Πληθώρα προστίμων για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καλούνται αδίκως να πληρώσουν εκατοντάδες ιδιοκτήτες των γραφείων ενοικίασης αυτοκινήτων και δικύκλων, αντί για τους πραγματικούς παραβάτες, τους ενοικιαστές των οχημάτων, οι οποίοι και υπέπεσαν στην εκάστοτε παράβαση.

Το ζήτημα αυτό φέρνει στη Βουλή ο βουλευτής Ηρακλείου της ΔΗ.ΣΥ κ. Λευτέρης Αυγενάκής με ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό κ. Τ. Γιαννίτσης με την οποία ζητούνται διευκρινίσεις για το αν προτίθεται να προχωρήσει σε αναθεώρηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου, ώστε να επιβαρύνονται με τα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ. οι νόμιμοι παραβάτες και όχι οι εταιρείες καθώς και αν δεσμεύεται να μελετήσει την εξαίρεση των ιδιοκτητών των γραφείων και την απόδοση του κόστους στους πραγματικούς παραβάτες, όταν το πρόστιμα έχουν βεβαιωθεί από αρμόδιες Δ.Ο.Υ..

Όπως τονίζει με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Εσωτερικών ο κ Λευτέρης Αυγενάκης, οι εταιρείες ενοικίασης «όχι μόνο χρεώνονται αδίκως για παραβάσεις άλλων αλλά και στερούνται φορολογικής ενημερότητας, από βεβαιωμένα πρόστιμα στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. με κίνδυνο απώλειας της εργασίας τους».

Προσθέτει μάλιστα πώς «ο Συνήγορος του Πολίτη, είχε καταδείξει ήδη από το 2010, πως ερμηνεύεται διασταλτικά ο όρος «κάτοχος» του οχήματος και έτσι σε περίπτωση απουσίας του παραβάτη ενοικιαστή οδηγού, το πρόστιμο επιβαρύνει, τον ιδιοκτήτη του γραφείου ενοικίασης» Ο κ. Αυγενάκης τονίζει πως «σε μία περίοδο που πλήττονται οικονομικά όλοι οι επαγγελματικοί κλάδοι, είναι απαράδεκτο να μην φροντίζει η Πολιτεία να προστατεύσει τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και δικύκλων από άδικα πρόστιμα για τα οποία δεν υπάρχει ιδία ευθύνη» και μάλιστα όταν η Πανελλήνια Ομοσπονδία γραφείων Ιδιοκτητών ενοικιάσεων αυτοκινήτων και δικύκλων που αριθμεί 4.000 μέλη, «συνεισφέρει σημαντικά στις τουριστικές υπηρεσίες που προσφέρει η χώρα μας, ενώ παράλληλα, συμβάλλει και στην ενίσχυση όλων των κλάδων που σχετίζονται με τα οχήματα. Η οικονομική τους αιμορραγία μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια πολλών θέσεων εργασίας».