Τη μεγάλη έκπληξη έκανε η Ford στην Έκθεση του Ντιτρόιτ παρουσιάζοντας το νέο Ford Mondeo, που στην αγορά των Η.Π.Α. φέρει την επίσημη ονομασία Fusion.

Η Διεθνής Έκθεση του Ντιτρόιτ άνοιξε και επίσημα τις πύλες της με ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα για την παγκόσμια αγορά να πραγματοποιεί το επίσημο ντεμπούτο του. Ο λόγος, για το νέο FordMondeo, το οποίο στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού φέρει την ονομασία Fusion. Παρά το… πρώιμο της παρουσίασής του, το νέο Fusion, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει την καριέρα του στις Η.Π.Α. μέσα στο 2012, δεν αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά πριν το πρώτο 3μηνο του 2013.

Όπως και να ‘χει, πρόκειται για ένα ακόμα δείγμα γραφής της πολυεθνικής Ford, το οποίο έρχεται να υιοθετήσει την πρόσφατα ανακοινωθείσα στρατηγική «One Ford», μέσα από την οποία εκφράζεται η απόφαση της εταιρείας για κατασκευή αυτοκινήτων που με ελάχιστες διαφορές στις επιμέρους προδιαγραφές τους θα πωλούνται στο σύνολο των παγκόσμιων αγορών.



Σχεδιαστικά, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που σας παραθέτουμε, το νέο Ford Mondeo διατηρεί πολλά κοινά στοιχεία με το υπάρχον μοντέλο, αν και οι επιρροές που «κουβαλά» από το πρωτότυπο Evos είναι κάτι παραπάνω από φανερές, τόσο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

Εμπρός, το κυρίαρχο στοιχείο είναι η τραπεζοειδούς σχήματος μάσκα, η οποία παραπέμπει δίχως περιστροφές σε εκείνη των μοντέλων της βρετανικής AstonMartin, ενώ χαρακτηριστικά είναι τα μικρότερα σε μέγεθος φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LEDφυσικά. Πίσω, οι έντονες γωνίες αλλά και συνολικά οι έντονες ακμές, κυριαρχούν προσδίδοντας για μια ακόμα φορά ένα «αθλητικό» ύφος σε συνδυασμό με ένα καθαρά οδηγοκεντρικό σχεδιαστικό προφίλ. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Mondeo/Fusion, το οποίο «πατά» σε ένα ολοκαίνουργιο και κατά 10% πιο άκαμπτο δάπεδο, έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 13 μόλις χλστ, ενώ είναι και ψηλότερο κατά 26 χλστ. Ωστόσο σε αντίθεση, το πλάτος του έχει περιοριστεί κατά 35 χλστ. σε σχέση με το παρελθόν.

Στο εσωτερικό, η εικόνα διαφοροποιείται αρκετά σε σχέση με ό,τι μέχρι σήμερα γνωρίζουμε, με την ποιότητα κατασκευής να είναι αισθητά βελτιωμένη, ενώ ο ιδιαίτερα πλήρης, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Ford, αναμένεται να είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα όπως το Active Park Assist, BlindSpot Information System, LaneKeep Assist κοκ.



Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως το νέο Mondeo (σημ.: τέταρτης πλέον γενιάς) θα διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις προτάσσοντας με τον τρόπο αυτό ένα ιδιαίτερα οικολογικό προφίλ. Σε ότι αφορά τις εκδόσεις που θα διατεθούν στην Ευρώπη –όλες διαθέτουν γόνατα Μακφέρσον εμπρός και μια νέα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω- η Ford ανακοινώνει πως κάτω από το καπό του νέου της σεντάν θα συναντάμε τους δύο γνωστούς βενζινοκινητήρες της γενιάς EcoBoost χωρητικότητας 1,6 και 2,0 λίτρων, η απόδοση των οποίων ωστόσο δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως. Κατά πάσα πιθανότητα, ωστόσο, η ισχύς τους θα είναι αντίστοιχα 182 και 240 ίππους.

Επίσης, θα διατίθενται και οι ήδη γνωστοί πετρελαιοκινητήρες των 1,6 και 2,0 λίτρων της εταιρείας. Σε ότι αφορά τις υβριδικές παραλλαγές του νέου Mondeo, κάτω από το καπό θα εγκατασταθεί ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας, που υιοθετεί τον κύκλο λειτουργίας Atkinson, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα, μπαταρίες ιόντων λιθίων, σύστημα Start&Stop και κιβώτιο ταχυτήτων τύπου CVT.





(4troxoi)