Πρόβλημα στην εκτέλεση ακόμα και των βασικών έργων υποδομής που υπερ-χρηματοδοτούνται από την Ευρώπη, διαπιστώνει ο Ευάγγελος Βενιζέλος.

Παρόλο που απομένουν κοινοτικά κονδύλια 15 δισ. ευρώ για να εισπράξει από το ΕΣΠΑ και ενώ η ΕΕ «χαρίζει» στην Ελλάδα το 95% της δαπάνης (!), η χώρα μας δεν μπορεί να εκτελέσει ούτε τα οδικά μεγάλα έργα που ως τώρα συνήθιζε –με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προοπτική αξιοποίησης αυτών των χρημάτων.

Το μεγάλο πρόβλημα πλέον είναι οι ιδιώτες και οι τράπεζες, που κινούνται με δικές τους μελέτες «κόστους-οφέλους», αδιαφορούν για τις παραχωρήσεις των οδικών αξόνων –ή πιέζουν για ακόμα μεγαλύτερα ανταλλάγματα.

Όπως απεκάλυψε ο υπουργός Οικονομικών, μιλώντας στην ημερίδα της ΟΚΕ,  το Δημόσιο ενδεχομένως να αναγκασθεί να καλύψει το ίδιο αυτό το «κενό» που αφήνουν οι εργολάβοι και οι τράπεζες που τους χρηματοδοτούν.

«Εάν οι εμπορικές τράπεζες δεν μπορούν να μετάσχουν» τόνισε «είτε γιατί δεν έχουν την ρευστότητα, είτε γιατί δεν θέλουν να αναλάβουν «ελληνικό κίνδυνο» και εάν πρέπει να αυξηθεί η συμμετοχή του Δημοσίου, πρέπει να ξαναδούμε το σχήμα». Και όλα αυτά βάσει μελετών που θα δείχνουν εάν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι έχουν πέσει ή θα πέσουν και άλλο τα επόμενα χρόνια, διότι οι συμπεριφορές των ανθρώπων και της αγοράς επηρεάζονται από την κρίση. «Όλο αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο. Πάρα πολύ δύσκολο» κατέληξε.

Ο κ. Βενιζέλος συνέδεσε το θέμα ατό με τη γενικότερη αποστροφή των ξένων επενδυτών για τη χώρα μας: «πώς να κάνεις ιδιωτικοποιήσεις αν δεν υπάρχει αγορά, αν δεν υπάρχει ανταγωνισμός, αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον; Δεν υπάρχει ιδιωτικοποίηση χωρίς προοπτική επένδυσης» κατέληξε.