Η ομάδα των Ντάλας Καουμπόις μόλις έγινε «ροζ». Και όχι μόνο αυτή. Ολο το στάδιό τους: τέρματα, λεπτομέρειες από τις στολές τους, πετσέτες, βραχιόλια και κομμάτια από τις εξέδρες. Ο Οκτώβριος είναι Εθνικός Μήνας Ενημέρωσης για τον Καρκίνο του Μαστού και στις Ηνωμένες Πολιτείες τα πάντα βάφονται ροζ όπως το χρώμα της κορδέλας συμβόλου εναντίον της ασθένειας αυτής.

Είτε αρέσει στους Αμερικανούς είτε όχι (και σε κάποιους δεν αρέσει καθόλου), κάπως έτσι το ροζ γίνεται κάτι περισσότερο από ένα χρώμα, γίνεται ρήμα: pinking, η «ροζοποίηση».

http://www.examiner.com/images/blog/EXID24310/images/Pink.jpgΑυτή είναι μια από τις πιο επιτυχημένες φιλανθρωπικές καμπάνιες όλων των εποχών. Η «ροζοποίηση» της Αμερικής έχει γίνει επιχείρηση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων: δεν υπάρχει προϊόν που να μην εμφανίζεται και σε ροζ εκδοχή.

 Υπάρχουν ακόμα και ελαστικά αυτοκινήτου ή τσόκαρα με ροζ κορδελάκι. Υπεύθυνη σε μεγάλο βαθμό για όλα αυτά είναι η Νάνσι Μπρίνκερ, διευθύνουσα σύμβουλος του ιδρύματος Σούζαν Κόμεν για τη Θεραπεία που δημιουργήθηκε το 1982, λόγω της υπόσχεσης που έδωσε η Νάνσι στην αδελφή της Σούζαν Κόμεν η οποία έπασχε από καρκίνο του μαστού και πέθανε λίγο αργότερα. «Δεν μου ζήτησε να κάνω κάτι μικρό», γράφει η Μπρίνκερ στο βιβλίο της «Υποσχέσου μου». «Μου ζήτησε να εξαλείψω τον θάνατο από αυτή την ασθένεια». Και έκανε πολλά: όλα αυτά τα χρόνια το ίδρυμα συγκέντρωσε σχεδόν 2 δισ. δολάρια για έρευνα, επιμόρφωση και υπηρεσίες υγείας με 75.000 εθελοντές σε όλο τον κόσμο.

http://nfldavedameshek.files.wordpress.com/2011/10/l_robinson_111002_blog.jpg

«Είναι ο εκδημοκρατισμός μιας ασθένειας», λέει η Μπρίνκερ, που εκείνη την ημέρα είναι η επίτιμος αρχηγός των Ντάλας Καουμπόις και στέκεται περήφανη δίπλα στους θηριώδεις παίκτες με τα ροζ. Το ίδρυμα, εκτός από το ότι είναι το πιο επιτυχημένο διεθνώς για τον καρκίνο του μαστού, έχει ιστορία ικανότατου μάρκετινγκ. Η Μπρίνκερ άλλαξε την εικόνα μιας ολόκληρης ασθένειας προσθέτοντας μια θετική διάσταση στον αγώνα εναντίον της. Βέβαια κάποιοι ασθενείς παραπονιούνται ότι η Κόμεν και άλλες τέτοιες μη κερδοσκοπικές οργανώσεις «ζαχαρώνουν» τον καρκίνο του μαστού που σκοτώνει περίπου 40.000 Αμερικανίδες κάθε χρόνο.

http://static.nfl.com/static/content/public/image/getty/2009/09000d5d81329bfc_gallery_600.jpgΑλλοι παραπονιούνται ότι το ροζ μάρκετινγκ, παρά τα πολλά εκατομμύρια που συγκεντρώνει για φιλανθρωπίες, είναι άλλος ένας τρόπος διακίνησης εμπορευμάτων και ότι εκμεταλλεύεται τον καρκίνο μετατρέποντάς τον σε δικαιολογία για καταναλωτισμό. «Η Αμερική χτίστηκε πάνω στον καταναλωτισμό», απαντά η Μπρίνκερ, που έχει διατελέσει πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ουγγαρία επί προεδρίας Τζορτζ Μπους. «Το να πούμε ότι δεν πρέπει να τον χρησιμοποιούμε για να αντιμετωπίσουμε τα κοινωνικά προβλήματα γύρω μας, αισθάνομαι ότι δεν βγάζει νόημα».

Παρότι κάποιες από τις 216 εμπορικές συμφωνίες του ιδρύματος με γνωστές μάρκες έχουν προκαλέσει αντιδράσεις, η Μπρίνκερ παραμένει σταθερή στην πορεία που χάραξε και προωθεί τώρα τη νέα καμπάνια για μαστογραφία. Εχει τον τίτλο «Λιγότερα λόγια, περισσότερη δράση» και στόχο να σπρώξει τις γυναίκες από την επίγνωση τους προβλήματος στις προληπτικές εξετάσεις που σώζουν ζωές.









http://www.guybmoto.com/020411ktmpink2.jpg

(Τα Νέα)