Με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας συναντάται το μεσημέρι ο υπουργός Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης με στόχο να εξεταστούν και πάλι τα αιτήματα του κλάδου.

Η ΠΝΟ έχει κηρύξει νέα 48ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων από τις 6 το πρωί της Παρασκευής μέχρι τις 6 το πρωί της Κυριακής.

Το Σάββατο θα πραγματοποιηθεί πορεία προς το κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη (πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας) στον Πειραιά.

Μετά τη συνάντηση θα συνεδριάσουν εκ νέου τα μέλη της ΠΝΟ προκειμένου να λάβουν τις αποφάσεις τους.

Το διεκδικητικό πλαίσιο της απεργίας:

Άμεση κατάργηση της γενεσιουργού αιτίας όλων των δεινών των εργαζομένων που είναι η υπαγωγή της χώρας μας στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης – ΔΝΤ – (Μνημόνιο – Ν. 3845/6-5-2010) και του Εφαρμοστικού Νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο (Ν.3986/2011)

Διατήρηση του ΝΑΤ και απρόσκοπτη συνέχιση χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό των παροχών όλων των Ταμείων, όπως ίσχυε μέχρι και το έτος 2010, καθώς και διατήρηση των εφάπαξ παροχών, όπως αυτά χορηγούνται σήμερα από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων.

Διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας για τον Ο.Ν., με ταυτόχρονη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Επαναλειτουργία του Ν.Ι.Ε.Ν. για τους Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους και αξιοποίησή του αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε.

Διασφάλιση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών – διεύρυνσή τους στο μέλλον και καταπολέμηση της ανεργίας.

Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ.

Διατήρηση του ΕΛΟΕΝ, ως αυτοτελούς Λογαριασμού και φορέα ιδιωτικού δικαίου, με χρηματικούς πόρους από εισφορές πλοιοκτητών και ναυτικών και μηδενική επιβάρυνση του δημοσίου για τις λειτουργικές του δαπάνες.

Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΓΕΝΕ και η χωρίς άλλη καθυστέρηση ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών.

Έξοδος από την στασιμότητα στο χώρο των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπου οι αποδοχές των ναυτικών έχουν καθηλωθεί στα επίπεδα του προηγούμενου έτους 2010, δημιουργώντας αδιέξοδο και απόγνωση στους ναυτεργάτες.