Ενας από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς των "global shoppers" δηλαδή όσων ταξιδεύουν στο εξωτερικό με στόχο την πραγματοποίηση αγορών καταναλωτικών ειδών, συγκαταλέγεται η Αθήνα, σύμφωνα με έρευνα διεξήγαγε και δημοσιεύει το βρετανικό περιοδικό Economist. Συγκεκριμένα η Αθήνα "φιγουράρει" στην 16η θέση ως προορισμός για κατανάλωση εμπορικών προϊόντων (shopping) μεταξύ 33 ευρωπαϊκών πόλεων.

Αναλυτικά, στις πρώτες δέκα θέσεις της λίστας των ευρωπαϊκών πόλεων που προσφέρονται για shopping βρίσκονται κατά σειρά το Λονδίνο, η Μαδρίτη, η Βαρκελώνη, το Παρίσι, η Ρώμη, το Βερολίνο, η Λισαβόνα, το Αμστερνταμ, η Πράγα και η Βουδαπέστη. Στην 11η θέση το Μιλάνο η "πρωτεύουσα" της ευρώπης στη μόδα. Στις τρεις τελευταίες θέσεις της λίστας κατατάσσονται το Βελιγράδι, το Οσλο και η Γενεύη.

Σε ό,τι αφορά την επιμέρους κατάταξη των πόλεων όπου μπορεί κανείς να βρίσκει προσφορές, στην κορυφή βρίσκεται η Σόφια και ακολουθούν η Μπρατισλάβα, το Βουκουρέστι, το Κίεβο, το Βελιγράδι, η Βουδαπέστη, η Λισαβόνα, η Αθήνα, η Ρώμη και η Βαρκελώνη. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκει κανείς τις γνωστές για τις πανάκριβες αγορές τους, Στοκχόλμη, Οσλο και Γενεύη.

Τα κριτήρια για τη διαμόρφωση του Globe Shopper City Index είναι 22 και αφορούν πέντε κατηγορίες. Τα καταστήματα των πόλεων, τις εκπτωτικές ευκαιρίες που προσφέρουν, την ευκολία πρόσβασης και την εξυπηρέτηση σ’ αυτά, την ξενοδοχειακή υποδομή και την ποιότητα του δικτύου μεταφορών των πόλεων και τέλος τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες και τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν.