Το εξωφρενικό αυτό Juke δανείζεται τα μηχανικά μέρη του Nissan GT-R και με 485 ίππους είναι –πράγματι- ό,τι ταχύτερο μπορεί να συναντήσει κανείς σήμερα στην κατηγορία των crossover μοντέλων!

Το εκκεντρικό, αλλά σε κάθε περίπτωση, ενδιαφέρον Juke-R, δεν είναι παρά μια καινοτομική στο είδος του «άσκηση εργασίας» μιας μικρής ομάδας… ανήσυχων ανθρώπων της ιαπωνικής Nissan (και συγκεκριμένα, με τη συμβολή του Κέντρου Τεχνολογίας της (NTC-E) και τον κορυφαίο οίκο του μηχανοκίνητου αθλητισμού RM), οι οποίοι, χρησιμοποιώντας τα μηχανικά μέρη του κορυφαίου κουπέ τους -λέγε με GT-R- βάλθηκαν να φέρουν τα πάνω κάτω ανατρέποντας τα έως τώρα δεδομένα.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η συγκεκριμένη σπουδή –περί αυτού πρόκειται- δεν αναμένεται να αποτελέσει ένα ακόμα συμπλήρωμα στη γκάμα του μικρού crossover μοντέλου της Nissan, αλλά για ένα one-and-off μοντέλο που ήρθε… ξαφνικά, ώστε να αναδείξει τα περιθώρια εξέλιξης μιας ήδη πολύ καλής βάσης και, συνάμα, ασφαλώς, για να αποδείξει τις δυνατότητες των διαφορετικών αυτών Ιαπώνων. 



Σχεδιαστικά, το Nissan Juke-R δείχνει με μιας τις… κακίες προθέσεις του. Αν μη τι άλλο και με αντικειμενικά κριτήρια, η περιβολή του κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ιδιαίτερα προκλητική», ειδικά στο εμπρός μέρος του αμαξώματος, όπου δεσπόζουν οι τεράστιοι αεραγωγοί, που προφανώς συμβάλλουν στην καλύτερη ροή αέρα, καθώς και στην απαγωγή του, ώστε ο γνωστός «δίτουρμπος» 3.8 V6 του GT-R «ζει» κάτω από το φουσκωμένο για τις περιστάσεις καπό.

Από εκεί και πέρα, εντύπωση προκαλούν τα φουσκωμένα φτερά, που φιλοξενούν στο εσωτερικό τους τροχούς 20 ιντσών, σε συνδυασμό με το αγωνιστικών προδιαγραφών σύστημα πέδησης ιαπωνικού κουπέ. Πίσω, η εικόνα είναι εξίσου… εκθαμβωτική, με τις πενταγωνικές απολήξεις της εξάτμισης, τη διαχωρισμένη στα δύο αεροτομή αλλά και το εντυπωσιακό τελείωμα του προφυλακτήρα να κλέβουν κυριολεκτικά την παράσταση για τα δεδομένα ενός μικρού crossover, όπως το Juke. Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι ανάλογη. Το σύστημα διεύθυνσης και η κεντρική κονσόλα με την οθόνη 7 ιντσών με τις πολλαπλές ενδείξεις είναι και αυτή με τη σειρά της «κλεμμένη» από το GT-R, ενώ τουλάχιστον διεγερτική είναι η εικόνα των αγωνιστικών εμπρός καθισμάτων, τύπου μπάκετ φυσικά και του κλωβού ασφαλείας (roll cage).



Το Juke-R «φορά» τον twin turbo 6κύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα των 3,8 λίτρων turbo του GT-R, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 485 ίππους, γεγονός που του επιτρέπει να επιταχύνει από στάση έως τα πρώρτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,7 δλ. σημειώνοντας μια τελική ταχύτητα της τάξης των 257 χλμ./ώρα. Οι δοκιμές στην πίστα απέδειξαν ότι το Juke-R συμπεριφέρεται όπως ένα «κανονικό» supercar, χάρη στη υιοθέτηση της ανάρτησης και του εξελιγμένου συστήματος μετάδοσης της κίνησης του GT-R. Αξίζει να προσθέσουμε με την ευκαιρία πως, σύμφωνα με τα επίσημα ανακοινωθέντα της εταιρείας, η Nissan πρόκειται να κατασκευάσει μόλις δύο αντίτυπα του Juke-R, ένα αριστεροτίμονο και ένα δεξιοτίμονο.




(4troxoi)