Η δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι καταναλωτές τούς έχει οδηγήσει στην ανάγκη να ζητούν… βερεσέ τόσο στη βενζίνη, όσο και στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Δυστυχώς, όμως και οι πρατηριούχοι βρίσκονται σε ανάλογη οικονομική κατάσταση και δεν μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές, αν και σε πιο μικρές κοινωνίες λειτουργούν οι ανθρώπινες σχέσεις και οι συμπάθειες. Το σύστημα αυτό λειτουργεί στο Νομό Λασιθίου, σύμφωνα με τον κ. Κατρίνη.
«Βάλε μου βενζίνη ή πετρέλαιο και εγώ θα περάσω να σε πληρώσω. Τώρα το πότε θα μας πληρώσει είναι άλλο… πρόβλημα. Αυτό παρατηρείται κυρίως στις μικρές κοινωνίες, καθώς σε αυτές γνωρίζονται μεταξύ τους οι άνθρωποι και έχουν το θάρρος να σου ζητήσουν βερεσέ», αναφέρει ο κ. Κατρίνης.
Το «βερεσέ» λειτουργούσε πάντα και ειδικά τα παλιότερα χρόνια.
«Όμως, τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει, αφού οι πρατηριούχοι δεν μπορούν να πιστώσουν. Εμείς πληρώνουμε μετρητοίς και δεν έχουμε πια την οικονομική άνεση που είχαμε παλιότερα» καταλήγει ο κ. Κατρίνης.

Ευρώπη
Ακριβότερη κατά 48,5 % πληρώνουν τη βενζίνη οι Έλληνες καταναλωτές από την 1η Ιανουαρίου του 2011 σε σχέση με την 1η Ιανουαρίου του 2010, σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ).
Συγκεκριμένα ο οδηγός ενός μεσαίου κυβισμού 1.400 αυτοκινήτου, ο οποίος διανύει το μήνα 1.250 χιλιόμετρα με κατανάλωση 9 λίτρα / 100 χιλ. με τιμή λίτρου 1,07 την 01/1/10 πλήρωνε 120,60 ευρώ την 01/1/11 με τιμή λίτρου 1,57 πληρώνει 176,63 ευρώ 56,03 ευρώ περισσότερα.
Σύμφωνα μάλιστα με την ίδια έρευνα για το 1ο πενθήμερο/2011 η Ελλάδα κατέχει τη 2η θέση στην τιμή της βενζίνης μετά την Ολλανδία.

Απαγορευτική η τιμή των καυσίμων, αλλά και του πετρελαίου θέρμανσης στην Κρήτη, τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τους πρατηριούχους…
Οι ιδιαίτερα υψηλές τιμές που επικρατούν στο νησί και αποδίδονται στη μονοπωλιακή θέση εταιριών στην αγορά, έχουν φέρει στα όριά τους και τις δύο πλευρές, οι οποίες ζητούν την παρέμβαση της πολιτείας για τη διενέργεια ελέγχων σε όλα τα επίπεδα διακίνησης των καυσίμων και την άμεση εξεύρεση λύσεων.
Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πια το αυτοκίνητο μόνο για τις μακρινές διαδρομές, προσπαθώντας να μετακινούνται κυρίως με τα πόδια, αφού ο μηνιαίος προϋπολογισμός τους δεν τους επιτρέπει μεγάλα έξοδα.

Από την άλλη μεριά, πολλοί πρατηριούχοι απειλούνται με… λουκέτα στις επιχειρήσεις τους, καθώς η ζήτηση των καυσίμων έχει σημειώσει μεγάλη μείωση, η οποία εκφράζεται σε 30%-40% σε σύγκριση με τα περσινά στοιχεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), Χάρη Μαυράκη.