Περικοπές σε άγονες γραμμές επεξεργάζεται το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, προκειμένου να προσαρμοσθεί ο προϋπολογισμός του υπουργείου στη δημοσιονομική συγκυρία.

Παράλληλα θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2010-2011, ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι σχετικοί διαγωνισμοί για τη νέα περίοδο 2011-2012.

Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά 35 άγονες γραμμές είναι στον «αέρα» εκ των οποίων οι 22 αφορούν στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και οι υπόλοιπες 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Υπενθυμίζεται πως και η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Γαύδου εντάσσεται στο καθεστώς των άγονων γραμμών και όπως δήλωσε στο Flashnews.gr ο πρόεδρος της ΑΝΕΝΔΥΚ κ.Γιάννης Μπραουδάκης «πράγματι στις 31/10 λήγουν οι συμβάσεις και δεν ξέρουμε τι θα γίνει στην συνέχεια».

Ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες είχαν ξεκινήσει τη σχετική διαδικασία για την προκήρυξη των διαγωνισμών από τον προηγούμενο Απρίλιο, το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει απαντήσει ακόμη και υπάρχει ο κίνδυνος για ένα κονδύλι ύψους μόλις 14 εκατ. ευρώ να μείνουν νησιά χωρίς πλοία το χειμώνα.

Παράλληλα, άμεσος είναι ο κίνδυνος της πτώχευσης ολόκληρου του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας, όπως επισημαίνουν κύκλοι της ακτοπλοΐας.

Η επιβατηγός ναυτιλία καταγράφει ζημίες αυξανόμενες κατ’ έτος (2009-215 εκατ. ευρώ, 2010-345 εκατ. ευρώ, το 2011 αναμένεται κακή χρονιά).

Στην περίπτωση αυτή το κράτος θα κληθεί εκ του υστερήματος του μνημονίου και τον υπό διαμόρφωση προϋπολογισμό του 2012 να επιδοτήσει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με 1,2 δισ. ευρώ!

Όπως είπε ο κ.Μπραουδάκης, «εμείς δεχθήκαμε να συνεχίσουμε τα δρομολόγια από και προς την Γαύδο με τα ίδια χρήματα που παίρναμε και πέρυσι, παρά τις αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας των πλοίων».

Ερωτώμενος από το Flashnews.gr για το ενδεχόμενο μείωσης των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές, ο πρόεδρος της ΑΝΕΝΔΥΚ απάντησε :

«Με τα χρήματα αυτά, καλύπτουμε ίσα-ίσα το κόστος των πλοίων και μάλιστα τον Χειμώνα έχουμε ζημιά η οποία ισοσκελίζεται με την κίνηση του καλοκαιριού. Εάν τα περικόψουν, τότε δεν έχουμε άλλη λύση από το να δέσουμε τα πλοία».

Επιπλέον και σε ότι αφορά κυρίως στα νησιά του Αιγαίου, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις τις αναγκάζουν να μη δείχνουν ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές, αφού είναι αμφίβολο το πότε ακριβώς θα τα εισπράξουν τα χρήματα από το κράτος.

Την ίδια ώρα θα πρέπει να πληρώνουν πετρέλαια, πληρώματα και όλα τα έξοδα, βάζοντας λεφτά από τα ταμεία τους που ήδη αιμορραγούν.