«Θέσεις μάχης» στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα λαμβάνουν κορυφαίες γερμανικές λιανεμπορικές αλυσίδες που επιθυμούν να προσελκύσουν όλο και περισσότερους Ελληνες καταναλωτές, κυρίως από τη Βόρεια Ελλάδα, προσφέροντας κατά πολύ φθηνότερες τιμές, σε σχέση με τη χώρα μας. Σύμφωνα με πληροφορίες, μία ακόμη μεγάλη, πανευρωπαϊκής εμβέλειας αλυσίδα, η Kaufland, ετοιμάζεται να δημιουργήσει κατάστημα κοντά στα σύνορα, στην περιοχή του Σαντάνσκι.

Σύμφωνα με σχετικό άρθρο του Δημήτρη Διαμαντίδη (imerisia.gr), η προσέλευση Ελλήνων καταναλωτών ιδιαίτερα σε σούπερ-μάρκετ στην ελληνοβουλγαρική μεθόριο, αποδίδεται στο γεγονός πως πωλούν τρόφιμα, καθώς και άλλα επώνυμα προϊόντα με τιμολόγια πολύ χαμηλότερα. Ηδη άλλος γερμανικός όμιλος, αυτός της Rewe, είναι «παρών» στην ελληνική αγορά... μέσω Βουλγαρίας καθώς η θυγατρική του αλυσίδα hard-discount Penny Market μοιράζει κάθε εβδομάδα σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας φυλλάδιο προσφορών στα ελληνικά.

Η Penny δεν διαθέτει καταστήματα στην Ελλάδα, αλλά στη Βουλγαρία, λειτουργώντας τρία σημεία πώλησης στις περιοχές Γκότσε Ντέλτσεφ, Σαντάνσκι και Σβίλενγκραντ, που βρίσκονται πολύ κοντά στα σύνορα.

Το φυλλάδιο της Penny κυκλοφορεί κάθε εβδομάδα σε Δράμα, Σέρρες και Ορεστιάδα. Επιπλέον η αλυσίδα έχει και Ελληνες προμηθευτές για τα βουλγαρικά σημεία πώλησής της, καθώς ελληνικές βιομηχανίες από τη χώρα μας δίνουν προϊόντα στα καταστήματά της.

Παρουσία με σημεία πώλησης στη Βουλγαρία και στην Ελλάδα έχει και η Lidl, ακολουθώντας διαφορετική εμπορική πολιτική για την κάθε αγορά, ενώ η Βερόπουλος έχει καταστήματα στα γειτονικά Σκόπια.

Πρόσφατα η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) υπογράμμισε σε έρευνά της ότι περισσότεροι από 600.000 Ελληνες περνούν σε μηνιαία βάση στις παραμεθόριες περιοχές γειτονικών χωρών για τις αγορές τους. Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, το νούμερο αυτό ίσως είναι υπερβολικό, αλλά δεδομένο είναι πως η ροή Ελλήνων καταναλωτών κυρίως προς τη Βουλγαρία έχει αυξηθεί κατακόρυφα.