Η πιο δημοφιλής ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης δέχτηκε να κάνει αρκετές αλλαγές στις υπηρεσίες της έτσι ώστε να βελτιώσει τη διαφάνεια αλλά και την προστασία των προσωπικών δεδομένων των εκατομμυρίων χρηστών της, εκτός των ΗΠΑ. Έπειτα από εσωτερικό και εις βάθος έλεγχο της εταιρείας στο αρχηγείο της την Τετάρτη, αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, να ερωτηθούν οι Ευρωπαίοι χρήστες αν θέλουν να συμμετάσχουν στην Αναγνώριση Προσώπου (Facial Recognition), σε μια προσπάθεια αναδιάρθρωσης των πολιτικών για τη διατήρηση και εξάλειψη ιδιωτικών δεδομένων καθώς και τη μείωση των πληροφοριών που συλλέγονται γι’ ανθρώπους που δεν «μπαίνουν» στο Facebook.

Η διεθνής έδρα του Facebook βρίσκεται στο Δουβλίνο, κάτι που σημαίνει ότι η εταιρεία υποχρεούται να συμμορφώνεται με τους ευρωπαϊκούς νόμους περί προσωπικών δεδομένων οι οποίοι είναι πολύ πιο αυστηροί από εκείνους στις ΗΠΑ· ειδικότερα όσους αφορούν τη διατήρηση δεδομένων για μακρό χρονικό διάστημα.

«Το Facebook έχει δεσμευτεί είτε για να εφαρμόσει ή για να λάβει υπόψη του άλλες ‘βέλτιστες πρακτικές οι οποίες προτείνονται από τον επίτροπο προσωπικών δεδομένων’», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας. «Η υλοποίηση αυτών των δεσμεύσεων απαιτεί έντονη δουλειά τους επόμενους έξι μήνες», συμπληρώνεται. Η εταιρεία συμφώνησε να παρουσιάσει τα αποτελέσματά της σε αναφορά, τον μήνα Ιούλιο.

Ο «κολοσσός» του Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει στο παρελθόν δεχτεί σκληρή κριτική για τις πρακτικές του αναφορικά με τα δεδομένα των χρηστών του. Μόλις τον Νοέμβριο, η εταιρεία συμφώνησε να υποβάλει σε κυβερνητικό έλεγχο την πολιτική της ανά δυο χρόνια για τις επόμενες δύο δεκαετίες· αυτό ήταν μέρος της συμφωνίας με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου. Οι ισχυρισμοί της FTC αναφέρονταν στο ότι η εταιρεία εξέθεσε λεπτομέρειες σχετικά με τη ζωή των χρηστών χωρίς να έχει πάρει τη συγκαταθεσή τους, όπως νομίμως απαιτείται.

«Δεν είναι αντικείμενο του ελέγχου, να αποφασίσει αν υπάρχει παραβίαση του νόμου», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο Billy Hawkes, Επίτροπος των Προσωπικών Δεδομένων. «Ο ρόλος του ελέγχου είναι να βοηθήσει έναν οργανισμό να επιτύχει πλήρη συμμόρφωση με το νόμο, ευθυγραμμίζοντας τον με τις βέλτιστες πρακτικές».

Στην Ευρώπη το Facebook έχει δεχτεί «βέλη» κριτικής με ένα εύρος κατηγοριών από την πώληση προσωπικών δεδομένων σε διαφημιστές έως την αρχειοθέτηση δεδομένων που οι χρήστες έχουν σβήσει.

Σε γερμανόφωνα κράτη, όπου οι νόμοι προστασίας προσωπικών δεδομένων είναι πιο προστατευτικοί, ακόμη και από αυτούς της Ε.Ε, οι υποθέσεις εκστρατείας εναντίον του Facebook είναι συχνό φαινόμενο. Μια ομάδα Αυστριακών μαθητών, αυτοαποκαλούμενοι ως «Ευρώπη κατά Facebook», αποτελεί μια τέτοια υπόθεση: κατέθεσαν 22 μηνύσεις στις Ιρλανδικές αρχές ώστε το Facebook να συμμορφωθεί με το νόμο. «Πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα, πολλά περισσότερα απ’ ότι πριν», λέει ο Μax Schrems, εκπρόσωπος της ομάδας.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook