Το παρήγορο είναι ότι αυτήν τουλάχιστον τη στιγμή και παρά τη συνεχιζόμενη πτώση της ναυλαγοράς δεν καταγράφεται τάση παροπλισμού πλοίων, που θα σήμαινε απώλεια θέσεων εργασίας για ναυτεργάτες.

Πάντως, αν και από τον Ιούλιο ξένοι ναυλομεσίτες «βλέπουν» μια μικρή ανάκαμψη της ναυλαγοράς, η πραγματική έξοδος από το «τούνελ» δεν προβλέπεται νωρίτερα από το δεύτερο εξάμηνο του 2013, κυρίως λόγω της βραδύτητας που καταγράφεται στην ανάκαμψη των αναπτυγμένων χωρών. Αυτό το «slow motion» (αργή κίνηση) στους ρυθμούς ανάκαμψης οδηγεί τους αναλυτές του έγκυρου ναυλομεσιτικού οίκου «G. Moundreas & Co» στην εκτίμηση ότι «για την απορρόφηση του πλεονάζοντος τονάζ από τον όγκο του παγκόσμιου εμπορίου, θα χρειασθεί κατά τα φαινόμενα να φθάσουμε στο β' εξάμηνο του 2013, για μια ισορροπία προσφοράς - ζήτησης, σε κάποιο ικανοποιητικό επίπεδο».

Μέσα σε αυτό το «τοπίο» εκτιμάται ότι «θα πέσουν στο νερό» στη διάρκεια της φετινής χρονιάς περίπου 1.100 με 1.200 νέα πλοία.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης στην ομιλία του στη γενική συνέλευση της ΕΕΕ διατύπωσε ευθέως τις ανησυχίες του για τις επιπτώσεις στις τιμές των ναύλων από την επικείμενη είσοδο στην αγορά μεγάλης χωρητικότητας νέων πλοίων και εναπόθεσε τις ελπίδες του για «κάποια ισορροπία» στην ένταση του ρυθμού των διαλύσεων.

Οι αναλυτές εκτιμούν, πάντως, ότι για να επέλθει η επιθυμητή ισορροπία πρέπει να οδηγηθούν στα διαλυτήρια πλοία ξηρού φορτίου συνολικής χωρητικότητας 25 εκατομμυρίων τόνων. Μάλιστα, θεωρούν ότι ο μέσος όρος ηλικίας διαλύσεων «ξηρού τονάζ» πρέπει να μειωθεί από τα 30 και πλέον χρόνια, που είναι σήμερα, στα 25.

ethnos.gr