Η Mercedes-Benz αποκάλυψε και επίσημα το πολυαναμενόμενο pick-up της με το όνομα X-Class.

Αποκαλύφθηκε επίσημα η Mercedes-Benz X-Class, το αυτοκίνητο που βάζει τη μάρκα στην αγορά των pick-up για πρώτη φορά, αν και η παράδοσή της στα επαγγελματικά γενικότερα είναι κολοσσιαία.

Πρόκειται για ένα 5θέσιο, 4πορτο διπλοκάμπινο pick-up με ξεχωριστό σασί τύπου σκάλας, τέσσερις επιλογές κινητήρα, δυνατότητα παραγγελίας με μόνιμη ή κατ’ επιλογή 4κίνηση και κιβώτιο ταχυτήτων εξατάχυτο χειροκίνητο ή αυτόματο 7τάχυτο. Οι πωλήσεις του θα αρχίσουν στο τέλος του χρόνου.

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η X-Class έχει διπλό χαρακτήρα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως εργαλείο για δύσκολες αποστολές εκτός δρόμου, επαγγελματικές ή απλώς για sports και hobby. Ενώ παράλληλα είναι κατάλληλη για οδήγηση εντός του αστικού περιβάλλοντος ως ένα εναλλακτικό οικογενειακό.

Εκτός από την άκαμπτη δομή του πλαισίου και την σοφιστικέ για την κατηγορία ανάρηση, η καμπίνα της X-Class είναι ποιοτική και πολυτελής. Ακόμη και με απόλυτα κριτήρια, πόσω μάλλον σε σχέση με τα δεδομένα των pick-ups. Προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, οδηγικά βοηθήματα από την πλούσια γκάμα της Mercedes-Benz. Και όλα αυτά γιατί πέρα από τους επαγγελματίες, στοχεύει ξεκάθαρα σε ένα κοινό που θα την επιλέξει ως ένα σκληροτράχυλο όχημα ελευθέρου χρόνου με κριτήρια εναλλακτικού lifestyle.

Οι σημαντικότερες αγορές για την X-Class σύμφωνα με τη Mercedes-Benz θα είναι η Αργεντινή, η Ν. Αφρική, η Αυστραλία, η Βραζιλία και η Ν. Ζηλανδία. Για αυτό και το μεγαλύτερο μέρος των δοκιμών εξέλιξης έχει γίνει σε αυτές. Η X-Class αντλεί, όπως είναι φυσικό, έμπνευση από το θρυλικό G-Wagen και το Unimog, δύο οχήματα συνυφασμένα με την σκληρή, ιδιαίτερα απαιτητική off road χρήση.

Ο σχεδιαστής της, Gordon Wagener, λέει για την X-Class: «Είναι ένα αντιφατικό αυτοκίνητο. Καυτό αλλά cool, σκληρό αλλά εκλεπτυσμένο, άγριο αλλά εξημερωμένο». Με αυτή τη λογική, διατίθενται τρεις διαφορετικές επιλογές υλικού για την επένδυση του ταμπλό και έξι διαφορετικές επενδύσεις για τα καθίσματα και τα πάνελ στις πόρτες (μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών δύο διαφορετικές δερμάτινε). Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τρία: Pure, Power και Progressive.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες, ξεκινώντας από τους ντίζελ, η Χ220d βγάζει 163 ίππους και η Χ250d φτάνει στους 190. Σε κάποιες αγορές θα διατεθεί και ο βενζινοκινητήρας των 165 ίππων. Ένας ισχυρότερος V6 ντίζελ με 260 ίππους και… 75 κιλά ροπή θα παρουσιαστεί αργότερα, στα μέσα του 2018. Η X220d και Χ250d 4Matic θα διατίθενται με κατ’ επιλογή τετρακίνηση, ενώ ο εξακύλινδρος κινητήρας θα συνδυάζεται με μόνιμη. Όλες οι εκδόσεις έχουν κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού (κοντές σχέσεις, δηλαδή), και πίσω διαφορικό με δυνατότητα κλειδώματος.

Η Mercedes υπόσχεται εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, με την ανάρτηση της X-Class να αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και μια διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω. Οι μεγάλες διαδρομές, ο έλεγχος των τροχών και η στιβαρή γεωμετρία εγγυώνται, σύμφωνα με το εργοστάσιο, άνεση και ευχέρεια κίνησης σε δύσβατα εδάφη από τη μία, και από την άλλη ακριβή οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Η X-Class διαθέτει το Dynamic Select της Mercedes, με διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (ECO, Sport, Manual, Off Road) να προσαρμόζουν ανάλογα τον χαρακτήρα της, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού και του… εδάφους.

Ο Volker Morningweg, επικεφαλής του τμήματος van της Mercedes δηλώνει ότι αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή για τη μάρκα να παρουσιάσει ένα premium pick-up. Παρόλα αυτά βάζει σαν στόχο αυτοκίνητα από κατασκευαστές που δεν αυτοπροσδιορίζονται premium, όπως το Toyota Hilux και το Ford Ranger. «Μελετήσαμε και τα δύο», παραδέχεται. «Λογικό, καθώς μπαίνουμε τώρα σε αυτό το κομμάτι της αγοράς. Όμως ο δικός μας στόχος ήταν ένα απόλυτα εκλεπτυσμένο αυτοκίνητο. Η Χ-Class είναι μάλλον ένα lifestyle pick-up παρά ένα επαγγελματικό φορτηγάκι». Το οποίο θα φτιάχνεται στην Ισπανία, δίπλα στο Nissan Navara, και στην Cordoba της Αργεντινής.

Παρά τον lifestyle προσανατολισμό του, η X-Class μπορεί να μεταφέρει 1.042 kg ωφέλιμου φορτίου, τιμή ανάλογη με αυτή των ανταγωνιστών του (Nissan Navara, Mitsubishi L200, Toyota Hilux). Το ωφέλιμο μήκος φόρτωσης της καρότσας είναι 1.587 mm και το πλάτος 1.560 mm. Το ύψος των τοιχομάτων είναι 474 mm. Μπορεί επίσης να ρυμουλκήσει 3,5 τόνους, δηλαδή περίπου ένα 8μετρο σκάφος. Είναι το φαρδύτερο pick-up αυτής της κατηγορίας και έχει το μακρύτερο μεταξόνιο.

Στη λίστα του εξοπλισμού θα βρείτε όλα τα τυπικά για pick-up όπως προστατευτικές ποδιές για τα μηχανικά μέρη και το κάτω μέρος του πατώματος (σε τρία κομμάτια για εμπρός, κέντρο και πίσω) λαστική επένδυση για τον χώρο φόρτωσης, διαχωριστικά, καλύμματα μαλακά ή αλουμινένια, ένα ειδικό κουτί αποθήκευσης 156 λίτρων που κλειδώνει και τοποθετείται σε ειδική βάση για να μη μετακινείται μέσα στην καρότσα και κοπανάει στα τοιχώματα. Δηλαδή ένα μικρό πορτ μπαγκάζ. Πιο ασυνήθιστα για pick-up είναι τα Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, Traffic Sign Assist και άλλα οδηγικά βοηθήματα από το πάνω ράφι τεχνολογίας της Mercedes-Benz.

drive.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook