρα την άκουσε ο Ρίτσος, έμεινε άφωνος! Ποτέ άλλοτε δεν τον είχα δει τόσο χαρούμενο, τόσο συγκλονισμένο, όσο την ημέρα που στο «Κεντρικόν» ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης τραγούδησε τη Ρωμιοσύνη. Θυμάμαι το Μάνο Χατζηδάκι στα παρασκήνια να του λέει: «Είσαι ο μεγαλύτερος τραγουδιστής του αιώνα μας!». »
Για «Το Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού», είχε πει ο Μίκης Θεοδωράκης:
«Το έργο ανέβηκε στο θέατρο ‘Καλουτά’ τον Οκτώβριο του 1962 από το Μάνο Κατράκη. Τα τραγούδια τα έλεγε ζωντανά ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης επί σκηνής, με συνοδεία δύο μπουζούκια και μια κιθάρα. Η παράσταση σημείωσε μεγάλη επιτυχία, με εξαίρεση τα γνωστά κομματικά ιερατεία της εποχής, που ενοχλήθηκαν από το μήνυμα της «ενότητας» που εξέπεμπε το έργο, λίγα μόλις χρόνια μετά τον εμφύλιο πόλεμο... Το έργο καθυστέρησε να κυκλοφορήσει γιατί η λογοκρισία επέμενε να φύγουν ορισμένες λέξεις, όπως λόγου χάρη το «ξενοδούλευε», με τη δικαιολογία ότι μια μάνα ενός εθνικιστή στρατιώτη δεν ξενοδουλεύει ή το «νταν-νταν», γιατί το θεωρούσαν σα μυστικό μήνυμα για λαϊκή εξέγερση. ...»