Μόνο σε δύο απο τα 14 αεροδρόμια την διαχείριση των οποίων ανέλαβε η Fraport Greece, τα αεροσκάφη θα πρέπει να πληρώνουν και τέλη...φωτισμού - Ποιός είναι ο λόγος

Σύμφωνα με τους καταλόγους των τελών που καθόρισε η Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια, και τους οποίους δημοσίευσε το Flashnews.gr, ενώ σε γενικές γραμμές (με διαφοροποίηση των τελών προσγείωσης) τα τέλη είναι ίδια και στα 14 αεροδρόμια,παρουσιάζεται μια περίεργη διαφοροποίηση στα τέλη φωτισμού.

Έτσι ενώ για τα αεροσκάφη έως 10 τόνων δεν επιβάλλονται τέλη φωτισμού, σε ότι αφορά στα αεροσκάφη άνω των 10 τόνων, επιβάλλονται τέλη φωτισμού 30,76 ευρώ ανα κίνηση αεροσκάφους σε δύο απο τα 14 αεροδρόμια.

Πρόκειται για το αεροδρόμιο "Δασκαλογιάννης" των Χανίων και το αεροδρόμιο στο Άκτιο (το οποίο απο παράλειψη δεν συμπεριελήφθη στο χθεσινό δημοσίευμα).

Το Flashnews.gr ερεύνησε τον λόγο για τον οποίο το αεροδρόμιο Χανίων θα είναι "ακριβότερο" κατα 30,76 ευρώ ανα κίνηση αεροσκάφους και όπως μάθαμε ο λόγος είναι ο ίδιος και για τα δύο αυτά αεροδρόμια που έχουν κάτι το κοινό.

Και τα δύο είναι αεροδρόμια "μικτής χρήσης" δηλαδή και πολιτικής και στρατιωτικής και μάλιστα είναι χαρακτηρισμένα ως αεροδρόμια "υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας".

Σύμφωνα με τους όρους της παραχώρησης των αεροδρομίων στην Fraport, σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνο ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.

Επομένως, όπως μας απαντήθηκε και απο τους αρμοδίους, η Fraport στο αεροδρόμιο Χανίων θα πληρώνει στην Πολεμική Αεροπορία για την χρήση των διαδρόμων και για τον λόγο αυτό όρισε και την καταβολή τέλους  "φωτισμού" απο τα αεροσκάφη.