Στην ιστορία πέρασε πλέον, το πρώην ΕΓ-ΟΓ πλοίο «Αρκάδι» της πάλαι ποτέ Ρεθυμνιώτικης ακτοπλοικής εταιρείας Cretan Ferries και στην συνέχεια της ΑΝΕΚ.

Το πλοίο, το οποίο από το 2002 είχε πουληθεί σε Αραβική εταιρεία Ιορδανικών,Αιγυπτιακών και Ιρανικών συμφερόντων και είχε μετονομαστεί σε «Pella» πριν από έναν μήνα καταστράφηκε στην διάρκεια πυρκαγιάς από την οποία έχασε την ζωή του ένας άνθρωπος , ενώ τραυματίστηκαν δεκάδες.

Το πλήρες ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε στο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Εφοπλιστής» αναφέρει μεταξύ άλλων και τα εξής :

      

«….Ενώ έπλεε 15 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Ιορδανίας, στο γκαράζ του πλοίου που πλέον έφερε το όνομα PELLA, ξέσπασε πυρκαγιά με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός επιβάτη που προσπάθησε να πηδήξει στη θάλασσα, τον τραυματισμό 27 επιβατών από τους συνολικά 1.220 που επέβαιναν και την καταστροφή του πλοίου.

Οι υπόλοιποι επιβάτες επιβιβάστηκαν στις σωστικές λέμβους και περισυνελέγησαν από παραπλέοντα σκάφη, που τους μετέφεραν με ασφάλεια στο λιμάνι της Αqaba.

Στην επιχείρηση διάσωσης συμμετείχε και το δικό μας πρώην ΦΑΙΔΡΑ της Nova Ferries, νυν AYLAH, το οποίο ως γνωστόν από τον περασμένο Μάιο ανήκει στην εταιρεία που αγόρασε το ΑΡΚΑΔΙ.

Οι αιγυπτιακές αρχές δήλωσαν ότι η πλειοψηφία των επιβάτων ήταν Αιγύπτιοι εργάτες που επέστρεφαν στην πατρίδα, ενώ σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση το πλοίο δεν κατάφερε να νικήσει τη φωτιά που το κατέκαιγε επί τρεις συνεχόμενες ημέρες και τελικά ανατράπηκε.

Το πλοίο ανήκε στην Arab Bridge Maritime Co (AB Maritime), μια κοινοπραξία μεταξύ των κυβερνήσεων της Ιορδανίας, της Αιγύπτου και του Ιράν. Καθελκύστηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 1983 από τα ναυπηγεία Kochi Jyuko K.K. της Ιαπωνίας (yard number 2312) για λογαριασμό της Kyodo Kisen με έδρα την Komatsushima και ονομάστηκε BIZAN MARU. Στην εταιρεία του παραδόθηκε στις 19 Νοεμβρίου του ιδίου έτους, ενώ τον Δεκέμβριο του 1983 δρομολογήθηκε στη γραμμή Osaka-Komatsushima.

Τον Ιανουάριο του 1988, η νεοσύστατη Ρεθυμνιακή Α.Ν.Ε. (Cretan Ferries) το αγοράζει έναντι 3,5 εκατ. δολαρίων με στόχο να το δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο και στις 5 Μαρτίου 1988 το πλοίο καταπλέει στον Πειραιά από το Kobe, αποτελώντας ένα από τα νεότερα πλοία της ακτοπλοΐας μας.



Τη διετία 1988-1989 το πλοίο μεταβαίνει στο Πέραμα, όπου δέχεται ευρεία μετασκευή κόστους 3 εκατ. δολαρίων, η οποία το μεταμορφώνει σε ένα υπερπολυτελές night ferry, ικανό να εκτελεί τους νυχτερινούς πλόες προς το κρητικό λιμάνι.
Το 2000 περνά υπό τον έλεγχο τη ΑΝΕΚ, μετά από τη συγχώνευση της Cretan Ferries με τη χανιώτικη εταιρεία, ενώ στις 30 Μαΐου 2002 ανακοινώνεται η πώλησή του στην ιορδανικών συμφερόντων Arab Bridge Maritime Co, με έδρα το Amman έναντι 6,5 εκατ. δολαρίων. 

Στις 16 Ιουνίου 2002, το πλοίο εκτέλεσε το τελευταίο του ταξίδι από το Ρέθυμνο προς τον Πειραιά, ενώ από τον Ιούλιο του ιδίου έτους εκτελούσε πλόγες στη γραμμή Agaba-Nuweiba με το όνομα PELLA.



Κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού αναπτύχθηκε έντονη φημολογία για την επαναγορά του πλοίου από μια νεοσύστατη ρεθυμνιώτικη εταιρεία, καθώς και την επιστροφή του στα γνώριμα ελληνικά νερά, που δυστυχώς όμως δεν υλοποιήθηκε. 

Το ΑΡΚΑΔΙ, υπήρξε αναμφισβήτητα μια σημαντική μονάδα της ελληνικής ακτοπλοΐας και σηματοδότησε με την παρουσία του μια νέα εποχή στην ανάπτυξη των ακτοπλοΐκων μεταφορών της χώρας μας. Υπήρξε πλοίο ιδιαίτερα αγαπητό στους κατοίκους του Ρεθύμνου, ενώ με τη δρομολόγησή του ουσιαστικά συνέβαλε τόσο στην ανάπτυξη όσο και στην άρση της απομόνωσης της περιοχής. Καλό ταξίδι ΑΡΚΑΔΙ...».