Ο κινητήρας αποτελεί την καρδιά του αυτοκινήτου μας για αυτό και η έγκαιρη αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος παρουσιαστεί είναι υψίστης σημασίας.

Δείτε τώρα τα σημάδια και να τα αντιμετωπίστε τα, ακολουθώντας τις συμβουλές μας, που όχι μόνο θα γλιτώσουν τον κινητήρα από την καταστροφή, αλλά πιθανώς και από έξοδα εκατοντάδων ευρώ.

Διαρροή λαδιού και «ύποπτα» καυσαέρια

Δεν είναι λίγες φορές που κάτω από τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας σχηματίζονται κηλίδες από λάδια. Παρόλο που αυτό το φαινόμενο είναι συνηθισμένο, κυρίως στα παλιά αυτοκίνητα και δεν προκαλεί πια την περιέργεια των περισσοτέρων μας, καλό είναι να γίνει άμεσος έλεγχος και να επισκευαστεί -αν χρειάζεται. Η πρώτη κίνηση για να διαπιστώσετε το μέγεθος του προβλήματος, είναι να ελέγχετε συστηματικά τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα και αν δείτε να πέφτει, έστω και λίγο, τότε το πρόβλημα πρέπει να λυθεί σύντομα.

Παρατηρείτε την εξάτμιση του αυτοκινήτου σας να εκπέμπει καυσαέρια που έχουν «παράξενο» χρώμα. Για να εντοπίσετε από πού προέρχεται το πρόβλημα αυτό, θα πρέπει να δείτε ποιο είναι το χρώμα αυτό. Αν, λοιπόν, είναι μαύρο, σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την καύση του μείγματος του κινητήρα, ενώ αν είναι άσπρο, σημαίνει πως ο κινητήρας καίει λάδια, το οποίο σημαίνει ότι είναι πιθανό να υπάρχει σημαντική βλάβη στα μέταλλα του χώρου καύσης. Και στις δύο περιπτώσεις επιβάλλεται μία επίσκεψη στο μηχανικό του αυτοκινήτου σας.

Ιμάντας

Εάν παρατηρήσετε ότι ανάβει το λαμπάκι του δυναμό και, συγχρόνως, ακούγεται κάποιο σφύριγμα, που προέρχεται από το χώρο του κινητήρα, το πιο πιθανό είναι να έχει φθαρεί ο ιμάντας του δυναμό ή να έχει «χαλαρώσει». Αντικατάσταση ή τέντωμα είναι αντιστοίχως δύο ενέργειες, στις οποίες πρέπει εσείς να προβείτε.

Ένταση φώτων

Σε περίπτωση που έχετε ενεργοποιήσει τα φώτα του αυτοκινήτου σας και κάθε φορά που πατάτε φρένο, οπότε και ανάβουν τα φώτα STOP, πέφτει η έντασή τους, πιθανότατα να αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα με το δυναμό ή με την μπαταρία του αυτοκινήτου σας. Όπως και προηγουμένως, θα πρέπει να επισκεφθείτε έγκαιρα το μηχανικό σας, διότι σύντομα το αυτοκίνητό σας θα ακινητοποιηθεί πλήρως.

Κομπιάσματα και ρετάρισμα κινητήρα

Συνήθως αυτό το φαινόμενο παρατηρείται όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του γκαζιού, ώστε να επιταχύνει το αυτοκίνητο από χαμηλές στροφές. Αυτή η δυσλειτουργία συνήθως εμφανίζεται λόγω κάποιου προβλήματος καύσης του κινητήρα, το οποίο μπορεί να οφείλεται σε νοθευμένο καύσιμο ή κάποιο χαλασμένο ηλεκτρικό σύστημα. Καλό θα είναι να επισκεφθείτε έγκαιρα κάποιο συνεργείο, διότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό το πρόβλημα αυτό μπορεί να χειροτερέψει και να θέσει εκτός λειτουργίας τον κινητήρα.

Είναι το φαινόμενο, όπου για συγκεκριμένους λόγους κάποιος κύλινδρος στον κινητήρα δε δουλεύει. Το καταλαβαίνουμε, καθώς το αυτοκίνητό μας έχει πολύ λιγότερη δύναμη από τη συνηθισμένη, ενώ συχνά μπορεί να συνοδεύεται και από έντονο θόρυβο και τρέμουλο του κινητήρα. Αυτό μπορεί να συμβεί λόγω ενός κατεστραμμένου μπουζί. Για να εντοπίσετε ποιο είναι, θα πρέπει να τραβήξετε ένα - ένα τα μπουζοκαλώδια και σε όποιο δεν παρατηρηθεί επιπλέον ρετάρισμα, ανήκει το μπουζί που χρειάζεται αντικατάσταση.

autotriti.gr