Δύο μεγάλα έργα που θα βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά και της πόλης του Πειραιά με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας εξήγγειλε σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ανάπτυξης Μ.Χρυσοχοΐδης.

Πρόκειται για την επέκταση του νότιου τμήματος του λιμανιού και την κατασκευή του υπερυψωμένου μέσου σταθερής τροχιάς (Monorail) εντός της λιμενικής ζώνης του ΟΛΠ, τα οποία θα ξεκινήσουν το 2012 με την προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών το πρώτο εξάμηνο του νέου έτους.

«Αποδεσμεύουμε πόρους από τα νεκρά έργα τα οποία είχαν ενταχθεί κατά τη σύνταξη του ΕΣΠΑ και τους αποδίδουμε σε έτοιμα έργα τα οποία σε λίγο θα ξεκινήσουν να εκτελούνται» δήλωσε ο υπουργός και έκανε λόγο για τη δημιουργία κέντρου προσέλκυσης της κρουαζιέρας στον Πειραιά.

Ο κ.Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι φέτος ο ΟΛΠ είχε έσοδα από την κρουαζιέρα 360 εκατομμύρια ευρώ. Τόνισε ότι στόχος του υπουργείου είναι αυτά τα έσοδα να διπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια και ανέφερε ότι η χώρα έχει μεγάλες ευκαιρίες.

Ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης έκανε λόγο για αύξηση της κίνησης στον τομέα της κρουαζιέρας με το νέο έτος και τόνισε ότι το 2012 έχουν δηλώσει ότι θα αφιχθούν στο λιμάνι του Πειραιά 800 κρουαζιερόπλοια.

Σημειώνεται ότι η επέκταση του επιβατικού λιμένα θα κοστίσει 230 εκατομμύρια ευρώ και θα έχει έξι θέσεις ελλιμενισμού νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων, ενώ το κόστος του έργου υπερυψωμένου μέσου σταθερής τροχιάς θα ανέλθει στα 120 εκατομμύρια ευρώ.

Το τρένο Μonorail θα έχει διπλή γραμμή με μήκος περίπου 5 χιλιόμετρα και θα κατασκευαστεί σε ύψος 5,80 μ., ώστε να μην εμπλέκεται η κίνησή του με την κυκλοφορία των οχημάτων στις εισόδους και τις εξόδους του λιμανιού.

Ο περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός δήλωσε ότι τα συγκεκριμένα έργα θα ενταχθούν στα προγράμματα της περιφέρειας όπως και άλλα που αφορούν τον ΟΛΠ, καθώς και ότι θα ξεκινήσει άμεσα η υλοποίησή τους.

Από την πλευρά, ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, αναφερόμενος στη λιμενική πολιτική, είπε ότι το υπουργείο προχώρησε σε αναδιάρθρωση των διοικητικών συμβουλίων των Οργανισμών Λιμένων μειώνοντας τα μέλη τους. Τόνισε, επίσης, ότι στους στόχους είναι ο περιορισμός της γραφειοκρατίας, προκειμένου να επιταχύνονται οι διαδικασίες υλοποίησης των λιμενικών έργων. Τέλος, ανέφερε ότι αυξήθηκε η απορροφητικότητα των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την αλιεία.


in.gr