Τελευταία ενημέρωση: 11:20

Τον "ασκό του Αιόλου" αναμένεται να ανοίξει η απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για συνέχιση της απεργίας των ναυτεργατών για ένα ακόμη 48ωρο, μέχρι την Τρίτη 25/10 στις 6 πμ, αλλά και το "σπάσιμο" της απεργίας από αγρότες της Μεσαράς που έφτασαν γύρω στις 7:30 το απόγευμα στο λιμάνι του Ηρακλείου, και επιβιβάστηκαν κανονικά στο πλοίο "Κνωσός Παλάς" με προορισμό τον Πειραιά.

75 φορτηγά ψυγεία έτοιμα να "ταξιδέψουν"

Συγκεκριμένα 75 περίπου φορτηγά - ψυγεία με αγροτικά και άλλα ευπαθή προϊόντα επιβιβάστηκαν στο πλοίο των Μινωικών Γραμμών που θα αναχωρήσει λίγο πριν τα μεσάνυχτα από το λιμάνι του Ηρακλείου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Αγροτικών Συνεταιρισμών Μεσαράς κ. Κουτσάκη όλα κύλησαν ομαλά και δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα ενώ παρόν κατά τη διάρκεια της επιβίβασης ήταν ο Λιμενάρχης Ηρακλείου ο οποίος συντόνισε την όλη διαδικασία.

Ο πρόεδρος της ΟΑΣΝΗ κ. Τζωρτζάκης εξέφρασε την αισιοδοξία του στο Flashnews.gr ότι το πλοίο θα φτάσει στον τελικό του προορισμό, το λιμάνι του Πειραιά, διευκρινίζοντας ότι το μόνο εμπόδιο που μένει να ξεπεραστεί είναι η σχετική έγκριση του Υπουργείου, ενώ τόνισε ότι η συνεργασία με εκπροσώπους της ναυτιλιακής εταιρείας και εργαζομένων στο λιμάνι υπήρξε άψογη.

Να σημειωθεί ότι μέχρι και αργά το βράδυ οι φήμες ότι κάτι αντίστοιχο θα πραγματοποιήσουν και αγρότες από τα Χανιά διαψεύστηκε.

Εμφανείς οι πρώτες ελλείψεις σε προϊόντα

Την ίδια ώρα και στην Κρήτη, μετά από έξη ημέρες απεργίας των ναυτεργατών, με τα πλοία να παραμένουν «δεμένα», είναι εμφανείς οι ελλείψεις σε προιόντα, όπως γάλα αλλά και οτιδήποτε «φρέσκο» μεταφέρεται στο νησί.

Η συνέχιση της απεργίας και την επόμενη εβδομάδα, είναι βέβαιο πως θα κάνει εμφανείς τις ελλείψεις και σε άλλα προιόντα, ενώ θα υπάρξουν προβλήματα και στην γενική λειτουργία των επιχειρήσεων.

Παράλληλα σε πλήρες αδιέξοδο βρίσκονται εκατοντάδες Κρητικοί που πρέπει να μεταβούν στην Αθήνα είτε για δουλειές, είτε για λόγους υγείας, και λόγω της απεργίας των ναυτεργατών, υποχρεώνονται είτε να ταξιδέψουν αεροπορικώς, είτε - λόγω της οικονομικής κρίσης - έχουν αποκλειστεί στο νησί.

"Επιταγμένοι" οι απεργοί ναυτεργάτες!!!

Εντύπωση προκαλεί το ότι, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Flashnews.gr,  η επίταξη των ναυτεργατών παραμένει σε ισχύ από τις 30/11/2010, με το αιτιολογικό ότι στη διάρκεια της πολυήμερης απεργιακής κινητοποίησης που πραγματοποίησαν οι ναυτικοί την περίοδο εκείνη δημιουργήθηκε πρόβλημα με την προμήθεια των νησιών σε τρόφιμα και φάρμακα, ενώ κινδύνεψε η αγροτική παραγωγή.

Την απόφαση της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτεργατών είχε λάβει ο τότε υπουργός Θαλασσίων υποθέσεων κ.Διαμαντίδης και παρά του ότι αμφισβητήθηκε απο νομικούς, η επίταξη των απεργών και τα "φύλλα επιστράτευσης¨ εξακολουθούν να είναι σε ισχύ.

Η συνάντηση ΠΝΟ - Χρυσοχοίδη

Χθες το μεσημέρι η εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ είχε συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, στην οποία εξετάστηκαν τα αιτήματα των ναυτεργατών.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, έγινε εποικοδομητική συζήτηση και ο κ. Χρυσοχοϊδης απαντώντας στα αιτήματα της απεργίας της Ομοσπονδίας, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:

1ον. Με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη βουλή, η εποπτεία του ΝΑΤ μεταφέρεται αυτούσια στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, και διατηρείται η αυτονομία του.

2ον. Σε συνεργασία και συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, θα υπάρξει η βέλτιστη λύση για το θέμα των συντάξεων του ΝΑΤ.

3ον. Ο Ειδικός Λογαριασμός Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών (ΕΛΟΕΝ) θα εκσυγχρονισθεί.

4ον. Ο λογαριασμός του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας θα ενισχυθεί με κεφάλαια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί το ποσό που διατίθεται στους άνεργους ναυτικούς.

Οι αγρότες της Κρήτης

Στο μεταξύ μεγάλες ποσότητες κηπευτικών, κυρίως από Ιεράπετρα και Τυμπάκι, έχουν ήδη συσσωρευτεί χωρίς να μπορούν να διοχετευτούν στις αγορές, με αποτέλεσμα, ενδεχόμενη παράταση της απεργίας, να θέτει σε κίνδυνο, όχι μόνο αυτά τα προιόντα αλλά και το σύνολο της παραγωγής των αγροτών.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Τυμπακίου και γραμματέας της ΟΑΣΝΗ κ.Γιώργος Ντισπιράκης, το πρόβλημα δεν είναι μόνο η υποβάθμιση της ποιότητας και η καταστροφή των κηπευτικών που έχουν συγκομισθεί και βρίσκονται στα ψυγεία, αλλά η απώλεια των αγορών και η πτώση των τιμών.

Συγκεκριμένα, όπως είχε γίνει και το 2010, οι αγορές δεν πρόκειται να περιμένουν για πολύ τα Κρητικά κηπευτικά, αλλά θα αναζητήσουν αλλού προιόντα για να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Και όταν τελικά θα φύγουν τα Κρητικά κηπευτικά, θα υπάρξει μεγαλύτερη προσφορά από την ζήτηση, με αποτέλεσμα να πέσουν κατακόρυφα οι τιμές, ακόμη και κάτω του κόστους.

Να σημειωθεί πως χθες η προσπάθεια του δημάρχου Iεράπετρας κ.Αναστασάκη για εξεύρεση έστω οχηματαγωγού πλοίου προκειμένου να ναυλωθεί για την μεταφορά των φορτηγών με τα κηπευτικά, απέβει άκαρπη, με αποτέλεσμα να φτάσει στο σημείο να ζητήσει ως έσχατη λύση, ακόμη και την πολιτική επιστράτευση των απεργών.

Flashnews